Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

aantal pagina's voor kinderboeken

Hallo, Ik heb ondertussen enkele verhalen voor kinderen geschreven, maar eigenlijk ben ik er niet uit of deze verhalen wel uitgebreid genoeg zijn. Kan iemand mij helpen aan gemiddelden/ minimum van het aantal woorden voor de verschillende categoriën van kinderboeken? Ik besef dat ik mij daar niet teveel moet door laten leiden, maar als het teveel afwijkt, klopt er nog iets niet aan mijn verhalen. Ik wil ze niet zomaar naar een uitgever sturen als van tevoren al blijkt dat ze niet lang genoeg zijn. Alvast bedankt, Erika

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Net gisteren van de dochter van mijn vriend (PABO) gehoord: AVI 4 (groep 4, 7-8 jaar): ongeveer 40 bladzijden. AVI 6 (groep 6): ongeveer 80 bladzijden. De rest weet ik nog even niet. :) Mijn probleem is overigens dat ik nu wil gaan schrijven voor allochtone kinderen uit groep 6, die het leesniveau van groep 4 hebben. Volgens mijn 'schoondochter' zou het 80 pagina's kunnen zijn, met AVI-4 niveau: de kinderen kunnen zich langer concentreren. En voor als je je ongerust maakt over de zinslengte: Ik heb een paar jaar geleden een boek geschreven voor 10-jarigen (nee, niet uitgegeven), van ongeveer 70 A4-bladzijden. Mijn loopmaatje vond de zinnen te eenvoudig. Ik heb het mijn lerares (ik deed toen NTI Kinder- en jeugdverhalen) voorgelegd. Die zei, dat de zinnen inderdaad wel kort waren, maar dat dat niet gaf. Succes. Ga je het op de proefleespagina zetten? Corrie

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vandaag in De Pers mijn verhaal, Mooi Woord. Mijn eerste publicatie, dus ik ben best blij. Veel leesplezier! Groet Madeleine en een mooie jaarwisseling!

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vandaag in De Pers mijn verhaal, Mooi Woord. Mijn eerste publicatie, dus ik ben best blij. Veel leesplezier! Groet Madeleine en een mooie jaarwisseling!
Hoi Madeleine, gefeliciteerd! :) Vermeld het even in dit topic, die is speciaal voor Pers columns: http://www.schrijvenonline.org/forum-onderwerp/14… en zet er een linkje bij naar jouw artikel. Groetjes, Wirrewapper

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt Corrie GM. Daar kan ik mee verder. Ik zet het binnenkort op de proefleespagina, eerst nog wat schaven en zo. Ik heb heus wel in de bib gekeken en op websites van uitgeverijen, Zjors maar er is zo'n enorme variatie dat het gemiddelde niet echt duidelijk is.