Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Kinderboek in Wg. v.d. Hulst stijl

Hallo, Graag wil ik wat info. Ik lees mijn kinderen vaak voor uit boekjes van Wg. v.d. Hulst. Misschien wat oubollig, maar nog in trek bij ze. Zelf zou ik ook zulke boekjes willen schrijven, heb voldoende inspiratie. Maar:slaat het nog aan bij de jeugd ? Heb wel verschillende boekjes geschreven, maar niet in dat genre. Het is wel een stille wens. Jullie mening? b.v.d.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Niet afwachten, maar begin direct met schrijven. Jouw kinderen zullen je waarschijnlijk het best kunnen vertellen of het aanslaat of niet, toch? Vraag ze desnoods wat zij graag in je verhaal terug willen zien.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor je reactie, Ajstinad. Misschien moet ik het wel dan in een moderner jasje steken. Het zijn meestal droevige verhaaltjes. Ik ben een man, dus ik zal wel minder emotionele gevoelens hebben dan mijn vrouw. Ik heb een helder verhaal in mijn hoofd, over een zwerver samen met een kind. In deze tijd is dat haast niet denkbaar, want kinderen worden direct door jeugdzorg in bescherming genomen en mogen niet zwerven. Dat stukje lijkt mij moeilijk, maar niet onrealistisch.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hmm, ik denk dat je er misschien iets te moeilijk over na denkt. Kinderen weten vaak niet hoe het systeem precies werkt en het kan ze dus ook weinig schelen dat het wat onrealistisch is. Er zijn immers genoeg kinderboeken over pratende dieren etc. Maar misschien dat ik het verkeerd begrepen heb en dat een hogere leeftijdsgroep in gedachte hebt dan ik uit deze post verwachtte.