Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Deels Fictie

Voordat ik mijn ms in ga zenden, eerst nog even dit: Mijn ms bestaat uit zowel fictie als waargebeurde dingen (zowel grappige als heftige minder leuke gebeurtenissen). Een combinatie van fictie en waarheden dus. De namen zijn gefingeerd. Het verhaal is over het algemeen voornamelijk fictie maar er komen wel delen in het verhaal voor die echt zijn gebeurd Heb meerdere hoofdpersonen vandaar. Er komt ook even iemand in voor waar ik minder goede ervaringen mee had, maar waarvan ik natuurlijk de naam gefingeerd heb. Mocht die persoon zich in dat gedeelte van het verhaal herkennen dan kan dit gevolgen hebben? Of kan dit enkel als je de echte naam noemt? Teminste, zo had ik dit wel begrepen.

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Juridisch niet, maar hij of zij kan natuurlijk boos worden, dat kun je niet voorkomen. Als het een gewelddadig type moet je er alsnog voor uitkijken.

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Correctie: Bedoelde ook 'juridische' gevolgen. Event. stenen door ruiten, lekke autobanden, en meer van die dingen, zullen wel meevallen denk ik. Toch weet je het inderdaad maar nooit, daarom heb ik de situatie ook wat veranderd zodat het minder herkenbaar is.

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben het met Simon eens, het geslacht veranderen van diegene. En je hebt al een andere naam bedacht toch? Dan moet het idd eerst maar eens bewezen worden dat je het over hem/haar hebt. En het is nog altijd zo, dat iedereen zich weleens kan herkennen in een bepaalde situ in een boek. Dan hoeft het toch nog niet gelijk over jezelf te gaan. Ik denk dat je het prima aanpakt! Niet vrezen...gewoon opsturen dat MS :thumbsup:

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tenzij je iemand met naam en toenaam noemt en een gedetailleerde uiterlijke beschrijving geeft herkennen mensen zichzelf vaak niet eens. Je hebt nu eenmaal vaak een ander beeld van je zelf dan een ander heeft.

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Met een ander geslacht, andere uiterlijke kenmerken én een andere leeftijd, zal iemand zichzelf niet snel herkennen.

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ook andere uiterlijke kenmerken; dat zeker! Denk inderdaad dat het allemaal wel goedkomt. Bedankt voor alle antwoorden!