Ik heb een uitgeverij

7 juni 2012 - 21:07
Hallo, Zoals ik vorige weken veel over schoolagenda had en was ik terug bezig met het ontwerpen. Vandaag had ik een afspraak met een uitgever. Hij vond meteen mij idee grijpend. Nu, ben ik volop bezig en binnen een paar maanden zult het klaar zijn. Het was een geweldig dag. Ik wil aan alle schrijvers zeggen gewoon doorblijven en schrappen. Ooit zal er iets goeds van komen. Het is duidelijk geen Pod uitgever. Ik heb alles goed na gevraagd. Alvast bedankt

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
7 juni 2012 - 21:53
Volgens mij ben je geen talig iemand, maar het kan zijn dat je heel goede ideeën hebt en eventueel schetsen. Ik wens je succes met jouw onderneming. En lol. Je hebt gelijk dat doorzetten belangrijk is voor schrijvers. Knap dat je je niet laat stoppen door je spellingsvermogen.

7 juni 2012 - 23:51
Fein, dat gaad helemaal goetkomen.
Het speit mei je te meoten korisjeren, Angus, maar het moet sein: goedkoomen. Frijdelijke groed. Lisa, hou op met je nepgedoe!

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
8 juni 2012 - 8:48
Vertel, Lisa. Ik heb niet alles van je gevolgd, maar ik ben razend benieuwd. Ik zoek namelijk ook zo'n uitgever.

8 juni 2012 - 9:04
Bedankt. Ik schets, ontwerp en teken. Ik schrijf teksten. Ik ontwerp zoals eerder schoolagenda's. Gesproken over uitgeverij en dat is PAPERWORKS. Een beroemde uitgeverij dus. Gesproken over Nederlands taal. Ze vonden mij teksten en ontwerp zo mooi dat ze meteen verliefd werden. Ze zeiden we corrigeren jou teksten wel. Binnen een paar maanden moet ik volledig klaar zijn met ontwerpen en teksten. Als jullie mij niet geloven is het jullie probleem. Maar alvast bedankt.

Lid sinds

18 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
8 juni 2012 - 9:10
Juist ja. Een uitgever die geen zier geeft om spelling? Ik denk niet dat ik ze dan serieus kan nemen. Bovendien heb je het over "Schrijvers schrappen en doorgaan", maar agenda's ontwikkelen heeft vrij weinig met schrijven te maken en ik zou het dan ook echt absoluut niet willen vergelijken met een boek uitgeven. Kom je wel uit Nederland dan? Want je zinsconstructies zijn nogal...kortaf.

Lid sinds

18 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
8 juni 2012 - 9:14
Gefeliciteerd Lisa. Hopelijk kun je begrijpen dat het voor mensen die dagelijks bezig zijn om hun taalgebruik op het hoogst mogelijke niveau te brengen, lastig is om te geloven dat je er zo inrolt als je nauwelijks in staat bent om een grammaticaal correcte zin te produceren. Ik begrijp nu dat het gaat om je tekeningen en ontwerpen, en dat kan ik prima geloven. Maar dit is een forum voor schrijvers (dus niet voor illustratoren), en hier denken we bij 'ik heb een uitgever' toch echt het eerste aan tekst. Gewoon, omdat alles hier gaat over tekst en we daar de hele dag mee bezig zijn. Dries heeft dat ook al enkele malen tegen je gezegd: 'Dit is geen forum over schoolagenda's'. Dat was niet om je te pesten, maar om je te behoeden voor misverstanden.

8 juni 2012 - 9:18
Hallo, TOTAAL VERKEERD. Paperworks is een beroemde uitgeverij voor schoolartikkelen. Mij schoolagenda moet ik niet alleen tekenen maar ook schrijven. Teksten tips en bovenal doe dingen. En dat teksten moet ik schrijven en ze gaan dan schrappen. Ze vonden meteen mij idee en hoe ik schrijf hoe plezierig en leuk, dat vonden ze leuk. Google maar wie Paperworks is

Lid sinds

18 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
8 juni 2012 - 9:37
teksten tips en bovenal doe dingen = geen schrijven. Dat is een how-to. Schrijven is echte lappen tekst schrijven, een manuscript, een column, een kort verhaal, minstens 500+ woorden achter elkaar. Dat zie je niet in een agenda. Maargoed. Veel succes met je illustraties :)

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
8 juni 2012 - 11:40
Leuk als je werk gewaardeerd wordt, dat misgunt niemand je, maar weet je echt waar je aan begint? Hebben ze gezegd hoeveel je krijgt voor je ontwerpen, hoe de royalties worden verdeeld, wie de drukkosten en de promotie betaalt? Volgens de site is het een bedrijf dat vormgeving, reclame, drukwerk en reprowerk uitvoert. Jij geeft de opdracht en zij maken het. Dat zegt de tekst, als je die ontcijfert. Ze zijn goed in beeldwerk, zeggen ze. En dat laat hun eigen welkomtekst ook zien, geen taalmensen. Hier hebben we het over schrijven. Als je advies wilt over deze firma en de werkwijze bij dit soort werk moet je toch naar een site gaan waar het over illustreren gaat. Wij kunnen je hier niet verder helpen.

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
8 juni 2012 - 10:20
Ze zijn goed in beeldwerk, zeggen ze. En dat laat hun eigen welkoms- tekst ook zien, geen taalmensen.
Mijn hemel, inderdaad. Die kunnen nog wel een taaladviesje gebruiken. :lol:

Lid sinds

18 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
8 juni 2012 - 11:45
Hallo, TOTAAL VERKEERD.
SORRIE HOOR! Ik probeerde je te helpen, maar dat is nogal ingewikkeld geloof ik. Ik wens je veel succes in je carriere en alle goeds al je ondernemingen.

Via

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
8 juni 2012 - 12:07
Ik ging uit van de spelling van Lisa en kwam dus bij www.paperworks.nl. Die andere site ziet er idd meer uit als een uitgever voor agenda's. Hopenlijk is lisa daar terecht gekomen.
Dat denk ik eigenlijk ook, en het is hartstikke goed dat ze daar met haar ontwerpen is binnengekomen. Neemt verder niet weg dat het niets met creatief schrijven te maken heeft en dat het jammer is dat Lisa hier op een 'lekker puh, zie je wel' manier dit komt melden.

Lid sinds

19 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
8 juni 2012 - 12:38
Lisa, ik wil hier niks meer over schoolagenda's zien. Het gaat op deze site over schrijven. Dat in een schoolagenda ook teksten staan doet daar niks aan af. Dat is alsnog geen creatief schrijven. En dit soort berichten mag (als het wel over schrijven gaat) alleen in 'iets te vieren': http://www.schrijvenonline.org/forum/109689