Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je schrijfdoelen voor september 2012?

Het is alweer bijna september, tijd voor een nieuw schrijfdoelentopic! In dit topic kun je je persoonlijke schrijfdoelen met anderen delen en je vorderingen bijhouden. Wat zijn je schrijfdoelen voor september, evt. met het oog op een groter (jaar)doel? Je kan afgelopen maand rustig afronden, en alvast nadenken over hoe je verder wil de komende maand. Enkele tips voor wie nieuw is en weinig ervaring heeft met doelen stellen: - baseer je maanddoelen op je grote jaardoelen, de dingen die je het liefste zou willen doen of leren op schrijfgebied dit jaar - maak je doelen zo concreet mogelijk - houd je doelen behapbaar, breek ze op in kleine stapjes op en verspreid die over de tijd - geef ze duidelijke deadlines - zet je doelen in volgorde van belangrijkheid (en probeer vooral te werken aan de belangrijkste) Veel inspiratie & schrijfplezier! http://betoverendschrijven.files.wordpress.com/2008/12/judy-koot-schrijfcursus-klein-bruin.jpg?w=300&h=225

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- 2 kinderverhalen voor de JFP afronden en insturen - verhaal insturen voor wedstrijd www.drechtstedenkijkt.nl - deel 2 manuscript thriller herschrijven en naar proeflezers - 20.000 woorden aan manuscript thriller schrijven (wat moet lukken met 5 dagen Milonga in het vooruitzicht!) - vertaling voor wedstrijd Atlas Contact insturen

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor de tip Judy! Dit topic kan wel eens nuttig zijn. Mijn plannen voor september: - twee nieuwe columns of verhalen op eigen website plaatsen - jeugdboek drukklaar maken: flaptekst, omslagontwerp, zwart-wit afbeeldingen invoegen - jeugdboek aankondigen op website & social media - verhaal voor schrijfwedstrijd VIJF van damespraatjes insturen - verhaal voor schrijfwedstrijd Ik feliciteer je van bookvoorhaar insturen

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De afgelopen twee maanden geen tijd gehad om echt te schrijven, dus deze maand ga ik eigenlijk min of meer opnieuw beginnen. De hitte van een paar weekenden terug, het was 36 graden, bracht mij op een geweldig idee. Deze maand ga ik dus eerst dat idee goed opschrijven en dan kijken of ik de eerste zinnen op papier kan krijgen.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen voor deze maand (rood = waar ik komende week aan wil werken):
Mijn schrijfdoelen voor september: - eerste versie ms af - uitzoeken typografie & 1 gedicht vormgeven, óf 1 illustratie maken - 'innerlijk pelgrimeren' (kilometerschrijven, schrijfopdrachten, excursies) afronden - proefles benedictijns schrijfjaar doen (als dat bevalt het jaartraject volgen) - evt. 1 BS e-book afronden Qua (lees)studie & regeldingen: - bookmarks 'Eat That Frog' doornemen & leerpunten noteren - bookmarks 'Een levensregel voor beginners' doornemen & leerpunten noteren - 'Zin; lust in je leven door schrijven' lezen - evt. 'You Can Write A Novel' herlezen - naar de bieb, aan mijn ms gerelateerde (jeugd)boeken halen - evt. (jeugd)literatuur lezen - 4 Betoverend Schrijven workshops inplannen, tekstschrijven & promoten - evt. 1 of 2 schrijfworkshops volgen - evt. winkel mailen (voor verkoop canvassen, evt. ansichtkaarten, prentenboeken)

Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
- werken aan promotie Overstroomd - filmpje voor site maken - blogberichten schrijven - werken aan 2e helft MS - proberen het rustig aan te doen En die laatste is wel het belangrijkste deze maand:) Schrijf ze, iedereen!

