Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Terugblik op 2013

December, een mooie tijd om langzaam maar zeker de balans op te maken. Hoe ging het op schrijfgebied afgelopen jaar? Manieren om terug te kijken - Maak een lijstje/overzicht van de projecten waar je aan gewerkt hebt. - Pak evt. je schrijfdoelen van 2013 erbij en vergelijk de boel. - Welke doelen zijn gelukt, en waar ben je van afgeweken? - Wat was je grootste triomf? - Wat heb je afgelopen jaar geleerd? - Wat is je belangrijkste onafgehandelde project? - Op welk afgehandelde project ben je het meest trots? - Hoe kijk je over het algemeen terug op 2013? En tot slot: hoe wil je nu verder? Je schrijfdoelen voor 2014 kun je hier kwijt.[/quote]

Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb een heel mooi jaar achter de rug, waardoor terugkijken voelt als nagenieten van een zeer geslaagd feest. - Toen het jaar begon, was ik Top! aan het schrijven, het geschenkboek voor de Christelijke Kinderboekenmaand. Top!, mijn tiende kinderboek, verscheen in september in een oplage van 15 duizend exemplaren. - Eind januari heb ik de John Flandersprijs 2012 gewonnen voor het verhaal Engel in Afghanistan. - Na Top! heb ik een paar maanden gewerkt aan een thriller voor tieners, maar ik was niet tevreden en heb dat project tijdelijk aan de kant gelegd. - In mei ben ik een week op research geweest voor een verhaal voor volwassenen (of het een roman wordt of toch een novelle zal de tijd uitwijzen) en sindsdien werk ik aan dat verhaal. - Na de zomervakantie heb ik een tournee gemaakt langs scholen en boekhandels en kinderdagverblijven - erg leuk. Het was mijn jaar, 2013. Volgend jaar kan het alleen maar tegenvallen. ;)

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het jaar 2013 werd voor mij positief! Ik stortte me in het schrijfavontuur, dat bracht me: hartkloppingen, vallen en weer opstaan, diep nadenken en het dan toch verkeerd hebben, en als het dan toch gelukt is met een inzending... blij. Ik voel me hier als een brugpieper tussen academici. Ik ga door met de cursus, er valt nog zoveel te ontdekken. Schrijven is/was voor mij levensbehoud; lichtelijk overdreven? misschien, ik ben soms een huilebalk. Gelukkig zijn er zakdoeken genoeg dus niets aan de hand.

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb gisterenmiddag het bestandje van mijn manuscript in wording weer eens opgezocht en zag tot mijn verbazing dat de laatste wijziging op 17-11-2012 is geweest. Ik heb dus onbewust een heel jaar niets geschreven... Tijd dus om er komend jaar weer tegen aan te gaan en mijn MS af te ronden! :)

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit schreef ik in december 2012:
Begin 2013 ga ik mijn thrillermanuscript afmaken. Ik ga ook verder met kinderverhalen, ben begonnen met de cursus AVI-schrijven bij Netty en wil die de komende maanden afronden. Verder wil ik eigenlijk beginnen met een jeugdverhaal, maar dat is afhankelijk van wat er met mijn thrillermanuscript gaat gebeuren. Eerst wil ik dat afmaken en proberen er een uitgever voor te vinden. Als dat lukt dan zal ik misschien toch eerst weer aan een nieuwe thriller gaan beginnen. Dat zien we dus allemaal nog wel.
Mijn psychologische thriller heb ik in april naar de eerste uitgever gestuurd, nu ligt het na een afwijzing bij die ene, bij drie andere uitgeverijen in de week. De cursus AVI-schrijven heb ik afgerond en ik ben begonnen met het schrijven van avi-verhalen. Ook al voorzichtig wat opgestuurd, maar daar hadden ze helaas geen nieuwe verhalen nodig. Ik heb al een andere uitgever op het oog om naar toe te sturen. Begin van het jaar heb ik een verhaaltje dat ik nog had liggen herschreven en naar de Leeskriebels ingestuurd, dat wordt in januari 2014 uitgegeven. Ook heb ik een verhaal voor de Vlaamse Filmpjes ingestuurd. Daar komt in januari de uitslag van. Het jeugdverhaal wilde niet lukken, ik liep ermee vast, dus ben ik met een spannend, humoristisch kinderverhaal begonnen. Daarvan heb ik vorige maand de eerste versie afgerond, 45.000 woorden. Ik heb ook een aantal verhalen op Smashwords gepubliceerd en de downloads van de gratis verhalen gaan hartstikke goed. :) Al met al toch nog best een fijn schrijfjaar geweest. :)

