Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

help

hoi ik ben jordi ik wil gaan rappen maar het lukt me niet om een goede tekst te schrijven hebben julie tips en of trucs dank julie wel

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Pak een blad en schrijf allemaal in kernwoorden op waar je over wilt rappen. Zoek daar mooie woorden bij. Associeer erop los, alles mag. Associeer op de associaties. Maak er een verhaal van dat je voor je ziet. Sleutel aan de zinnen zodat ze mooi klinken. Maak een tekening, collage, knip woorden uit een magazine en verzin er een verhaal bij, gevoelens bij.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Rappers halen hun inspiratie uit hun sociale omstandigheden, luister maar naar de teksten. Als jij dus in een villa in Hilversum woont, ben je een neprapper. Rappen kun je niet leren, rappen is eigen aan je leefomstandigheden.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, misschien zet ik me wel heel erg te kijk als Old Skool, maar een goede rap wordt ter plaatse gemaakt en niet vantevoren geschreven. De human beatbox geeft je een ritme en daar moet je dan op los rappen, op dat ritme en met een zeker rijm. Dat is hartstikke moeilijk en daarom kregen rappers een behoorlijk aanzien. Teksten uit je hoofd leren was er niet bij. Je kunt het het beste met sneldichters vergelijken. Natuurlijk zijn er trucjes voor. Bijvoorbeeld voor je omstandigheden (waar je over wilt rappen) een flink aantal rijmende woorden te zoeken die je aan het eind van een zin kunt gebruiken. Bijvoorbeeld omdat het een uitroep is. Dat kan bijvoorbeeld je eigen rappersnaam zijn. Dat heeft die Ali B. goed begrepen, iedereen rijmt mee met Ali B zo zijn er geen twee, van je hatsjitikdee, ga nou niet naar de plee maar kijk TV met die vent in de WW. Zoals je ziet kun je er eindeloos op rijmen. Luister als inspiratie ook eens naar het einde van "De dodenrit" van Drs. P.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Rappers halen hun inspiratie uit hun sociale omstandigheden, luister maar naar de teksten. Als jij dus in een villa in Hilversum woont, ben je een neprapper. Rappen kun je niet leren, rappen is eigen aan je leefomstandigheden.
Niet helemaal mee eens. Waarom zou je niet in een villa in Hilversum kunnen wonen en toch inspiratie hebben voor een goede rap? Sociale omstandigheden bestaan niet alleen uit de buurt waar je opgroeit.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben het met Loezzer eens. 'Sociale omstandigheden' zijn er overal, ook in een villa in Hilversum. Ik kende ooit een jongen die verschrikkelijk veel zakgeld kreeg, maar hij zag zijn ouders nooit.