Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

hoeveel uren per dag

Hoi, Ik had een vraag. Hoeveel uren per week besteden jullie aan schrijven?

Lid sinds

18 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je topic opener is per dag, maar in de tekst per week? Welke wil je weten? Ik schrijf denk ik drie uur per dag. Misschien vier als ik zin heb. Per week wel 20 uur denk ik.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat ligt eraan of ik mezelf kan inhouden of niet. De laatste tijd dwing ik mezelf om overdag zo min mogelijk aan het schrijven te doen, omdat ik anders niet meer aan studeren toe kom. Of aan andere dingen... Als mijn rem stuk is, schrijf ik denk ik makkelijk minstens 6 uur per dag. (Je snapt dat ik die rem dus nodig heb.) Met rem houd ik het op 1 á 2 uur per dag, soms alleen in de avond, soms verdeeld over de dag. Daarbij reken ik corrigeren wel mee. In de weekenden schrijf ik aanzienlijk minder - anders ziet mijn man me alleen nog achter mijn laptop zitten. En als ik in mijn schrijf'flow' zit, hoor en zie ik niets meer van de wereld om me heen. Dan kun je een kanon naast me afschieten of in een apenpakje door de kamer rennen, dat zie ik dan niet. Ik merk wel dat ik vanzelf minder lang achter elkaar ben gaan schrijven, nu ik mijn manuscript opgestuurd heb. Maar de schrijfmarathon die daaraan vooraf is gegaan, zorgde daarna wel voor een zwart gat. Nu moet ik wachten op reactie, dus houd ik me voornamelijk met korte verhalen bezig. Dat kost me veel minder tijd. Oftewel: het varieert, maar over het algemeen toch wel een flink aantal uren per week.

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Met school heb ik jammer genoeg niet zoveel tijd en schrijf ik elke dag ongeveer een uurtje; dus ongeveer 7-8 uur per week. In de vakantie, zoals nu, is het een heel andere zaak en kan ik gemakkelijk net als Earthlady 20 uur per week schrijven (:

Lid sinds

12 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het hangt er ontzetend vanaf. Ik ben eigenlijk altijd bezig met het verhaal waaraan ik nu werk, maar ik neem aan dat je niet bedoelt hoelang ik bezig ben in mijn hoofd met mijn hersenspinsels? Ik heb het op dit moment veel en veel te druk, maar toch probeer ik elke dag minimaal een uurtje te zitten. Zodra ik meer tijd heb loopt dit vaak op tot 5 tot 6 uur achter elkaar schrijven. En ik reken dan ook het herschrijven en terug lezen mee.

Lid sinds

18 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Met school heb ik jammer genoeg niet zoveel tijd en schrijf ik elke dag ongeveer een uurtje; dus ongeveer 7-8 uur per week. In de vakantie, zoals nu, is het een heel andere zaak en kan ik gemakkelijk net als Earthlady 20 uur per week schrijven (:
Haha ja, ik heb nu ook vakantie :P Daarom is het zoveel. Als ik moet studeren voor mijn opleiding heb ik denk ik ook nog maar een uurtje of twee per dag voor het schrijven.

Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik studeer momenteel Nederlands. Maar ik heb een planning om vanaf volgende jaar gewoon druk bezig te zijn met het schrijven. Dus gewoon echt een werk van maken.

Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Zoveel als mogelijk. De ene dag is dat vijf uur, de andere maar één. Als ik vrij heb, kan ik een hele dag eraan besteden, al droogt mijn inspiratie na een uurtje of vijf meestal wel op. Dan is de pen leeg. :D

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik probeer elke dag wel iets te schrijven alleen als ik ergens mee zit schrijf ik niet. Ik wil niet dat mijn gedachtegang op die momenten het verhaal of personages beinvloeden. De tijd die ik aan het schrijven besteed varieert enorm. Soms zijn het 6 uren en soms maar 20 minuten.

Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat hangt er vanaf, wat je onder schrijven rekent. Puur het schrijven alleen, of ook de research, het overleg met uitgevers, illustratoren, proeflezers, promotie-activiteiten etc.. De tijd die ik aan schrijven kan besteden hangt er bij mij erg vanaf hoe ziek ik ben. In periodes dat ik me goed voel, besteed ik zo'n twintig uur per week aan het schrijven en alles wat erbij komt, als het niet goed gaat soms maar twee uur.