Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je schrijfdoelen voor april 2013?

Maart zit er bijna op, tijd voor een nieuw schrijfdoelentopic! Wat zijn je schrijfdoelen voor april, evt. met het oog op een groter (jaar)doel? In dit topic kun je je schrijfdoelen noteren en je vorderingen bijhouden. Rustig terugblikken op afgelopen maand kan hier. Grote jaardoelen stellen, kan hier. Handige plantips: - maak je doelen zo concreet mogelijk - verdeel grote (jaar)doelen in kleinere maand- of weekdoelen - breek kleine doelen in nog kleinere, haalbare & makkelijk afvinkbare stapjes - zet de stappen op volgorde van belangrijkheid - concentreer je op de belangrijkste stap Veel schrijfplezier! http://betoverendschrijven.files.wordpress.com/2008/12/judy-koot-schrijfcursus-klein-bruin.jpg?w=300&h=225

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
April staat in het teken van Camp NaNoWriMo. Daarvoor mag je je eigen doel stellen, ik ga voor 20.000 woorden en/of 20 uur herschrijven. Alles wat ik in april schrijf, tel ik hiervoor mee, dus niet één verhaal zoals bij de "echte" NaNoWriMo. * themaverhalenproject: verhaal van ca. 800 woorden afmaken en nieuw verhaal schrijven van 4.500 à 5.000 woorden en eventueel nog een van ca. 3000 woorden * wedstrijden: City2Cities (deadline 11/04): verhaal herschrijven Tales of the unexpected (deadline 31/05): 2 verhalen herschrijven en laten proeflezen Dark Romance (deadline 15/06): bekijken of ik een oud verhaal zo kan herschrijven dat het lang genoeg wordt voor deze wedstrijd * novelle "Als bomen verdwijnen" herschrijven

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn doelen voor april: - manuscript 3 hoofdstukken herschrijven - verhaal schrijven voor wedstrijd Tales of the Unexpected - elke week een 120 woorden verhaal op 120w.nl - een verhaal/column/blog op mijn website - website updaten (sneller maken, mogelijk nieuw design)

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen voor april Schrijfwerk - ms DD: eerste versie proefleesklaar 3/20 - OP: naar de 83 km & 2 periodieke reflecties (start: 73 km) 79/83 km + 0/2 pr - ms IM/BRS: eerste versie werkbladen klaar wk 4/4, pr 1/4, er 0/1 - nieuwe novelle(s) en/of roman (brainstormen, plotideeën/plotlijn uitwerken) mee bezig - evt. opzet maken voor nieuwe IM/BRS 2 nieuwe opzetten gemaakt - ms IM/BRS: eerste versie tekst klaar (werkuitleg 0/1 + voorber. oef. 0/1 + evt. hoe nu verder/bibliografie 0/1 + afvinklijst 0/1, cover) - ms IM/BRS: proeflezen (opmaak, controle, spellingscontrole, laten proeflezen, aanpassingen, evt. extra proeflezing & aanpassingen) - ms IM/BRS: opmaak (streepjes/punten/komma's/consequentie etc., opdelen in cs stukken, opmaak PDF) - ms IM/BRS: praktisch (uitzoeken automatische periodieke mails, uitzoeken besloten forum eigen site of ergens anders) Studie - (aan ms verwante) (jeugd)literatuur & schrijfboeken lezen 9/20 1 leesboek, 1 schrijfboek, diverse schrijfartikelen - evt. (aan ms verwante) films kijken (1 of 2) + GoT serie 5 films Lesgeven - flyers printen & verspreiden printen 0/20, plekken 8/20 - BSR: progr. mk + op site zetten - in (bijv. maandelijkse) intervallen promo FB - evt. ws/cs verl. op FB + op BS site vermelden + in nwe nieuwsbrief - 1 BS workshop geven Planning & Promotie schrijfwerk - rustig nadenken over hoe ik de komende jaren verder wil, globale planning maken - literair vertaler zoeken & contact opnemen voor kortverhaal - evt. 2 manuscripten naar 1 of 2 uitgeverijen sturen (synopsissen maken, goede brief met CV opstellen, mooi ms pakket maken)[/quote]

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn doelen voor april: - opdrachten van les 2 van de cursus Korte Verhalen afmaken - beslissing nemen of ik meedoe met de wedstrijd 'Het mooiste testament'. Zo ja: snel gaan schrijven! - verhaal schrijven voor de wedstrijd Tales of the Unexpected - 2 verhalen uitwerken voor een bundel met herinneringen aan bijzondere ervaringen van een PR-manager - 2 verhalen schrijven voor Frans blog - wekelijks iets schrijven voor 120w

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
meedoen aan wedstrijden: ? Gouden tijden ? Tales of the unexpected ? Testament ? Huwelijk bezig met reisverhaal city2cities afmaken cursus, laatste opdracht maken en opsturen. schrijfboeken herlezen zodat het inslijt. Manuscript laten redigeren, synopsis schrijven en begeleidende brief. Uitprinten en opsturen. Beste keus uitgever uitkiezen.

