Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Het eind van de wereld

Het eind van de wereld. Op 21 december dit jaar is het dus zover. Althans volgens de kalender van de Maya's. Kerstinkopen hoeven we dan niet meer te doen. Nu hebben de Maya's er al eerder naast gezeten, dus er echt in geloven doe ik niet. Maar stel dat je zeker weet dat het waar is, waar zal dan je laatste schrijfsel over gaan? Waar gaat de wereld dan heen? Na het hiernamaals? Als er geen wereld meer is, zal er ook geen hiernamaals zijn.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maar stel dat je zeker weet dat het waar is, waar zal dan je laatste schrijfsel over gaan?
Ik stop dan direct met schrijven. Dat is dan echt zinloos. Ik verzuip mijn pc in de sloot.
Waar gaat de wereld dan heen? Na het hiernamaals?
Dat is al-gemeen bekend. Inclusief het hiernamaals imploderen we. Misschien dat ik nog een gedicht ga schrijven. Een haikoe of kalf in de put. een meesterlijk ding waar ik zing en de pijp uit ga

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat is een vrijdag. Afhankelijk van het tijdstip vrees ik toch dat ik dan aan de handboeken zit te schrijven. Start het programma Maya kalender via Start > Alle programma's. Klik op de knop Einde wereld. Er verschijnt een waarschuwing: Wilt u de wereld echt beëindigen? Klik op OK. Het programma en de wereld zullen zichzelf beëindigen binnen 5 minuten. Bij Windows 95 gebruikt u na de vastloper die u met OK had, Ctrl + Alt + Del om het Blue Screen of Death op te roepen. Beëindiging gebeurt dan binnen 5 minuten. NB: Niet compatible met MacOSX en UNIX.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
We komen in een andere dimensie, Tja, waarin - naast de muziek - de vertel- en schrijfkunst hogelijk gewaardeerd wordt. Dus wel blijven schrijven, dan heb je straks iets belangrijks in handen. Beetje oefenen met zingen, misschien nog. Daar wordt het alleen mooier van ;-).

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Toen kortgeleden iemand over het einde der tijden begon fantaseerde ik nog: 'Zo heb ik nog kaartjes liggen voor een cabaretvoorstelling, juni 2013. Zou de wereld vergaan en een hiernamaals bestaan, dan heb ik nog iets leuks om naar uit te kijken.' Zou de Mayakalender gelijk hebben, dan hoop ik dat het tot die dag een twijfelachtig feit blijft. Een compleet losgeslagen wereldbevolking 'omdat het tóch niets meer uitmaakt', een wereldwijde anarchie, ik moet er niet aan denken. De kans is overigens groot dat het zo blijft - een twijfelachtig feit. Als een arts me vandaag zou vertellen dat ik nog één maand te leven had, terwijl ik donders goed besef dat het leven eindig is, zou ik me dat simpelweg niet voor kunnen stellen omdat het té onwerkelijk is. Een van mijn vrienden lag, één week voor hij stierf, zijn vakantie voor het volgende voorjaar te plannen. Dat zijn reis ietsjes verder ging dan een Europese bestemming was voor hem, zelfs tot de vooravond van zijn dood, niet te bevatten. Over een hiernamaals nadenken vind ik sowieso onzin. Tijdens het koken vanavond sta ik ook niet de maaltijd van de volgende avond te plannen. Liever concentreer ik me op vandaag. Vandaag is het belangrijk dat er door mijn gebrekkige kookkunsten niemand met buikloop zijn bed induikt. Morgen probeer ik ongetwijfeld hetzelfde, maar ben daar nu nog niet mee bezig. Laat staan het hierna-maals. Vandaag schrijf ik wat me nu bezig houdt. Een zin die zich iedere dag zal herhalen. Tot het einde der tijden, of van mijn leven.

Lid sinds

18 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het eind van de wereld. Op 21 december dit jaar is het dus zover. Althans volgens de kalender van de Maya's. Kerstinkopen hoeven we dan niet meer te doen. Nu hebben de Maya's er al eerder naast gezeten, dus er echt in geloven doe ik niet. Maar stel dat je zeker weet dat het waar is, waar zal dan je laatste schrijfsel over gaan? Waar gaat de wereld dan heen? Na het hiernamaals? Als er geen wereld meer is, zal er ook geen hiernamaals zijn.
Oké maar ze hebben al aangetoond dat die Maya kalender onzin is, hè? Of wist je dat nog niet? Ze hebben namelijk een andere kalender gevonden die gewoon door gaat.... De maya's hadden bij die eerste gewoon even geen zin om verder te schrijven. Ik vind het allemaal zo'n onzin. Ook die doomsday preppers van national geographic, wat een aanstellerij :P Het heeft geen zin om je druk te maken over zoiets.

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik hoorde al van die beruchte Maya kalender en dat die ging eindigen in 2012, ergens in de jaren negentig. Toen maakte ik me daar niet druk om. Ik vond het zelfs uitermate fascinerend. In die tijd maakte ik me meer zorgen om al die dingen die zouden gebeuren met de eeuwwisseling. Het uitvallen van de pc's en dat soort onzin. Uiteindelijk is er niets gebeurd wat te verwachten was. Ondertussen heeft bijna iedereen wel toegang tot het web wat in de jaren negentig nog niet zo was. Er zijn talloze sites en video's te vinden over 2012 en het einde van de wereld zoals wij die kennen. De film '2012' doet daar dan nog eens een grote schep bovenop. Het is gewoon hallucinant wat je allemaal vindt. En dan zijn er nog gekken die munt proberen te slaan uit die hype. Schrijf een boek met als titel 2012 en je hebt meteen een bestseller (is nu wel een beetje laat voor, had je vorig jaar moeten doen lol). Nee, de wereld vergaat niet. Al die onheilsprofeten gaan het deksel heel erg hard op hun neus krijgen. Ik schrijf dus rustig verder en maak me er niet druk om. En, als het zo is, wel, dan 'vergaan' we toch lekker allemaal samen? :)

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn interpretatie van de Maya's: de wereld zoals wij die kennen zal stoppen te bestaan. Het zal gemakkelijker zijn er daarna iets over te schrijven. Steve Jobs wist het al: 'the dots can only be connected afterwards'

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik stop dan direct met schrijven. Dat is dan echt zinloos.
Welke datum had je dan in gedachten, om jouw schrijven wél als 'zinvol' te omschrijven?