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een verkeerde druk op de knop en weg post. Hoe dan ook. Dit jaar heb ik een derde (of was het nou vierde) versie geschreven van mijn detectiveverhaal. Daar ga ik dit jaar nog mee verder: suggesties van de proeflezers bekijken en verwerken. Ik heb in november meegedaan aan nanowrimo en heb zowaar een eerste versie gemaakt van een vervolgdeel ook over dezelfde detective. Vreemd genoeg leidde nano me terug naar Middelwoud, mijn oerdocument, waar het verhaal zich nu afspeelt. Of dat zo blijft in een volgende versie is nog de vraag. Ik had dit jaar nog een boekje willen maken voor de Marken, maar helaas, niet genoeg tijd vanwege al mijn andere schrijfwerk. Mijn commerciële schrijfwerk loopt erg lekker momenteel, dus ik heb ontzettend veel getikt, maar minder fictie dan ik van plan was. hopelijk gaat dat in 2014 weer goed komen.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk dat ik wel een aardig schrijfjaar achter de rug heb Ik heb met de volgende wedstrijden meegedaan -PHP 2013 -Fantastische reis -Fantastels 2013 -Dag van de duurzaamheid De laatste gewonnen en dat leverde gelijk een mooie publicatie voor het boek nog lang en gelukkig op. Op de dag van de duurzaamheid heb ik bij mijn zoon op school mijn verhaal voorgelezen. Dat Is gelijk een hoogtepunt. PHP en Fantastels moet de uitslag nog van komen. Fantastische reis viel ik buiten de prijzen. Gepubliceerde verhalen -Vier verhalen over Spin op Smashwords -1 reisgids over Rome op Smashwords -1 verhaal over Spin op Amazon Smashwords heeft me tot nu toe 2 sales opgeleverd. 1 voor de reisgids, 1 voor een spin verhaal Twee lange verhalen helemaal afgeschreven. 1 is meerdere malen herschreven en na zes verschillende uitgevers gestuurd. Dit verhaal wordt voorjaar 2015 door Zilverbron uitgegeven. Wat ik ook als een hoogtepunt zie. Het andere verhaal moet ik eerst zelf nog een keer grondig doorlezen proeflezers voor zoeken, aan de hand daarvan nog eens grondig herschrijven en dan kan ik daar weer uitgevers voor gaan zoeken, maar dat wordt iets voor 2014

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik wilde in 2013 een bepaald manuscript afronden en gepubliceerd zien te krijgen, maar het jaar bracht me een paar grote verrassingen: - Ik heb, geheel onverwacht, besloten een nieuwe richting op te gaan, nl. die van internationaal en digitaal in eigen beheer uitgeven. Het afgelopen jaar heb ik me daar dan ook in verdiept en gewerkt aan schrijfprojecten die ik volgend jaar hoop te publiceren. - Ook met mijn schrijfworkshops ben ik, vrij onverwacht, een hele nieuwe kant opgegaan: i.p.v. echte workshops in creatief schrijven, focus ik me nu op digitale schrijfretraites waarin reflectief schrijven en mindfulness centraal staan. Ik wilde zoiets al langer, maar tot voor dit jaar wist ik niet precies hoe. Het was een erg druk jaar met onverwachte veranderingen, maar wel één waar ik met veel tevredenheid op terugkijk.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
2013 was een positief schrijfjaar voor mij: * Er is een kort verhaal van mij verschenen in de bundel Verliefd, verloofd... vermoord van Uitgeverij PAMAC. * Met een ander kort verhaal won ik de 24-gemeenten schrijfwedstrijd van Bibliotheek Oostland en Bibliotheek Zoetermeer. Ook dat verhaal is in een bundel verschenen. * Er zijn meerdere columns van mij verschenen op de website van een psychologenpraktijk, waar ik een vaste columnrubriek heb. * Ik heb met wisselende frequentie teksten op mijn weblog gepubliceerd. * Er is een blogpost van mijn vorige, inmiddels opgeheven weblog als artikel verschenen in een verenigingsblad. Ook heb ik te maken gehad met een paar tegenvallers: * In de maanden juli en augustus heb ik geen columns geschreven/ gepubliceerd. * De jury van de Turing Gedichtenwedstrijd was niet onder de indruk van mijn ingezonden gedicht.

