Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Eigen gedicht op kerstkaart

Ik heb gister een gedicht geschreven en nu speel ik met het idee het te laten drukken op een kaart. Maar waar? Een tijdje gesurft op het net, maar ik vind zo een-twee-drie alleen sites waar je iets met foto's of een eigen kerstwens kunt doen. Nu kan ik in mijn eigen stad natuurlijk een aantal drukkerijen af lopen, maar ik dacht: misschien heeft een van jullie wel goede raad voor mij. Dus: wie weet een goede drukkerij voor mij en aan wat voor prijzen moet ik denken? Het gaat overigens om een kaart zonder foto of andere illustratie, maar met een tekst in allerlei kleuren.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn gedichtenkaarten heb ik laten drukken bij Vistaprint. Je kunt dan eventueel een neutrale achtergrond kiezen (een kleur bijvoorbeeld) en dan kies ik daar de adreskaarten. Ik zet dan strofe een in het 'naamvak' en strofe twee in het 'adresvak' enz. Je kunt ze dan zelf aan elkaar schuiven en dan heb je een doorlopend gedicht. Dat kan helaas alleen overdwars. Ik heb ook een kaart laten drukken bij een ander en dat kon wel in de lengte. Daar moest je gewoon het hele gedicht inclusief achtergrondkleur uploaden en dat werd dan gedrukt. Maar nu ben ik de naam kwijt. Ik zal een dag lang eraan denken, dan tolt hij wel weer mijn geheugenpannetje in, hoop ik. Het was ook digitaal in ieder geval, geen drukker in de buurt.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi, ik doe dat ook bij vistaprint. Inderdaad soms even uitzoeken met die regels en naamvak/adresvak enz maar de kwaliteit is prima. Je kan daar trouwens ook kaarten vinden zonder die 'vakken' maar dan heb je wel een illustratie. Vistaprint heeft heel vaak aanbiedingen, dan is het product gratis maar betaal je wel voor verzendkosten en natuurlijk BTW. Ik had toevallig vandaag weer een mail van ze met die aanbiedingen.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
[ ... ] 1. Vistaprint heeft heel vaak aanbiedingen, dan is het product gratis maar betaal je wel voor verzendkosten en natuurlijk BTW. 2. Ik had toevallig vandaag weer een mail van ze met die aanbiedingen.
1. Én uploadkosten. Al met al blijkt 'gratis' toch vaak op een eurootje op dertig uit te lopen, maar dat is altijd nog goedkoper dan kleurenprinten bij de copyshop of de drukker - althans in die aantallen, want ik geloof dat vooral kaarten te bestellen zijn vanaf honderd stuks? 2. Toevallig heb ik die mails zo ongeveer om de dag. De ene keer ben je 'geselecteerd', de andere keer is 'alles gratis' of hebben ze aanbiedingen voor 'alléén de komende 24 uur'. 't Moet niet op spam gaan lijken. Maar de service is goed, heb ik mogen ontdekken, dus we klagen niet.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
de uploadkosten waren vandaag de helft, ik ben dus klaar voor de kerst. Inderdaad Marriejeanne, vanaf honderd stuks...;-) Trouwens, ik heb me een tijd lang afgemeld voor die 'voordeelmails', het werd inderdaad heel veel. Maar dan heb je volgens mij de korting ook niet :unibrow:

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
1. Én uploadkosten. Al met al blijkt 'gratis' toch vaak op een eurootje op dertig uit te lopen 2. Toevallig heb ik die mails zo ongeveer om de dag. De ene keer ben je 'geselecteerd', de andere keer is 'alles gratis' of hebben ze aanbiedingen voor 'alléén de komende 24 uur'. 't Moet niet op spam gaan lijken.
Inderdaad, ik voel me bij Vistaprint altijd een beetje opgelicht, maar als ik dan prijzen ga vergelijken word ik toch weer blij. Ik snap niet waarom ze niet gewoon eerlijker zijn over bijkomende kosten. De 'nieuwsbrief' zet ik steeds aan als ik wat nodig heb en direct weer uit als ik besteld heb ;)

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hihi Dries, ik heb hem nu voor kerst ook weer aangezet :lol: En ik bestel altijd via de optie 'heeeel langzaam', die is het goedkoopst en vaak heb je het toch heel snel in huis.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
De 'nieuwsbrief' zet ik steeds aan als ik wat nodig heb en direct weer uit als ik besteld heb ;).
Het ei van Columbus! :!:

Lid sinds

18 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Haha! Heel herkenbaar allemaal. Uiteindelijk is Vistaprint goedkoop en betrouwbaar. En de kwaliteit is prima. Maar laten ze gewoon zeggen waar het op staat inderdaad. Ik klik de mailtjes weg zodra ze binnenkomen. Kijk alleen als ik iets nodig heb. Maar de oplossing van Dries is nog slimmer. :lol:

