Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Verhaal-verwerking van mijn vrouw wordt uitgesteld.

Beste Mensen. Om het verhaal van mijn vrouw nog beter en uitgebreider te kunnen beschrijven is een interview met haar het beste advies wat ik kreeg waarbij zij direct haar medewerking heeft toegezegd. Ik ondervond echter bij de eerste interview-poging,dat ik kramp in mijn hand kreeg bij het opschrijven van wat zij vertelde,dus ik heb onze dochter gevraagd om die notities te maken,want zij is secretaresse van beroep. Onze dochter schrijft sneller dan ik met haar rappe smalle hand :D Zij werkt op het Stadhuis van onze woonplaats Zoetermeer als secretaresse op de afdeling "Juridische Aangelegen- heden"en gaat nu èènmaal per maand naar Utrecht voor studie op HBO-niveau Hoger Management i.v.m.haar werk. Zij weet dus uit ervaring hoe snel zij iets kan noteren wat haar moeder vertelt. Ik kan daar niet tegenop :D Uiteraard ben ik dan wel afhankelijk van haar beschikbare tijd,want ze heeft ook de zorg voor haar zoontje,die zij 1x per week bij ons brengt om op hem te passen,wat wij uiteraard als grootouders met plezier doen. Ik heb alle teksten van mijn vrouw op word.docs staan om haar te herinneren en te vragen of zij dat kan aanvullen met wat jullie adviseren om te noteren en dat doet mijn vrouw heel graag,dus dat interview komt er aan. Het is nu echter alleen afhankelijk van wanneer onze dochter dit kan doen. Ik gaf onze dochter al de vragen mee die zij tot haar moeder kan richten en zij weet dan gelijk wat de bedoeling is, want zij leest ook veel boeken en weet dus wat er in het verhaal van haar moeder thuis hoort. Onze dochter weet nu van mij,dat ik dit advies ontving uit het forum van Schrijvenonline en stond er gelijk achter. Jullie weten nu dat er volle medewerking komt van mijn vrouw en dochter die er wellicht al volgende week mee beginnen,want dan is onze dochter vrij op mijn verjaardag zodra onze kleinzoon even slaapt. Hij is nu ruim 7 mnd. Het interview kan immers toch beter in kleine stukjes worden gedaan i.v.m.eventuele opkomende emoties. Die emoties zijn dan echt voor het verhaal van mijn vrouw. Zij weet nu dat dit mag,omdat dit echt is. Er wordt dus aan gewerkt,maar ik kan het niet zelf met de pen noteren wegens opkomende kramp en dan kan ik het zelf nauwelijks meer lezen om in te voeren op het juiste word.doc.en het op te slaan. Ik zie later wel jullie reacties en ik groet jullie vriendelijk. Anton Doove.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Of het nodig was hiervoor een nieuw topic te maken vraag ik me af. Als ik het zo lees heb je nu mooi even de tijd om alvast wat schrijfoefeningen te doen of alvast te oefenen met herschrijven met wat je nu weet (als er iets niet blijkt te kloppen kun je het altijd aanpassen). Wel fijn dat jullie dochter wilt helpen! Waar ik ook even aan moest denken, ken je toevallig iemand die zo'n opneemaparaatje heeft die 'm niet gebruikt. Dan zou je die kunnen gebruiken om het interview op te nemen zodat je het later rustig terug kan luisteren en uit kan schrijven.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Beste Saya-elisheva. Allereerst mijn vriendelijke dank voor je reactie. Opnemen zal wel gaan,maar het afluisteren wordt vervelend door geruis vanuit de PC-toren op mijn Gehoor-apparaten. Als ik mijn gehoor-apparaten instel op harder,hoor ik het geruis uit die toren sterker dan de tekst van mijn vrouw. Het geruis is wel te verhelpen maar uiteraard niet gratis en dat is uiteraard wel logisch. Voor mij echter momenteel niet betaalbaar,dus ik wacht rustig op de hulp van onze dochter. Dit topic vond ik zelf wel correct om jullie alvast in te lichten dat het helaas langer kan duren. Ik heb die schrijf-oefeningen al wel bekeken in relatie tot de bestaande teksten van mijn vrouw. Die oefeningen kan ik echter alleen toepassen bij het geplande interview met haar. Bij het interview nemen wij immers ook de bestaande teksten mee,want dan kan mijn vrouw daarop aansluiten. Zo worden de vragen van jullie beter ingevuld en aangevuld,maar het is dus wel even wachten. Ondertussen kan ik die schrijf-oefeningen ook toepassen op mijn aansluitende ervarings-verhaal. Daarmee ben ik vandaag al begonnen,dus zodra ik een stukje tekst van 500 woorden klaar heb toon ik dat wel. Ik ga er nu mee verder en ik groet je vriendelijk. Anton Doove.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Om even heel bot te zijn: Bedankt voor de info. Wat doet dit topic in dit subforum? Is dit niet beter iets wat u naar uw lezers kunt pb'en/mailen? Dit forum is om van elkaar te leren en volgens mij is er maar één persoon die iets van dit topic kan leren - ik ben benieuwd of hij dat doet, overigens. U herhaalt uzelf continu, laat anderen dingen heel vaak uitleggen, maar laat geen verbeteringen zien. Als u wilt oefenen, kunt u ook een compleet andere tekst schrijven. Een kort verhaal van 1000 woorden bijvoorbeeld, waarin u iets oefent wat u in uw grote verhaal wilt verwerken (een emotie, een handeling, o.i.d.). Ik word uw lange, onduidelijke berichten een beetje beu. Een tip: U steekt heel veel tijd in uw berichten op dit forum. Maak ze eens half zo groot, vertel alleen het belangrijkste, en steek de tijd die u dan overhoudt in uw verhaal! Overigens is een cursus niet noodzakelijk. Lees dit forum eens door, dat is gratis en u leert er heel van van. Een cursus volgen heeft alleen maar zin als u zelfstandig kunt werken... ik denk niet dat u daar op dit moment aan toe bent.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Beste Spirit.Na jouw botte reactie stop ik wel bij dit forum en zoek mijn opties wel elders. Verder wens ik je een fijn weekend. Anton Doove.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste heer Dooge, wat een fascinerend leven leidt u toch (bijna typte ik 'lijdt'), ik zie u zo zitten met uw mooie vrouw: zij vertellend en u maar schrijven en schrijven, uw hand wit door het stevig vasthouden van de pen. U die tot het uiterste gaat en het dan uiteindelijk toch op moet geven. U bent immers al over de 70! Verdrietig kijkt u uw vrouw aan: uw hand kan niet meer en links kunt u niet schrijven, want dan is het helemaal niet meer te lezen. Wat nu? Gelukkig bent u gezegend met een dochter (en uiteraard uw prachtige kleinzoon niet te vergeten, maar daar heeft u in deze situatie niets aan, want hij kan nog lang niet schrijven), die ook nog eens secretaresse is! Helaas stamt zij nog van de secretaressen-opleiding uit het jaar 0, want ook zij maakt de aantekeningen met de hand (ze zal wat dit betreft vast wel tips krijgen bij haar nieuwe studie). En dan denk ik: waarom niet direct intypen, dat is zoveel gemakkelijker! En dan bespaart u gelijk wat papier. Het verhaal van uw vrouw lijkt me zeer interessant, ik hoop echt dat het u zal lukken. Succes!

