Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Songteksten aanbieden

Zijn er mensen die ervaring hebben met het schrijven van songteksten? Hebben jullie een idee hoe je die teksten in de schijnwerpers kunt plaatsen? Zijn er dergelijke wedstrijden in België? Of hoe en waar je mensen kunt contacteren die er interesse voor hebben? Ik las iets over BUMA in Nederland, bestaat er iets gelijkaardigs in België? Of hoe en waar bieden jullie de liedteksten aan? Als er iemand tips heeft, laat maar komen.

Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zou, voordat je je teksten opstuurt, eerst lid worden van Buma/Stemra in Hoofddorp. Hier kun je je teksten vastleggen zodat het duidelijk is dat JIJ ze hebt geschreven. Platenmaatschappijen en artiesten maken gebruik van muziekuitgeverijen voor teksten en muziek. (als ze zelf niet schrijven) Een aantal Nederlandse uitgeverijen zitten bv in Hilversum, Baarn en (de enige waar ik de naam van ken) Talpa Music in Laren. Wellicht hebben zij weer contacten met Uitgeverijen in België? Succes! Kwam net dit tegen op het forum: http://www.schrijvenonline.org/forum/111392 Misschien iets voor jou?

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zit zelf in de muziekbranche en ik heb mensen als jij ook al tegengekomen. Kijk eens op sites als musiccenter.be en vi.be Je kunt je aanmelden met zoekertjes dat je je aanbiedt als songwriter.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor de reacties. @Darkrainop: op dergelijke sites heb ik al rondgesnuffeld, @Jantjestout: ik heb die link eens bekeken maar het is niet wat het op het eerste zicht lijkt. Alleszins sowieso kan ik met alle tips wel weer wat verder in mijn speurtocht. Andere tips blijven uiteraard welkom.