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Helga, Als je er eerst eens een paar wilt proberen, kun je gewoon bij het kruidvat terecht. Daar kun je bij de foto items voor ansichtkaarten kiezen (per 10 € 6.95) Je bewerkt je gedicht in paint. Load het up als foto en ze drukken het op een mooie (dikke) kaart af. Voordeel is dat je ze gewoon bij de plaatstelijke kruidvat op kunt halen en je het eerst eens kunt proberen. Of zelfs een aantal verschillende kunt maken. (er staat ook geen reclame of kruidvat op)Nadeel, drukken per flinke hoeveelheid is altijd goedkoper. (vanaf 500 vanaf € 0.16 cent/ vanaf 1000 vanaf € 0.12 cent) Maar dan zit je weer met enorme hoeveelheden kaarten. Het is denk ik maar net hoeveel je er nodig hebt en waar je het voor gaat gebruiken.

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Pff... Ik zit nu een tijdje te puzzelen bij Vistaprint, maar ik vind 't allemaal nog best pittig. Ik had het gedicht gewoon in Word gemaakt, maar dat is bij Vistaprint niet handig. Ik beheers Photoshop nog niet goed. Ik ben ermee bezig, net als ik bezig ben met Dreamweaver en InDesign en dat soort programma's. Maarre... deze digibeet heeft nog een hoop schade in te halen. :(

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Helga, de meest makkelijke manier in 't kort: Ga op je bureaublad naar programma's, bureau assesoires, paint, druk op het getippelde vierkantje om een tekstvak te selecteren, ga op A staan, tik in het tekst-vak het gedicht (je kunt ook nog een letter type kiezen) Kies e.v.t. een achtergrond kleur. Maak het bestand op maat door met je muis op me vierkantjes aan de zijkant of hoek te gaan staan. (en in de juist richting te bewegen). Ga boven in de balk naar bestand. Bestand opslaan als,...kies een naam. En je hebt een document dat je naar een bestel programma kunt uploaden. Succes!

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Eef, dank je wel. Ik heb er met paint een bestandje van kunnen maken en nu heb ik gewoon maar bij de Kruidvat een setje van tien kaarten besteld. Eerst maar eens kijken hoe ze er in het echie uitzien voor ik dozen vol bestel. :D Bij Vistaprint kreeg ik een beetje de bibbers. Die waarschuwing dat je lijntjes weg moet halen en dat als je het niet goed doet, dat het je eigen schuld is... :confused: Verder ook iedereen bedankt voor het meedenken. Die computerdingen veroorzaken bij mij altijd (onnodig) veel stress. :crybaby:

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
. Ik heb een setje bij het Kruidvat laten drukken, om het uit te proberen. Bij de drukker in mijn stad kan ik vier kaarten op één vel laten drukken. Dat is niet eens zo duur. Ongeveer 50 cent per vier kaarten, full colour.

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Aaaargh! Ik heb net mijn setje kaarten opgehaald bij het Kruidvat en de kwaliteit valt me zó tegen! De tekst is leesbaar, maar ik vind het gedicht wel een nogal vlekkerige bedoening geworden. Jakkes. Ik ga morgen een infolijn bellen om te klagen en volgende week stap ik naar de plaatselijke drukker.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jammer, dat lijkt niet goed gegaan. De foto's die ik op een ansichtkaart heb laten drukken zagen er altijd goed uit! Misschien willen ze het nog een keer voor je proberen.

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Laatste stand van zaken: ik heb net mijn kaarten opgehaald bij een plaatselijke drukker. Ik heb uiteindelijk voor een wat groter formaat gekozen; nu kwam het neer op 35 euro voor honderd (mooi gedrukte!) kaarten. Eind goed, al goed. Ik heb het gedicht deze maand trouwens op de homepage van mijn site staan, voor wie wil weten waar al dat gedoe nou om te doen was.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi El, ik zie het ook pas vandaag dus te laat. Goed plan overigens. Ik heb mijn pait programma ook gestart en daar blijft het bij. Ik vind geen gestippeld vierkantje om de lijnen te veranderen, jammer, :rolleyes: ik dacht eindelijk eens te kunnen laten zien dat ik ook iets kon (aan mijn computernerds). Ik neem de volgende kans wel aan. :D

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb ze van Vistaprint. 50 extra grote kaarten met een haiku in het Nederlands voor hier en 50 extra grote kaarten met een haiku in het Duits voor al mijn vriendinnen en kennissen daar. Ik had op het strand 'Advent' geschreven en daar een foto van gemaakt. Die is ontzettend mooi geworden. Bij het programma van Vistaprint heb ik in lichtgele sierlijke letters de haiku toegevoegd. ... ik hoop dat het te volgen is, in elk geval is het erg mooi geworden en betaalde ik twee keer alleen voor de btw en verzendkosten want de kaarten en upload was gratis. Ik ben er hartstikke tevreden mee. Helga, ik ga even op je site spieken.