Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wat te doen met een songtekst?

Beste mensen, Momenteel schrijf ik best veel sonteksten, maar kan daar verder niets mee doen, dan lezen. Ik zou met die teksten juist iets meer willen bereiken dan ze voor mezelf houden - zingen kan ik niet, dus daar begin ik niet aan! Weet iemand misschien een site/bedrijf waar je kan aankomen met je songteksten om er echt iets van te laten worden. Zeg maar: Het uitgeven van een songtekst. Alvast bedankt! Ps: Dit is zo'n songtekst van mij: http://www.schrijvenonline.org/forum/108234

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat denk je zelf?
Ik moet ze op internet plaatsen en dan promoten dat denk ik, om ontdekt te worden of zo. Ik heb werkelijk geen idee wat ik ermee moet doen. Sowieso op mijn pc laten staan is niets.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Er zijn vast in jouw woonplaats jongeren die in een bandje spelen. Waarom vraag je hen niet eens of ze iets met je teksten kunnen doen?

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je zou kunnen opmerken dat je de zoekfunctie van het forum hebt gebruikt maar niets hebt kunnen vinden. En Google hebt gebruikt, maar niets hebt kunnen vinden. Je kunt een briefje in de bieb hangen, en hier melden dat je geen reacties hebt gehad. Idem met het pop-podium in de buurt (je woont toch in Zoetermeer? Genoeg poppodia in de buurt). Je zou hier kunnen melden dat je al je best hebt gedaan om je songtekst van een ritme te voorzien, zodat het bruikbaar wordt (maar zelfs mijn suggesties in die richting heb je in de wind geslagen, waardoor het een xxxxxxxxx van een songtekst blijft). Weet je wel iets van muziek waardoor je kunt suggereren dat de tekst die jij als songtekst ziet kan deugen als een echte songtekst? Kun je er op zijn minst een stukje muziek bij schrijven? Waarom denk je dat muzikanten zoiets belangrijk kunnen vinden? Wat voor genre denk je dat je tekst is? Heb je al nagedacht over de voorwaarden waaronder je tekst wilt laten gebruiken? Waarom moeten wij al het denkwerk voor je doen?

Lid sinds

12 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo, zo, wat een aardige mensen hier op het forum!!! Gelukkig maar dat de meeste mensen meteen weten wat ze moeten doen en nooit advies hoeven te vragen hè... Voor de iets minder gelukkige onder ons, een antwoord op de vraag van Tusdar: Je kunt een profiel aanmaken op sites als: muzikantenbank.net, ietsmetmuziek.nl, vocalisten.nl en jezelf dan aanbieden als songwriter. Als je er bij schrijft dat je beginnend bent en graag wilt weten wat een muzikant van je teksten vindt, krijg je vast een reactie van iemand die je graag helpt. Ik schrijf zelf ook liedjes (met eenvoudige akkoorden erbij), en ben zo ook al aardig op weg geholpen. Laat je niet uit het veld slaan door onaardige, nutteloze opmerkingen, want als iedereen alles al wist, dan was een forum nooit nodig, lijkt mij! Succes!

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo, zo, wat een aardige mensen hier op het forum!!! Gelukkig maar dat de meeste mensen meteen weten wat ze moeten doen en nooit advies hoeven te vragen hè...
Slimme mensen vragen pas advies als ze zelf alle mogelijkheden hebben onderzocht. Tusdar stelt hier dagelijks een vraag zonder de indruk te wekken zelf ook maar een vinger te hebben uitgestoken om zelf een antwoord te vinden. Dat is het verschil. En dat ben ik inmiddels flink zat. Net zoals men hier YouriS zat was.

Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Tusdar heb je geen vrienden die een instrument bespelen? Liefste gitaar, piano of een ander begeleidend instrument. Als dat niet zo is en je wilt zelf een beat of melodie in elkaar zetten heb je bepaalde muziekprogamma's die je kan downloaden. Eerlijk gezegd denk ik nog niet dat je songteksten goed genoeg zijn maar je kan zeker zo'n site proberen die tanyaS achterliet. Misschien wordt je wel een

Lid sinds

12 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eerlijk gezegd denk ik nog niet dat je songteksten goed genoeg zijn maar je kan zeker zo'n site proberen die tanyaS achterliet. Misschien wordt je wel een
Wat het niveau betreft, heb ik een reactie geplaatst bij je tekst, Tusdar. Er zijn namelijk maar weinig teksten die er op papier (zonder de melodie er bij te kennen) briljant uitzien. En een Nederlandse tekst ziet er voor een Nederlander al gauw uit als een Sinterklaas/kinder-rijmpje, maar je zult zien dat het met muziek erbij ineens fantastisch klinkt. Dus ga eens op die muzikanten-sites kijken. Als ik wat beter in m'n software zou zitten, dan kon ik je laten horen wat ik er van zou maken (en ik ben geen professionele muzikant, maar weet uit ervaring dat je met een paar simpele akkoorden heel wat kunt bereiken). Wederom succes!

Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kan saxofoon spelen maar daar heb je weinig aan, deels paino (akkoorden enz) en software is gewoon handig. Waarom? - Je kan met bepaalde progamma's het geluid openemen - Je kan het combineren met andere instrumenten - Je hoeft niet perse noten te kunnen lezen of muziek te spelen

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Waar haal je die programma's vandaan? Het lijkt me leuk om eens wat te pingelen met woordjes.
(...) dat ben ik inmiddels flink zat. Net zoals men hier YouriS zat was.
Geen persoonlijke meningen overhevelen naar het algemene.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo, zo, wat een aardige mensen hier op het forum!!! Gelukkig maar dat de meeste mensen meteen weten wat ze moeten doen en nooit advies hoeven te vragen hè...
Slimme mensen vragen pas advies als ze zelf alle mogelijkheden hebben onderzocht. Tusdar stelt hier dagelijks een vraag zonder de indruk te wekken zelf ook maar een vinger te hebben uitgestoken om zelf een antwoord te vinden. Dat is het verschil. En dat ben ik inmiddels flink zat. Net zoals men hier YouriS zat was.
Als je het zat ben reageer dan ook niet op mijn vragen, dat zal de sfeer beter houden voor ons beide ;). Ik heb geen zin in ruzies.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waar haal je die programma's vandaan? Het lijkt me leuk om eens wat te pingelen met woordjes.
(...) dat ben ik inmiddels flink zat. Net zoals men hier YouriS zat was.
Geen persoonlijke meningen overhevelen naar het algemene.
Fl studio 9, kost alleen wel geld ;).

Lid sinds

12 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je het zat ben reageer dan ook niet op mijn vragen, dat zal de sfeer beter houden voor ons beide ;). Ik heb geen zin in ruzies.
;)

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je zelf wat muziek in elkaar wil zetten zonder ervoor te hoeven spelen of op te nemen, probeer dan eens tuxguitar: http://tuxguitar.herac.com.ar/ Ongeveer hetzelfde als Guitar Pro, maar dan gratis en het werkt ook op Linux (als het goed is ook gewoon op windows). Het is een handig programma als je geen akkoorden of toonladders kent. Je kan ze namelijk ook gewoon opzoeken in het programma zelf en dan invullen. Niet dat je hiermee dus makkelijk een goed nummer schrijft, maar het is een goede manier om ermee te beginnen en een (vaag) idee te krijgen van wat je wil.