Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Voor jezelf schrijven

Allereerst, dit forum is een fijne, leerrijke plek om te vertoeven. Velen schrijven, willen zich verbeteren en met een bijzonder boek naar buiten komen. Sinds enkele jaren schrijf ik. Gedichten, filosofische gedachten, korte verhalen, versjes voor kinderen... Nooit de intentie gehad die woorden met velen te delen, heel af en toe laat ik anderen meelezen, zelfs een recensent. Hij gaf me ooit deze wijze raad: 'Dat schrijven moet je zeker onderhouden. Niet voor de rest van de wereld, maar voor jezelf.' Mijn bedenking is dus deze: Voor wie schrijven we? Wie willen we plezieren/raken/ontroeren... met onze woorden én zijn onze woorden wel 'goed' genoeg om door anderen gelezen te worden? Kritisch zijn, zeker voor jezelf, daar begint ieder goed verhaal...

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
(Kan ik een reactie niet verwijderen? Er is al zoveel over gezegd, dus vond ik het onzinnig om daar nog meer over te zeggen, maar de reactie kan ik zelf niet weghalen zie ik?)

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Ginny, voor eerlijke gebruikers zou het wel kunnen, maar helaas hebben mensen in het verleden hele discussies onleesbaar gemaakt door hun eigen reacties te verwijderen. Deze sluit ik. Laten we verder gaan in één van de gelinkte topics.