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In eerste instantie wilde ik geen doelen stellen, maar één kan wel: idee kiezen voor nieuwe roman waar ik aan wil werken afwisselend met het herschrijven van de andere, en dat idee uitwerken en wat research doen etc.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijf- en leesdoelen (gebruik ik hier die streepjes goed?) van deze maand zijn: - Voor twintig september Mijn zus woont op de schoorsteenmantel van Annabel Pitcher gelezen hebben plus een recensie van tweehonderdvijftig woorden. - Een verhaal voor fantastels herschrijven plus opsturen naar proeflezers. - Het commentaar van proeflezers verwerken in het andere verhaal voor fantastels.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen voor september: - eerste versie ms af - mee bezig - uitzoeken typografie & 1 gedicht vormgeven, óf 1 illustratie maken - 'innerlijk pelgrimeren' (kilometerschrijven, schrijfopdrachten, excursies) afronden - proefles benedictijns schrijfjaar doen (als dat bevalt het jaartraject volgen) - evt. 1 BS e-book afronden Qua (lees)studie & regeldingen: - bookmarks 'Eat That Frog' doornemen & leerpunten noteren gedaan - bookmarks 'Een levensregel voor beginners' doornemen & leerpunten noteren - 'Zin; lust in je leven door schrijven' lezen - evt. 'You Can Write A Novel' herlezen - naar de bieb, aan mijn ms gerelateerde (jeugd)boeken halen gedaan - evt. (jeugd)literatuur lezen - 4 Betoverend Schrijven workshops inplannen, tekstschrijven & promoten - evt. 1 of 2 schrijfworkshops volgen - evt. winkel mailen (voor verkoop canvassen, evt. ansichtkaarten, prentenboeken)
[/quote]

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoofdstuk 20 herschrijven, ik ben al halverwege. Een aantal covers maken, eentje is al goed gelukt. Deze covers maken is ook een prima stukje ontspanning, lekker klooien met mijn fotoprogramma. Mocht ik straks een uitgever vinden, of niet, dan heb ik al wat materiaal waarmee ik verder kan, mocht die mijn ideeën willen weten over de cover. Zo niet, dan heb ik een aantal covers klaar voor een POD-uitgave. Of te wel... twee vliegen... ;)

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In augustus heb ik het herschrijven (het was eerder herwerken/uitwerken) van mijn manuscript voortijdig beëindigd. Ik zit dus al halfweg een nieuw herschrijfronde die ik deze maand wil afronden. Daarna begin ik nogmaals aan het herlezen/herschrijven ... In tussentijd buig ik me nog eens over de synopsis. Leve september!

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen voor september: - eerste versie ms af - mee bezig - uitzoeken typografie & 1 gedicht vormgeven, óf 1 illustratie maken - 'innerlijk pelgrimeren' (kilometerschrijven, schrijfopdrachten, excursies) afronden - proefles benedictijns schrijfjaar doen (als dat bevalt het jaartraject volgen) - evt. 1 BS e-book afronden Qua (lees)studie & regeldingen: - bookmarks 'Eat That Frog' doornemen & leerpunten noteren gedaan - bookmarks 'Een levensregel voor beginners' doornemen & leerpunten noteren - 'Zin; lust in je leven door schrijven' lezen gedaan + korte analyse gemaakt - evt. 'You Can Write A Novel' herlezen - naar de bieb, aan mijn ms gerelateerde (jeugd)boeken halen gedaan - evt. (jeugd)literatuur lezen - 4 Betoverend Schrijven workshops inplannen, tekstschrijven & promoten - evt. 1 of 2 schrijfworkshops volgen - evt. winkel mailen (voor verkoop canvassen, evt. ansichtkaarten, prentenboeken)

Lid sinds

18 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- synopsis schrijven (aangezien ik die in augustus niet af heb gekregen) - wedstrijd inzending schrijven voor "niets is wat het lijkt" - wedstrijd inzending schrijven voor "schrijfwedstrijd VIJF!" - verbeteren manuscript beyond boek 1

