Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Writersblock

Hoe komt het nou? Ik heb 4 boeken geschreven, wat redelijk verkocht. Vier jaar geleden heb ik de laatste geschreven. Tussentijds geprobeerd om nog wat te schrijven, maar loop elke keer vast. Lijkt er op of ik er niks meer van kan ! En wordt moe van mensen die vragen of er nog wat nieuws van me uitkomt(Durf niet toe te geven dat ik aan een enorme writersblock lijdt) Ik schrijf/schreef thrillers,ben bang dat het auteur zijn verleden tijd is. Komt dat bekend voor?

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Even doktertje spelen :D Gaat u maar even zitten. Kunt u misschien zeggen waar het precies pijn doet? Is het zo'n writersblock waarbij je jezelf de hele tijd zit te controleren? - Is deze passage wel spannend genoeg - klopt deze zin wel - moet ik hier meer informatie geven? Etc etc. Of is het er zo eenn waarbij je a priori gewoon geen pakkend plot in elkaar kunt zetten? Of komt het omdat je eigenlijk in je hoofd te veel afgeleid bent door andere dingen op momenten dat je eigenlijk had willen schrijven? Ga even na voor jezelf: wat lukt wel nog gewoon en waar gaat het precies mis? Denk je dat je daar je vinger op kunt leggen?

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het probleem dokter is :( Alle punten die u opnoemt. Het plot wordt 1 zooitje en loopt erg vast en ga dan fouten maken, dat ik door het bos de bomen niet meer zie. :angry: Bedankt voor de reactie ;)

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Misschien dan een klein dingetje doen? Niet meteen (weer) een hele thriller, maar een kort, spits verhaal?

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat mij wel eens helpt, is laptop aan, internet uit en me voornemen een vreselijk belabberd verhaal te schrijven. Alles wat ik verzin, gaat erin zoals ik het verzin; over geen zin denk ik tweemaal na, de plot wordt simplistisch en onrealistisch. Gewoon wegtypen. Even alle barrières eraf dus.

Lid sinds

11 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien zit je zo wie zo even niet goed in je vel en moet je verder zoeken dan alleen een writersblock. Heb je net je baan verloren? Is je oudste dochter ineens op kamers? Is die zolder nog steeds niet opgeruimd enz? Ik ken dat gevoel heel goed, maar...het gaat over! Tenminste bij mij. Wat helpt is, gaan lezen, veel leuke, mooie, spannende boeken lezen. Of een strand, boswandeling helpt ook.

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik lees veel. Het liefst Stephen King, misschien wil ik mij teveel spiegelen aan hem met die spannende verhalen en dat is onterecht, want ik kan dat niet evenaren. Ik ben eerder druk. Heb een baan en 2 opgroeiende meiden en een vrouw, die ook wel eens de aandacht willen hebben. Ik woon in de Veluwe en bos genoeg ;) en ben opgegroeid aan de kust ;) Een mooie combi om inspiratie te hebben/krijgen. Ik probeer eerdaags weer ff voor mijn lappie te zitten en probeer grofweg te tikken/schrijven, zonder punten, komma's etc, dat komt later wel(Ben daar erg precies in) Misschien iets ff anders aanpakken. Ik bedank allen voor de reacties ;)

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is 'de plot', sprak de juf. En verder bestaat een schrijversblokkade niet. Zo denk ik erover, ik heb hem dus nooit. De beste tip die ik je kan geven sluit aan bij die van Diana Silver. Ga nou gewoon eens zitten en ram neer wat er in je heel directe omgeving gebeurt. Wat zie je, wat ruik je, wat neem je nog meer waar? Let nergens op, tien minuten, een kwartiertje vrij schrijven, zet de eierwekker. Dat werkt. Niet typen en wel miepen wat er toch aan de hand is, werkt niet.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
misschien wil ik mij teveel spiegelen aan hem met die spannende verhalen en dat is onterecht, want ik kan dat niet evenaren
Daar heb ik ook wel eens mee in de maag gezeten. Andere schrijver, maar zelfde gevoel. Weet je wat mij hielp? Negatieve punten zoeken bij die schrijver, zoals je ook doet om een jaloerse bedrogen verliefdheid te boven te komen ;)

Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
o, ik weet een goede tip: als je fan bent van Stephen King, lees dan eens zijn boek 'over leven en schrijven'… werkt bij mij altijd als ik wat in een schrijversdip zit! Succes!

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
o, ik weet een goede tip: als je fan bent van Stephen King, lees dan eens zijn boek 'over leven en schrijven'… werkt bij mij altijd als ik wat in een schrijversdip zit! Succes!
Dat boek heb ik gehad en is per ongeluk in een rommelmarkt doos beland. En wat denkt u ? : Was gelijk die dag ook verkocht :crybaby: Zonder dat ik me er in kon verdiepen. Maar ik ga het boek weer kopen.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nostalgie, Heb je al eens geprobeerd om in een ander genre te gaan schrijven dan je gewend bent? En om te gaan brainstormen over een onderwerp dat je bezig houdt en dat samen te voegen tot één tekst? Momenteel schrijf ik 'niet', ik houd alleen een dagboek bij (waarin ik soms ook het nieuws van de dag en mijn mening daarover bespreek). Is dat niet wat voor jou?