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi om te lezen, dit topic. Iedereen lijkt tevreden terug te kijken, ook als het jaar onverwachts anders liep dan gepland. :thumbsup: :nod: Ik heb mijn doelen van begin vorig jaar er even bijgepakt: 1) promotie Het Verloren Volk - er zijn recensies geschreven door Schrijverspunt, Lekker Lezen en een lezer - het boek is te koop in boekhandel Leidsenhage 2) nieuw manuscript laten proeflezen, herschrijven en boek publiceren - gesleuteld aan manuscript KK, maar nog niet tevreden. - nieuw manuscript begonnen tijdens NaNoWriMo. 3) aan schrijfwedstrijden meedoen, minstens 2 prijzen en/of publicaties behalen - Publicatie in bundel: Monument of Life, Passies, verhaal Professioneel Geregeld. - Longlist: LetterRijn, Tales of the Unexpected, verhaal De Verzorger. - 1e plaats: Monument of Life, Eerste Keer, verhaal De eerste keer dat ik 30 werd. - Longlist: Azra Magazine, Glas Halfvol / Halfleeg, verhaal Vier Keer Gelukkig. - Publicatie in bundel: Jaylen Books, Nazomer, verhaal De Zonnige Kant. - Publicatie in bundel: Calami, Karma, verhaal De Wraak van het Universum. 4) minstens 2 leuke workshops volgen - Schrijfvakantie Ierland, - Korte cursus Spannende Verhalen, - Workshop Schrijven a la Annie MG Schmidt, - Schrijfwandeling Zinexprez, - Korte cursus Columns. 5) website bijhouden met minstens 2 posts per maand - gelukt! totaal 27 posts 6) elke week een 120 woorden verhaal plaatsen op 120w.nl - gelukt! totaal 52 stukjes 7) goed voorbereid aan NaNoWriMo meedoen - gelukt! 50000 woorden aan Het Boekenhoekje geschreven 8) boekje voor 1e verjaardag van mijn nichtje maken - gelukt! leuk boekje geschreven & getekend, ze was er blij mee

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- Iedere maand minstens één nieuw verhaal schrijven (enkel de eerste versie) tussen de 500 en 5000 woorden rond een doorlopend thema (waar ik nog even over na moet denken) --> dit is me lang niet iedere maand gelukt, uiteindelijk gingen wedstrijdverhalen toch altijd voor - Iedere maand minstens één verhaal insturen voor een wedstrijd of tijdschrift --> dit heb ik wel volgehouden, al heb ik eigenlijk bij geen enkele wedstrijd hoog gescoord - In november vervallen de andere doelen en wil ik meedoen aan NaNoWriMo, beginnen plannen in mei --> was erg geslaagd, al heb ik de 50K niet gehaald; ik heb ook nog 2x meegedaan aan Camp NaNoWriMo - Verhalen herschrijven voor verhalenbundel en insturen naar uitgeverij --> dit doel zet ik verder naar 2014, ik hoop er volgende maand eindelijk mee klaar te zijn - Microverhalen van precies 100 woorden schrijven voor mijn 100 x 100 project --> dit ben ik in de loop van het jaar wat vergeten, vrees ik, en bij mijn planning voor 2014 heb ik er ook niet meer aan gedacht