Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijfopleidingen [mbo]

Beste Mensen, Ik ben op zoek naar een schrijfopleiding waar ik heen kan. Deze opleiding moet dan in mbo gegeven kunnen worden en ik moet er ook iets mee kunnen doen als ik klaar ben met school. Dus echt een opleiding en geen cursus. Weet iemand misschien zo een mbo opleiding? Het mag van alles zijn. Ps: uitgezond hiervan is die schrijversvakschool. Pps: graag niet al te dure opleidingen

Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb nog nooit gehoord van een mbo schrijfopleiding. In het HBO is er eentje en dat is creative writing bij artez.
Ja dat is dus het probleem, ik heb mbo niveau en hbo mag dus niet :(.

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dan zou je een vervangende opleiding moeten zoeken op het mbo. Daarna kan je als het goed is verder naar HBO. Alleen die weg is best lang.

Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dan zou je een vervangende opleiding moeten zoeken op het mbo. Daarna kan je als het goed is verder naar HBO. Alleen die weg is best lang.
Ja maar als ik iets echt leuk vind dan maakt het niet uit hoe lang ik erover doe. Ondertussen heb ik dit gevonden: Schrijven van persberichten en omgaan met de media - bij intypen op google is het de bovenste link. Weet niet of dat iets is om echt werk in te krijgen. Iemand die dat weet?

Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Er bestaat toch een MBO media opleiding? Daar zit geloof ik een scriptopleiding in verwerkt. Verder is er geen specifieke MBO opleiding op het gebied van schrijven.

Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb verder gekeken, niets gevonden, momenteel opnieuw begonnen met zoeken. Schrijven van persberichten en omgaan met de media, blijkt geen opleiding te zijn, maar een cursus van 1 dag. Momenteel zit ik te kijken op deze site: http://www.mbostart.nl/mbocreatief/mediavormgever/, daarin lijkt: MBO Grafische vormgeving, me het leukst! -- Mocht iemand na meer dan een jaar misschien nieuwe/andere opleidingen kennen, laat het me weten :D.