Rol

  • Anoniem

Jongerensite

Ten eerste wil ik even zeggen dat ik dit een leuke site vind, maar soms heb ik even behoeften aan wat leeftijdgenoten;) Wie weet er een leuke jongeren schrijfsite waar je elke keer nieuwe hoofdstukken kan plaatsen?

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Er zitten hier ook redelijk wat jongeren, hoor. :) Op veel 'algemene' forums heb je de mogelijkheid om verhalen te plaatsen. Veel meer dan 'verder', 'goed geschreven!', 'ik volg', 'het wordt saai' of 'ik wil niet dat die en die doodgaat :(' krijg je vaak niet aan feedback, maar het is voor de motivatie wel goed en het kan je helpen om een verhaal af te ronden. Hartstikke gezellig, maar de geringe feedback is een nadeel en uitgevers zijn over het algemeen niet geïnteresseerd in manuscripten die in hun geheel op internet staan. Je hebt trouwens ook de kans dat je verhalen door onbekenden worden 'gejat' als ze aardig wat reacties hebben. Dat is ook niet zo heel plezierig. Dus kortom: voor de motivatie en het gezellige is zo'n forum super, maar er kleven ook wat nadelen aan. En oké, hier heb je niet om gevraagd, maar ik zeg het toch maar even. Via google kun je heel veel forums vinden, het is maar net waarin je bent geïnteresseerd. Er zijn ook 'serieuzere' plaatsen waar je verhalen kunt plaatsen, die kun je ongetwijfeld vinden met de zoekfunctie van deze website.

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Wie zegt dat er op dit forum geen leeftijdsgenootjes van je rondhangen? ;) Aan de meeste sites waar je complete verhalen op kunt zetten, heb je niet heel veel als je serieuze feedback wil krijgen. Het commentaar beperkt zich vaak tot "verder", "meer" en "leuk". Het is echter wel goed voor je zelfvertrouwen, want je krijgt vaak alleen maar positieve commentaren. Volgens mij kun je op veel jongerensites verhalen plaatsen in het creatieve gedeelte. Wat dacht je van scholieren.com of de site van een jongerentijdschrift? Er zijn waarschijnlijk genoeg fora waarop je je verhaal kunt plaatsen. Kwestie van even googlen. :) Je moet wel uitkijken met wat je online zet, want anderen kunnen jouw ideeën gebruiken voor een eigen verhaal. Verder is een manuscript dat volledig op internet staat waarschijnlijk niet meer publiceerbaar bij een reguliere uitgever. Ik kan me voorstellen dat jij nog totaal niet bezig bent met dat laatste punt, maar het is toch goed om te weten. Succes met je zoektocht. Edit: Wat Spirit zegt, dus. Twee zielen... :P

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
De goede verhalen bewaar ik.
Waarom wil je "niet goede" verhalen dan online zetten? Als je betere verhalen hebt, dan ga je toch geen tijd meer in de mindere steken?

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb genoeg jongeren op dit forum voorbij zien komen, dus denk wel dat dat snor zit ;) Daarnaast vind ik het een meerwaarde om verschillende mensen in verschillende leeftijdsgroepen op een forum te hebben. Zo krijg je feedback vanuit een zeer gevarieerd aanbod van perspectieven :)

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als ik een beetje google, kom ik bij een forum uit dat girlscene.nl heet (ik heb meisjesverhalen als term gebruikt, plus wat schrijfwoorden). Overigens is het niet handig om verhalen te plaatsen die al af zijn. Die kun je net zo goed op een blog gooien voor feedback. Juist als je een verhaal begint te schrijven, kun je een groep 'fans' verzamelen en kun je zien hoe je stijl zich ontwikkelt en kun je cliffhangers inbouwen, etc. Dat is juist de lol van een forum, vind ik dan.

Lid sinds

12 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je echt iets zoekt waar je gewoon simpel af een toe een hoofdstuk kunt plaatsen en daar idd. de reacties als: "Leuk" "Snel verder" en "WAUW!" wilt krijgen zou je eens moeten kijken op: quizlet.nl onlineverhalen.nl Die twee kwam ik in elk geval tegen na een minuutje zoeken. De kwaliteit zal vast niet waanzinnig zijn, maar als dat niet is wat je zoekt kun je er vast je ei (of in dit geval je verhalen) kwijt.