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen voor september: - eerste versie ms af - mee bezig - uitzoeken typografie & 1 gedicht vormgeven, óf 1 illustratie maken - 'innerlijk pelgrimeren' (kilometerschrijven, schrijfopdrachten, excursies) afronden - mee bezig - proefles benedictijns schrijfjaar doen (als dat bevalt het jaartraject volgen) - evt. 1 BS e-book afronden Qua (lees)studie & regeldingen: - bookmarks 'Eat That Frog' doornemen & leerpunten noteren gedaan - bookmarks 'Een levensregel voor beginners' doornemen & leerpunten noteren - 'Zin; lust in je leven door schrijven' lezen gedaan + korte analyse gemaakt - evt. 'You Can Write A Novel' herlezen - naar de bieb, aan mijn ms gerelateerde (jeugd)boeken gedaan + dvd's - evt. (jeugd)literatuur lezen - 4 Betoverend Schrijven workshops inplannen, tekstschrijven & promoten - evt. 1 of 2 schrijfworkshops volgen - evt. winkel mailen (voor verkoop canvassen, evt. ansichtkaarten, prentenboeken)
[/quote]

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoel voor september is er maar eentje: - Meters maken voor mijn manuscript voor de Luitingh fantasywedstrijd! Doel (wederom): +30.000 woorden.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Na een schrijfdipje van een maand ben ik vandaag weer opnieuw begonnen aan een oud verhaal. Mijn doel is om vanaf nu elke dag een hoofdstuk te schrijven tot het af is.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen voor september: - eerste versie ms af - mee bezig - uitzoeken typografie & 1 gedicht vormgeven, óf 1 illustratie maken - 'innerlijk pelgrimeren' (kilometerschrijven, schrijfopdrachten, excursies) afronden - mee bezig - proefles benedictijns schrijfjaar doen (als dat bevalt het jaartraject volgen) - evt. 1 BS e-book afronden Qua (lees)studie & regeldingen: - bookmarks 'Eat That Frog' doornemen & leerpunten noteren gedaan - bookmarks 'Een levensregel voor beginners' doornemen & leerpunten noteren - 'Zin; lust in je leven door schrijven' lezen gedaan + korte analyse gemaakt - evt. 'You Can Write A Novel' herlezen - naar de bieb, aan mijn ms gerelateerde (jeugd)boeken halen gedaan + dvd's - evt. (aan ms gerelateerde) (jeugd)literatuur lezen gedaan: 1 boek - evt. aan ms gerelateerde films bekijken gedaan: 1 film - 4 Betoverend Schrijven workshops inplannen, tekstschrijven & promoten - evt. 1 of 2 schrijfworkshops volgen - evt. winkel mailen (voor verkoop canvassen, evt. ansichtkaarten, prentenboeken)

Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn doelen: - schrijven column kerkbladen - schrijven column baby en kind - 10.000 woorden toevoegen aan de Overtocht - promotie rond de Lukasboeken - nadenken presentatie Verdacht (mag ik wel mee opschieten, komt over twee weken al uit) - nadenken kinderboekenweek

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen voor september: - eerste versie ms af - mee bezig - uitzoeken typografie & 1 gedicht vormgeven, óf 1 illustratie maken - 'innerlijk pelgrimeren' (kilometerschrijven, schrijfopdrachten, excursies) afronden - mee bezig - proefles benedictijns schrijfjaar doen (als dat bevalt het jaartraject volgen) - evt. 1 BS e-book afronden Qua (lees)studie & regeldingen: - bookmarks 'Eat That Frog' doornemen & leerpunten noteren gedaan - bookmarks 'Een levensregel voor beginners' doornemen & leerpunten noteren - 'Zin; lust in je leven door schrijven' lezen gedaan + korte analyse gemaakt - evt. 'You Can Write A Novel' herlezen - naar de bieb, aan mijn ms gerelateerde (jeugd)boeken halen gedaan + dvd's - evt. (aan ms gerelateerde) (jeugd)literatuur lezen gedaan: 2 boeken - evt. aan ms gerelateerde films bekijken gedaan: 1 film - 4 Betoverend Schrijven workshops inplannen, tekstschrijven & promoten - evt. 1 of 2 schrijfworkshops volgen - evt. winkel mailen (voor verkoop canvassen, evt. ansichtkaarten, prentenboeken)