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Deze maand begonnen met hoofdstuk vier van mijn roman. Die wil ik deze maand afronden zodat ik, als het lukt, elke maand één hoofdstuk schrijf. Heb ook al de outline, van hoofdstuk vijf tot tien geschreven, dus ik ben lekker onderweg.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn doel voor april is mij beter in te leven in de wereld van de schrijvers. Het lid worden van dit forum was al een goede stap in die richting, heb ik, binnen een dag, al gezien. Verder heb ik nog het nodige te schaven en te polijsten aan mijn tekstverwerker Word. En mijn nieuwe notebook, voor echt op schoot werken, is ook nog even wennen. Maar jullie horen mij niet klagen hopelijk. :D Mijn eerste boek ligt nu even in de rustkamer te rijpen en ik spui mijn fantasie nu in een heel ander verhaal wat aan het eind van de maand wel klaar zal zijn. :nod: Jullie lezen het nog wel.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik was goed op dreef de eerste dagen van april, en toen werd ik ziek :( Vandaag gelukkig al heel wat beter. April staat in het teken van Camp NaNoWriMo. Daarvoor mag je je eigen doel stellen, ik ga voor 20.000 woorden en/of 20 uur herschrijven. Alles wat ik in april schrijf, tel ik hiervoor mee, dus niet één verhaal zoals bij de "echte" NaNoWriMo. * novelle "Als bomen verdwijnen" herschrijven --> alleen nog maar hiermee bezig geweest, 2796 woorden overgetypt/herschreven tot nu toe "at this rate you will finish on may 13" klinkt niet zo goed, maar gezien ik maar 4 van de 6 dagen tot schrijven in staat was, haal ik dat wel weer op

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen voor april 2013: - 2 prentenboekmanuscripten verfijnen zodat ze volledig klaar zijn - 1 prentenboekmaniscript herwerken tot het (liefst) klaar is, zoniet bijna klaar is - 1 AVI-verhaal herwerken - hoofdstuk 1 schrijven van mijn 8+ verhaal

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
April staat in het teken van Camp NaNoWriMo.
Hoe bevalt het je, qua sfeer e.d., in vergelijking met de gewone NaNoWriMo?

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In april? ik ben tijdelijk eindredacteur van een tijdschrift. Het doel is om eind april alle artikelen binnen te hebben. Begin mei moet alles naar de drukker voor de drukproeven, PDF's. Die moeten door een x aantal mensen nog eens doorgekeken worden op fouten/missers/wat kan beter. Eind mei, de 20e moeten de persen rollen voor een oplage van 13.000 stuks. Al mijn andere schrijfwerk voor mezelf ligt helemaal stil... Deze afwisseling is wel heel goed voor mijn concentratievermogen en iets presteren onder stress/hoge druk. Dat ben ik al 11 jaar niet meer gewend. Het lezen van de artikelen is geweldig, ik leer er heel veel van, het is een feest om dit te mogen doen. Dus: ik ben een tevreden mens ondanks dat ik niet toekom aan mijn manuscripten.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- Eerste versie kinderverhaal voor de VF afschrijven - Wachten op reactie proeflezer thriller, nog laatste dingen aanpassen en deze maand of begin volgende maand naar uitgeverijen sturen - Ik heb twee redactieklussen, eentje moet vrijdag af, de andere moet eind april af - Eventueel verder met project S. (jeugdverhaal).

