Lid sinds

11 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

namen: middeleeuwen

hallo, ik ben bezig met een verhaal, maar ik loop vast op de naam voor een van de hoofdpersonen, ik schrijf nu steeds ´´naam´´ op maar ik vindt het tijd voor een goeie naam zouden jullie willen helpen. eisen: een middeleeuwse naam, en in ieder geval een voor de koning das het belangerijkste. maar een voor het land en voor wat plaatsjes en natuurlijk gewoon voor later want ik schrijf het liefste middeleeuwse verhaal zijn altijd welkom'. alvast bedankt, jelmer

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In welk land speelt zich jouw verhaal af? Aanvulling. Google. Vroeg-middeleeuwse voornamen en achternamen in Nederland en Vlaanderen. Daar zie ik een paar honderd mannen/vrouwen namen.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je kunt ook eens kijken in (laat) middeleeuwse boeken Karel, Floris, Marieken, Elegast, Beatrijs. Van de koningen heb je ook hele series: Jan, Karel, Pepijn, Otto, Redbod. Maar veel namen zijn stam-afhankelijk: Franken, Saksen, Friezen in Nederland, of exotischer daarbuiten.

Lid sinds

12 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Karel, die zou ik kiezen.
Als voornaam van een meisje?
och, waarom niet?

Lid sinds

12 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Karel, die zou ik kiezen.
Als voornaam van een meisje?
och, waarom niet?
Het heeft even geduurd maar ik heb het toch maar gedaan. Een verhaal dat zich in de middeleeuwen afspeelt waarin de hoofdpersoon een meisje is dat Karel heet. Ik laat het voorlopig nog lekker aan niemand lezen.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat zal dat meisje gepest worden. Zielig, hoor.
carolientje, carolientje [mmm, volgens mij kan het wel] In de middeleeuwen dus. karel ientje, karel ientje [ja dwe, goedgekeurd]

Lid sinds

11 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wel kleine aanvulling, Ik ben flink bezig geweest met uitzoeken van namen voor mijn vroeg-middeleeuwse karakters (kort verhaal) Namen in die tijd reflecteren de rijkdom en stand van de familie. Een jongen die een naam als Aelwiin of Lodewijc (zonder K) heet, zal waarschijnlijk geen broertje Pier of Diric (ik noem maar wat) hebben. Ook achternamen waren, zeker in de vroege middeleeuwen, niet zoals wij ze nu kennen. Ik vond het nog een heel gepuzzel. Misschien had ik ze allemaal gewoon Karel moeten noemen. Maar ik lees dit topic nu pas.