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik stop dan direct met schrijven. Dat is dan echt zinloos.
Welke datum had je dan in gedachten, om jouw schrijven wél als 'zinvol' te omschrijven?
Augustus 1959 begon het zinvol te worden. Toen kreeg ik nog mooie stempels op mijn schrijfsels.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het heeft geen zin om je druk te maken over zoiets.
Nou, ik denk dat je het een fractie onderschat. In Venezuela hebben in een grot zo groot als de stad Rotterdam een ruimteschip gevonden. Die grot is bijna een kilometer hoog. Dat ruimteschip hing ondersteboven als een Maya-Pyramide aan het plafond. In dat ruimteschip hing in de kantine een kalender. Maar die kalender ging terug in de tijd. In die grot hingen ook een paar miljoen vleermuizen en onderzoekers achten het bewezen dat je het eind van de wereld het beste op je kop hangend aan het plafond probeert te overleven. Regelmatig oefenen vanaf nu kan helpen, Earthlady.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jaja, we maken er nu wel grapjes over, maar na 21 december is wel mooi alle potentieel aan lezerspubliek verdwenen. Mijn laatste schrijfsel zal gaan over de ongewoon hoge temperaturen voor december dit jaar en de plotselinge vrede in het Midden-Oosten, daarnaast zal ik enige regels wijden aan het kantoorleven anno 2012 en luchtontvochtigers. De wereld gaat nergens heen, ze houdt gewoon op net als wij, in huidige vorm althans.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Die 7000 jaar geloof ik ook niet. Maar ik zal er niet bij zijn om het tegendeel te kunnen bewijzen. Toch jammer dat je geen kijkje terug kunt nemen.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In ieder geval hou ik die dag mijn fototoestel bij de hand. Je weet maar nooit ... En dan schrijf ik er in het hierna, daarna, ergensnamaals mooie sprookjes bij. Mocht de wereld, potverdorie, toch niet vergaan zal ik maar weer kiekjes gaan schieten van mijn 2 honden. As usual.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik wil toch wel graag weten waar ik aan toe ben. Ik heb nog wat mensen (nee geen wensen) op mijn lijstje staan. Maar om die vlak voor het eind van de wereld koud te maken lijkt me ook verspilde energie. Wie weet waar ik mijn krachten nog voor nodig heb.

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oew, nog maar zeven weken? Ik ga mijn kerstboom extra vroeg zetten dit jaar, dan kan ik er tenminste nog wat van genieten, van die boom en van dat befaamde kerstgevoel :D

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het einde van de wereld... Tja,als de wereld echt ten einde gaat over 7 weken, dan kan ik alleen maar zeggen: Ik heb toch uiteindelijk nog iets bereikt in mijn leven. Het heeft er nml. jaren naar uitgezien dat het niks met mij zou worden :confused: En 2012 is een topjaar gebleken voor mij :nod: Dus daarom zou ik een biografie schrijven :D Een biografie over mijn leven waarin het voor heel veel mensen duidelijk zou worden dat er altijd zonneschijn komt na de regen (en die regen bij mij heeft heeeeeeel lang geduurd. Wat zeg ik...regen? Het was meer een storm, een orkaan :p ) Maar ja wat heeft het dan eigenlijk nog voor een zin om een boek te schrijven als die toch nooit meer gelezen kan worden :confused:

Lid sinds

12 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Och, als de wereld eens kon vergaan. Dan hoefde ik nooit meer te werken. Zat tijd voor leuke dingen.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Schrijf er op los. Misschien zijn er nog mensen die ervan kunnen genieten. Ik las het Gizmo. Als iemand iets te vertellen heeft, ben jij het wel. Zullen de sterren wel blijven of gaan die ook onder de zon?

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik wil toch wel graag weten waar ik aan toe ben. Ik heb nog wat mensen (nee geen wensen) op mijn lijstje staan. Maar om die vlak voor het eind van de wereld koud te maken lijkt me ook verspilde energie. Wie weet waar ik mijn krachten nog voor nodig heb.
Mooie basis voor een verhaal. Ik zou zeggen, schrijf het. Je hebt nog 53 dagen. Vergaat de wereld, dan heb je in ieder geval het gif van je afgeschreven en sterf je een vreedzamer dood. Vergaat de wereld niet, dan kun je het publiceren en heb je je eerste royalty's na Mayan Doomsday veilig gesteld.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn laatste geschreven tekst was dan al geschreven, ik zou andere dingen gaan doen, die ik al doe, maar dan zonder die te onderbreken met het schrijven. Waar de wereld naartoe gaat? Op in het al.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Te vaag.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoe kunnen we weten waar de wereld dan heen gaat als we nog niet eens weten waar hij nu heen gaat. Gaat hij überhaupt ergens heen? We gaan hoedanook allemaal mee, ergens of nergens, whatever.