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
April staat in het teken van Camp NaNoWriMo.
Hoe bevalt het je, qua sfeer e.d., in vergelijking met de gewone NaNoWriMo?
Ik vind het heel prettig dat je je eigen doel kunt bepalen qua woordenaantal. De indeling in cabins vind ik ook leuk, al moet je natuurlijk geluk hebben met wie je in zo'n cabin belandt, bij ons is het een heel leuk groepje. Het is allemaal wat losser dan NaNo, maar het blijft een goede motivatie om meters te maken, of het nu met een geheel nieuwe novel is of met iets waar je al aan bezig was. Bij ons in de cabin zijn de meesten eigenlijk bezig met herschrijven, maar er is bijvoorbeeld ook iemand bezig aan een kortverhaal voor de PHP. Ik ben in ieder geval blij dat ik meedoe.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen voor april Schrijfwerk - kortverhaal NV herschrijven mee bezig - kortverhaal SM herlezen/checken/evt. laatste correcties nodig? - kortverhaal SM laten vertalen - ms IM/BRS: eerste versie werkbladen klaar wk 4/4, pr 1/4, er 0/1 - ms IM/BRS: eerste versie inhoudsopgave, afvinklijst, handleiding, voorbereidende oefeningen, evt. hoe nu verder + bibliografie klaar - OP: naar de 83 km & 2 periodieke reflecties (start: 73 km) 83/83 km + 1/2 pr - nieuwe kortverhalen, novelle(s) en roman (brainstormen, plotideeën/plotlijn uitwerken) mee bezig - evt. opzet maken voor nieuwe IM/BRS 2 nieuwe opzetten gemaakt - ms DD: eerste versie proefleesklaar 3/20 Studie - (aan ms verwante) (jeugd)literatuur & schrijfboeken lezen 13/20 1 leesboek, 2 schrijfboeken, diverse schrijfartikelen - evt. (aan ms verwante) films kijken (1 of 2) + GoT serie 7 films Lesgeven - flyers printen & verspreiden printen 0/20, plekken 8/20 - BSR: progr. mk + op site zetten - in (bijv. maandelijkse) intervallen promo FB - evt. ws/cs verl. op FB + op BS site vermelden + in nwe nieuwsbrief - 1 BS workshop geven Planning & Promotie schrijfwerk - rustig nadenken over hoe ik de komende jaren verder wil, globale planning maken ik wil een nieuwe richting op, wat een andere manier van werken vraagt - literaire vertaler zoeken & contact opnemen voor kortverhaal - marketingplan opstellen - uitzoeken internationale schrijffora - uitzoeken webhost + nieuwe sites aangevraagd - JK/LG site ontwerpen mee bezig - BS/OSR site ontwerpen - nadenken over blog (onderwerpen)

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Half april, jongens! Hoe gaat het met iedereen? Lekker op schema, of bezig weer lekker op schema te komen ;)?

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
April staat in het teken van Camp NaNoWriMo. Daarvoor mag je je eigen doel stellen, ik ga voor 20.000 woorden en/of 20 uur herschrijven. Alles wat ik in april schrijf, tel ik hiervoor mee, dus niet één verhaal zoals bij de "echte" NaNoWriMo. --> 7299 woorden, oftewel "at this rate you will finish on may 9" (ik had mijn achterstand zo goed als ingehaald, maar de laatste 3 dagen amper schrijftijd gehad) * themaverhalenproject: verhaal van ca. 800 woorden afmaken en nieuw verhaal schrijven van 4.500 à 5.000 woorden en eventueel nog een van ca. 3000 woorden * wedstrijden: City2Cities (deadline 11/04): verhaal herschrijven Tales of the unexpected (deadline 31/05): 2 verhalen herschrijven en laten proeflezen Dark Romance (deadline 15/06): bekijken of ik een oud verhaal zo kan herschrijven dat het lang genoeg wordt voor deze wedstrijd * novelle "Als bomen verdwijnen" herschrijven --> gaat redelijk goed vooruit

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Deze maand begonnen met hoofdstuk vier van mijn roman. Die wil ik deze maand afronden zodat ik, als het lukt, elke maand één hoofdstuk schrijf. Heb ook al de outline, van hoofdstuk vijf tot tien geschreven, dus ik ben lekker onderweg.
Hoofdstuk vier schiet lekker op, er wordt een androïde voor het eerst verliefd, en dit hoofdstuk lijkt zich wel bijna vanzelf te schrijven. Lekker!

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen voor april Schrijfwerk - kortverhaal NV herschrijven mee bezig - kortverhaal SM herlezen/checken/evt. laatste correcties nodig? - kortverhaal SM laten vertalen - NL cover SM ontwerpen - EN cover SM ontwerpen - NL cover NV ontwerpen - EN cover NV ontwerpen - ms IM/BRS: eerste versie werkbladen klaar wk 4/4, pr 1/4, er 0/1 - ms IM/BRS: eerste versie inhoudsopgave, afvinklijst, handleiding, voorbereidende oefeningen, evt. hoe nu verder + bibliografie klaar - OP: naar de 83 km & 2 periodieke reflecties (start: 73 km) 84/83 km + 1/2 pr - nieuwe kortverhalen, novelle(s) en roman (brainstormen, plotideeën/plotlijn uitwerken) - evt. opzet maken voor nieuwe IM/BRS 2 nieuwe opzetten gemaakt - ms DD: eerste versie proefleesklaar 3/20 Studie - (aan ms verwante) (jeugd)literatuur & schrijfboeken lezen 14/20 1 leesboek, 2 schrijfboeken, diverse schrijfartikelen - evt. (aan ms verwante) films kijken (1 of 2) + GoT serie 8 films + GoT serie t/m heden Lesgeven - flyers printen & verspreiden printen 0/20, plekken 8/20 - BSR: progr. mk + op site zetten - in (bijv. maandelijkse) intervallen promo FB - evt. ws/cs verl. op FB + op BS site vermelden + in nwe nieuwsbrief - 1 BS workshop geven Planning & Promotie schrijfwerk - rustig nadenken over hoe ik de komende jaren verder wil, globale planning maken nieuwe richting - nieuwe, gedetailleerde jaarplanning maken - literaire vertaler zoeken & contact opnemen voor kortverhaal - marketingplan opstellen - uitzoeken internationale schrijffora - uitzoeken webhost + nieuwe sites aangevraagd - JK/LG site ontwerpen/bouwen - BS/OSR site ontwerpen/bouwen - nadenken over blog (onderwerpen) - 1e blogartikel schrijven/online zetten

