Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Meerdere schooljaren in één boek

Hallo Ik heb jullie hulp nodig. Momenteel ben ik bezig met een fantasyboek waarin de hoofdpersoon naar school gaat. Dit is een belangrijke periode, maar niet zo belangrijk dat ik voor elk schooljaar een eigen boek wil maken (à la Harry Potter), want de periode na school is van groot belang voor het verloop van het verhaal. Hoe kan ik vijf schooljaren samenvatten zonder hele lelijke sprongen te maken, maar dat er toch momenten zijn waarop de tijd langzaam gaat (dus meer beschrijving)?

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat bedoel je met lelijke sprongen? Daarbij: je kan ze samenvatten. Bv. Het derde jaar verliep vlotter dan de eerste. Je moet het niet letterlijk overnemen, maar ik wil daarmee duidelijk maken...

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Met lelijke sprongen bedoel ik bijvoorbeeld het volgende: "Jan lag in bed en dacht terug aan de eerste schooldag, het was indrukwekkend geweest. Het gebouw, de leraren, de leerlingen. Maar gelukkig had hij direct al vrienden gemaakt die hem hielpen de dag door te komen. Jan sloot zijn ogen en viel uitgeput in slaap. De volgende dagen, weken en maanden volgen voor bij en voordat Jan het wist was het alweer Kerst." Dit is een stukje wat ik ter plekke verzin, dus graag geen reactie op schrijfstijl e.d. Het is puur ter illustratie van 'lelijke sprongen' ;)
Bv. Het derde jaar verliep vlotter dan de eerste.
Ja, dat is wel iets, dan kan je de alledaagse dingen buiten beschouwing laten, die hoef je dan natuurlijk niet te vertellen... :) (gedachtegangetje :P )

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoe belangrijk zijn die schooljaren? In je post staat namelijk dat het verhaal daarna veel belangrijker is. Je kan altijd nog de slagingsdag als enigste laten zien en de HP dan door bepaalde dingen in de omgeving en handeling van personen, korte herinneringen laten krijgen.

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat is er precies lelijk aan je voorbeeld? Met weersomstandigheden kun je ook nog het een en ander doen. Als je van snikheet naar sneeuw gaat is het wel duidelijk dat er tijd verstrijkt.