Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Kiezen voor genre

Ik heb het volgende (luxe) probleem. Ik schrijf in alle genres (verhalen, poëzie, toneel, essay) en heb hier ook in gepubliceerd. Ik heb voor alle genres wel een zeker talent, maar ik verspil mijn talent omdat ik geen keuze kan maken. Wanneer ik met een verhaal bezig ben, denk ik dat ik beter poëzie kan schrijven. Als ik dus met genre A bezig ben, haak ik weer af om met een ander genre te beginnen. Het gevolg is dat ik steeds opnieuw moet inwerken. Daarnaast vind ik het maken van oefeningen te leuk. Daardoor komt er niet uit de pen wat ik zou kunnen presteren. Hoe bereik ik dat ik mij tot één, hooguit twee projecten beperk en pas ga 'zwerven' als er echt iets af is?

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kan het zijn dat het een signaal van onzekerheid is? Ik herken in jouw verhaal in elk geval mijn drang om van mijn hoofdverhaal af te stappen om iets anders te gaan doen en heb gemerkt dat die drang meestal ontstaat als ik vastloop, iets moeilijk tegenkom, twijfel enz. Maar ik ben ook nog niet zo'n ervaren schrijfster. Ik zou willen dat ik zo'n multi-talent ben als jij kennelijk. Ik weet ook niet of je dat talent kunt 'verspillen' door breed bezig te zijn. Misschien een beperkte keuze maken door met jezelf af te spreken dat je 1 ding voor een bepaalde tijd echt even laat vallen?? Succes!

Lid sinds

16 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je tanden in een project zetten en niet loslaten tot het af is. Dat is mijn tactiek tenminste, anders zweef ik ook van het een naar het ander ;). Wel mag ik van mezelf af en toe een 'tussendoortje' doen, bijv. een kort verhaal of een schrijfwedstrijd, maar die mogen me niet te lang van mijn project afhouden. Tot nu toe werkt het bij mij; ik heb me nog nooit zolang met een ding bezig gehouden en ik ben verder dan ik ooit geweest ben met een verhaal. Mijn advies is dus: streng zijn voor jezelf!