Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

[Gedicht] Sneller dan het licht

*

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Angus. Ik vind hier niets poëtisch in terug. Bovendien lijkt het zomaar in elkaar gesmeten, een flard van een gedachte die is blijven hangen, met wat rijmwoorden erin gegooid. Een gedicht vraagt om schaven, herschrijven, heroverdenken, schrappen en nog eens schaven, meer nog dan bij proza. Dat is hier overduidelijk niet gebeurd. Lees het eens hardop, er zit geen cadans in. Ook het Nederlands is hier en daar heel krom: "met gedrukt wat nu nog ongeschreven"? Kortom: je zal vaker moeten dichten dan drie keer in de vijf jaar wil je het onder de knie krijgen. En veel gedichten lezen natuurlijk, dat is zonneklaar.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Déesse-en-France. Dank je. Een duidelijke reactie. Er is wel iets geschrapt en geschaafd, maar inderdaad niet veel. Je omschriijft het "proces" wel treffend. Een gedachte, of flard daarvan, op papier knallen, twee of drie keer wat aanpassen en hoppa. (En dan toch stiekem de illusie dat het als gedicht gekwlaificeerd kan worden). Maar je hebt gelijk; da's zware onderschatting. Zo makkelijk kan het natuurlijk niet zijn. Ga ik me toch maar houden bij proza. Moeilijk genoeg.