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Beste Cychick. Sorry,maar hierin zul jij je vergissen,want jij schreef dit over mijn dochter: "want ook zij maakt de aantekeningen met de hand". Jij hebt toch wel eens van Blackberry`s gehoord? :) Mijn dochter gebruikt dan wel haar hand want haar vingers kunnen heel rap typen op die blackberry met hotmail :) Thuis heeft ze ook nog een laptop in gebruik,dus dat is voor jou een zware vergissing :) Ik ga nu weer verder met mijn eigen verhaal en dat van mijn vrouw volgt later. Ik groet je vriendelijk. Met schrijvenonline ga ik stoppen en vraag de beheerder om mijn account op te heffen,wat mij niet lukte. Vriendelijke groeten van Anton Doove.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste heer Doove, gelukkig maar, dat is pak van mijn hart. Ik heb wel eens van Blackberry's gehoord, maar ik snap dat soort apparaten nooit. Ik werk liever op mijn laptop en als iets niet lukt ga ik heel hard schelden of huilen (hangt af van de situatie en soort problemen), zodat Cyboy komt aangehuppeld om te helpen. Ik heb ook een dochter maar die kan op de computer alleen maar spelletjes opstarten die ik niet begrijp. Zou u uw account nu wel opheffen? Er staan hier zoveel tips en u kunt best goede adviezen krijgen, zoals u uiteraard wel heeft gemerkt. ;) Verder zouden velen het interessant vinden om te lezen hoe het met uw verhaal gaat, dat weet ik zeker! Nogmaals succes, vriendelijke groet, Cychick

