Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

ik wil gaan schrijven maar heb dit nooit eerder gedaan help

hoi ik ben corina ik ben 40 en wil graag een verhaal igaan schrijven over het verloop van mijn leven (ik heb borderline persoonlijkheid stoornis) alleen heb ik nog nooit eerder geschreven en heb zelfs geen opleiding gehad (miss te hoog gegrepen maar wil toch een poging wagen) heb jullie tips voor mij wat wel en bijvoorbeeld niet te doen ben met elke tip blij want weet niet goed hoe en waar te beginnen. :o :o alvast bedankt corina

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je wilt schrijven en iets te vertellen heb is er maar een manier: beginnen. Gewoon je verhaal opschrijven. Toetsenbord klaar en gaan met die banaan. Als het goed is borrelt er van alles in je en is het alsof het verhaal zich een weg naar buiten baant. Later kun je je gaan bekommeren om allerlei schrijfregels e.d.

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En misschien dat andere autobiografische boeken over de borderline persoonlijkheid stoornis je kunnen inspireren. Hiervoor kun je bij de bieb terecht.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Je zou ook met heel kleine porties kunnen beginnen. Pak één onderwerp(je) bij de kop en werk dat uit. Als oefening bijvoorbeeld: de dag van vandaag. Je kunt niet zomaar een boek schrijven over je leven; dat is een groot en gecompliceerd karwei waar je gemakkelijk de lust tot schrijven aan kunt verliezen.

Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi, Wat leuk dat je wilt schrijven. Mij tip is let op je grammatica, zinsopbouw en spelling. Ik ben zelf een paar weken terug met Loi opleiding begonnen. Binnen een paar weken heb ik echt veel geleerd. Nu lees ik mij teksten die ik een paar maanden terug had geschreven en zie duidelijk het verschil hoe slecht ik toen schreef. Ook kan je verschillende schrijf cursussen volgen. Veel succes........... Groet, Lisa

Lid sinds

12 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk dat je gewoon bij het begin moet beginnen ;) En vooral niet verwachten dat je het er allemaal in één keer uit kunt tikken, want dat zal waarschijnlijk nog best eens tegen kunnen vallen. Bedenk van te voren goed wát je precies zou willen schrijven en denk er ook goed over na, voordat je daadwerkelijk begint. Uiteindelijk is het gewoon een kwestie van doen (en waarschijnlijk nog flink herschrijven). Tips e.d. kun je hier op het forum in overvloed vinden en verschillende schrijfoefeningen ook. Heel veel succes!

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
hoi ik ben corina ik ben 40 en wil graag een verhaal igaan schrijven over het verloop van mijn leven (ik heb borderline persoonlijkheid stoornis)
Is dat niet iets waarbij je bij structuur gebaat bent? Dan zou je ook planmatig kunnen gaan werken (met een werkschema, een plot enz). Heb je iemand die je psychisch begeleid? Dan zou je het er met die persoon eens over kunnen hebben hoe je zo'n karwei met jouw beperkingen en mogelijkheden aan kunt pakken om het tot een goed einde te brengen.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
wow dank jullie voor al deze prima tips ga er zeker mee aan de slag. zal ook zeker mijn behanelaars erbij betrekken en zal jullie laten weten hoe het gaat bedankt x

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben het eens met de meeste mensen hier. Gewoon beginnen, en je merkt dat je er steeds beter in wordt. Als ik nu naar mijn oude teksten kijk, moet ik er om kotsen hoe slecht ik toen schreef. Als je gewoon bij het begin begint, komt alles wel vanzelf.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je kunt ook denken aan meedoen aan Nanowrimo en iedere dag zo'n 1600 schrijven, je kunt beginnen met veel korte verhalen schrijven van ieder 1000 woorden - dat is mooi overzichtelijk - dan eraan schaven, laten lezen en verbeteren, vragen naar fouten. Er zijn veel boeken, cursussen, tips op internet. Er zijn speciale cursussen voor autobiografisch schrijven. Sommigen hebben er baat bij zichzelf te belonen als ze een bepaalde hoeveelheid hebben geschreven. Het is goed er tijd voor te reserveren, daar afspraken over te maken, zodat je niet gestoord wordt. Je kunt een schema maken, je leven in periodes verdelen, in thema's, er zijn veel variaties mogelijk hoe je het geheel opbouwt. Ideeën kun je opschrijven in een boekje dat je altijd bij je draagt.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Met borderline is dat allemaal niet zo "gewoon". Met een hoop andere psychische problemen evenmin.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste, Wilt u nog steeds een boek schrijven? Zoja, dan kunnen wij u begeleiden in dit proces. Voor meer informatie kunt u mailen naar *** wegens spam verwijderd.