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- proefles benedictijns schrijfjaar doen (als dat bevalt het jaartraject volgen)
Judy, ik zie dit steeds staan, maar wat moet ik me voorstellen bij een Benedictijns schrijfjaar? Ik heb al gegoogeld, maar kan er niets over vinden.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is een jaartraject reflectief schrijven, rondom het boek 'Een levensregel voor beginners' van Wil Derkse over benedictijnse spiritualiteit/aspecten uit het kloosterleven die toepasbaar zijn op het dagelijks leven. O.a. thema's als rust, regelmaat en met aandacht leven en werken staan daarin centraal: http://www.papierenspiegel.nl/PrimoSite/show.do?c… Beetje vergelijkbaar met mindfulness, in combinatie met reflectieve schrijfoefeningen.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen voor september: - eerste versie ms af - mee bezig - uitzoeken typografie & 1 gedicht vormgeven, óf 1 illustratie maken - 'innerlijk pelgrimeren' (kilometerschrijven, schrijfopdrachten, excursies) afronden - mee bezig - proefles benedictijns schrijfjaar doen (als dat bevalt het jaartraject volgen) - evt. 1 BS e-book afronden Qua (lees)studie & regeldingen: - bookmarks 'Eat That Frog' doornemen & leerpunten noteren gedaan - bookmarks 'Een levensregel voor beginners' doornemen & leerpunten noteren - 'Zin; lust in je leven door schrijven' lezen gedaan + korte analyse gemaakt - evt. 'You Can Write A Novel' herlezen - naar de bieb, aan mijn ms gerelateerde (jeugd)boeken halen gedaan + dvd's - evt. (aan ms gerelateerde) (jeugd)literatuur lezen gedaan: 3 boeken - evt. aan ms gerelateerde films bekijken gedaan: 3 films - Betoverend Schrijven workshop geven gedaan - 4 Betoverend Schrijven workshops inplannen, tekstschrijven & promoten - evt. 1 of 2 schrijfworkshops volgen - evt. winkel mailen (voor verkoop canvassen, evt. ansichtkaarten, prentenboeken)

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Peregrine: ik zal eraan proberen te denken, trek anders gerust aan de bel! Hoe gaat het trouwens met iedereen, zo de eerste week van september/het nieuwe seizoen? Het lijkt wel of er deze x een hoop mensen uit de vorige topics missen. Hebben jullie je misschien stiekem verstopt ;)?

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoe gaat het trouwens met iedereen, zo de eerste week van september/het nieuwe seizoen? Het lijkt wel of er deze x een hoop mensen uit de vorige topics missen. Hebben jullie je misschien stiekem verstopt ;)?
Misschien zijn ze met zijn alle een verlate vakantie aan het doen. :D September is vaak goedkoper. Ik moet weer even een ritme zien te vinden. Heb allemaal wat minder tijd nu ik geen student maar werkende be geworden. Maar dit topic hielp vroeger ook altijd erg.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb net het laatste hoofdstuk, nummertje 20, herschreven. Nu proberen het ms een maandje met rust te laten om dan fris aan de tweede ronde te beginnen. Ook heb ik in de afgelopen week nog drie covers gemaakt. Voor diegene die nieuwsgierig zijn, hier kan je ze vinden: https://www.facebook.com/pages/SF-Roman-in-wording/311864795539544 De komende maand ga ik niet stilzitten. Ik wil wat actiever worden op het proefllezen forum van SOL. Op die manier kan ik andere schrijvers helpen, en meteen ook mijn proeflees skills aanscherpen, zodat ik in ronde twee nog beter kan kijken naar wat ikzelf heb geproduceerd. Succes allemaal in week twee.