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik snap eigenlijk niet goed wat de vriendelijke meneer Doove nu eigenlijk wil. Wil hij een spellings controle? Wil hij feedback? Wil hij dat dit forum zijn verhaal in een drukklare versie voor hem uitprint? Wil hij..............? Bobcat.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:thumbsdown: Bah, wat een zwartwitgedachten en reacties hier. Waarom niet enthousiast dat iemand ons dat vertelt? Stelletje azijnp****rs. Mijn advies aan u meneer Drooge zou zijn: koop een klein dicteerapparaat dat alles opneemt zodat u het in uw :thumbsup: eigen tijd en tempo kunt verwerken op uw laptop. ik wens u veel succes.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Beste Bobcat. Ik wil alleen maar even laten weten dat ik pas volgende week aan dat verhaal van mijn vrouw verder kan werken met hulp van mijn dochter. Momenteel ben ik bezig met mijn eigen ervaringsverhaal,maar daarop kom ik niet meer terug. Ook niet over dat van mijn vrouw,want ik heb Dries verzocht om mijn account op te heffen. Ik zoek elders een andere werkwijze en wens dit hele forum alvast fijne feestdagen met een gezond 2011. Ook groet ik iedereen vriendelijk. Niemand hoeft hierop te reageren. Anton Doove.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Beste Suma. Ik heb geen Laptop,maar wel mijn dochter die ook een Blackberry heeft om op te schrijven. Bij mijn PC staat wel een microfoon om in te spreken,maar bij het luisteren overstemt de ruis van de ventilator in de PC. Dat is niet handig voor mijn gehoor-apparaten,want het geruis is dan sterker,zodat ik mijn vrouw niet goed kan verstaan. Voor een dicteer-apparaat heb ik geen geld beschikbaar,maar dat is ook niet nodig omdat ik een micrifoon heb staan. Die is op de PC aangesloten,dus inspreken van het verhaal is wel mogelijk,maar het beluisteren van wat mijn vrouw zegt via mijn gehoor-apparaten is dus wel een probleem wat ik met vrouw en dochter zal bespreken. Jij weet nu hoe het zit en ik voeg er aan toe dat ik hierover geen reacties meer verwacht. Ik dank jou voor begrip met mijn vriendelijke groeten. Anton Doove.

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ah, joh, Anton. Laat je niet wegjagen door de reactie van een jeugdig persoon ;) Die mag blij zijn als ze uw leeftijd halen zal (en ik ook, val eveneens onder de jeugd). Alleen het veelvuldig topics openen is inderdaad wellicht een ticje overdreven. Ik zit namelijk ook op een ander forum waar u ook ziet en daar doet u het ook. Op sommige fora is dat echter een groter probleem dan op andere. Het zou saai zijn als ze allemaal hetzelfde waren, niet? Wellicht is het een idee om het op één topic te houden en alle nieuwe opmerkingen daarin te plaatsen? De mensen die het willen lezen, lezen het. Degene die het niet willen, blijven ervan weg. Zo krijgt u ook minder snel negatieve reacties, want niet iedereen kan 24/7 tot tien tellen (soms ben je nou eenmaal te moe, te gestresst of wat dan ook en dat is menselijk). In ieder geval veel succes met alles, meneer Doove. Ik weet al meerdere mensen die binnenkort voor u het wat verder willen ontleden, dus ik denk dat u genoeg te doen heeft de komende tijd. Mocht u toch besluiten om weg te gaan; u dan ook fijne feestdagen en een gezond en gelukkig 2011 toegewenst (ook naar uw vrouw, dochter en kleinzoon natuurlijk).

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
cychick, dit vind ik absoluut een misplaatste reactie. De reacties van Saya, Spirit en Bobcat zijn nog to the point (hoewel één genoeg was geweest), maar om iemand te gaan beledigen als je je aan hem ergert vind ik echt te ver gaan. Het is waar dat Anton de dingen op dit forum niet erg handig aanpakt, maar maak dan gewoon melding bij mij. Dit is buitengewoon onvriendelijk (en onnodig). Suma, dit topic is wel degelijk overbodig. Het had een drieregelige reactie onder één van de andere topics kunnen zijn.