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- Eerste versie kinderverhaal voor de VF afschrijven --> Gelukt, als ik tijd heb ga ik deze herschrijven - Wachten op reactie proeflezer thriller, nog laatste dingen aanpassen en deze maand of begin volgende maand naar uitgeverijen sturen --> Manuscript naar eerste uitgeverij ingestuurd - Ik heb twee redactieklussen, eentje moet vrijdag af, de andere moet eind april af --> Druk bezig met tweede klus. - Eventueel verder met project S. (jeugdverhaal). --> Misschien, als ik de tweede klus voor komend weekend afkrijg.

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik loop voor op schema, net hoofdstuk vier afgerond. Hoofdstuk vijf zit al redelijk in mijn hoofd, daar ga ik dus morgen aan beginnen, hopelijk deze week een stuk of 1000 woorden toevoegen aan het MS.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hier nog steeds weinig schrijftijd. April staat in het teken van Camp NaNoWriMo. Daarvoor mag je je eigen doel stellen, ik ga voor 20.000 woorden en/of 20 uur herschrijven. Alles wat ik in april schrijf, tel ik hiervoor mee, dus niet één verhaal zoals bij de "echte" NaNoWriMo. --> Ik zit nu op 10.010 woorden, dus net over de helft. Ik denk niet dat ik die 20.000 nog ga halen. * themaverhalenproject: verhaal van ca. 800 woorden afmaken en nieuw verhaal schrijven van 4.500 à 5.000 woorden en eventueel nog een van ca. 3000 woorden --> nog totaal niet aan toegekomen * wedstrijden: City2Cities (deadline 11/04): verhaal herschrijven Tales of the unexpected (deadline 31/05): 2 verhalen herschrijven en laten proeflezen --> bezig met 1 verhaal te herschrijven Dark Romance (deadline 15/06): bekijken of ik een oud verhaal zo kan herschrijven dat het lang genoeg wordt voor deze wedstrijd --> denk dat ik dit maar laat vallen * novelle "Als bomen verdwijnen" herschrijven --> gaat nog steeds redelijk goed vooruit

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn eerste 12 hoofdstukken afkrijgen. Ja. 12, geschreven twaalf. update: 6 af, 6 te gaan.
Edit: 12 zijn er 10 geworden, want less is more. Nieuwe score: 8 af, nog 2 te gaan...

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Pfff, schrijftijd lijkt hier steeds moeilijker te vinden. Met de weinige tijd die ik had de afgelopen week verder gewerkt aan "Als bomen verdwijnen" en één van mijn tales of the unexpected-verhalen. Zit op 11.007 woorden voor NaNo.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Go go go Diana! 8) Bij mij valt er deze maand niet zo veel te strepen. April staat in het teken van Camp NaNoWriMo. Daarvoor mag je je eigen doel stellen, ik ga voor 20.000 woorden en/of 20 uur herschrijven. Alles wat ik in april schrijf, tel ik hiervoor mee, dus niet één verhaal zoals bij de "echte" NaNoWriMo. --> geëindigd met 11.184 woorden. Volgende keer moet ik maar een lager doel stellen. Ik wist dat 20K hoog gegrepen was, maar had toch op minstens 15K gehoopt. Toch was het wel een motivatie om ieder vrij moment te schrijven, alleen zijn die momenten nogal zeldzaam ... * themaverhalenproject: verhaal van ca. 800 woorden afmaken en nieuw verhaal schrijven van 4.500 à 5.000 woorden en eventueel nog een van ca. 3000 woorden --> niets voor gedaan * wedstrijden: City2Cities (deadline 11/04): verhaal herschrijven Tales of the unexpected (deadline 31/05): 2 verhalen herschrijven en laten proeflezen --> nog steeds bezig met het herschrijven van verhaal 1 Dark Romance (deadline 15/06): bekijken of ik een oud verhaal zo kan herschrijven dat het lang genoeg wordt voor deze wedstrijd --> hier heb ik gewoon echt geen tijd voor, misschien iets voor volgend jaar * novelle "Als bomen verdwijnen" herschrijven --> behoorlijk mee opgeschoten, herschrijfronde 1 nadert haar einde