Lid sinds

12 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Onderwerpen zoeken

Hallo, ik ben nieuw op dit forum. Ik heb geprobeerd te zoeken of dit onderwerp al eerder aan de orde is geweest, maar ik kan het niet vinden. Wat is het probleem? Geef mij een onderwerp en ik ga meteen los. Ik heb een aantal cursussen gedaan bij de plaatselijke amateurkunst instelling en bij iedere opdracht vlogen mijn verhalen mijn 'pen' uit. Ik heb een tijdlang aan iemand onderwerpen en feedback gevraagd, ging ook goed, maar zij is er mee opgehouden. Als ik eenmaal aan het schrijven ben, vind ik het heerlijk, maar het lijkt wel of alle fantasie voor het begin mij ontbreekt. Ik kreeg van iemand de tip om gewoon eens op dit onderwerp te googelen, maar tot nu toe heeft dat weinig tot niets opgeleverd. Ik maak vaak lange wandelingen en krijg dan allerlei ideeën, behalve over schrijfonderwerpen en ik vind schrijven zo lekker! Iemand suggesties? Bedankt! Joke van Ameijde.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien kun je een willekeurig woord, of een aantal willekeurige woorden, uit een willekeurig boek halen. (bijvoorbeeld het eerste zelfstandig naamwoord in de vijfde regel op bladzijde vijf, en de tiende regel op bladzijde tien .... ) Of een fotoboek of zo gebruiken ter inspiratie.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Er zijn heel veel cursussen en workshops, bijvoorbeeld ook in Schrijven Magazine, die ingaan op het stimuleren van inspiratie, en die een thema aanreiken om uit te werken.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
het boek writers block (letterlijk een blok) is ook een aanrader!
Ja die heb ik ook. Erg leuk. http://bks7.books.google.nl/books?id=P52kPQAACAAJ&printsec=frontcover&img=1&zoom=1

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zorg voor een portretfoto van jezelf. print die uit op A3 en hang hem naast je bureau. Blijf er naar kijken uur na uur na uur. Laptopje starten en schrijven maar!

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een foto van jezelf? Dat lijkt me nu net helemaal niet inspirerend. Een foto van een onbekende misschien wel, daar kun je nog over fantaseren.