Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wat is een goede titel?

Mijn vraag: Wat vinden jullie van onderstaande titels of heb je zelf suggesties? Alvast bedankt. Ik hoop dat ik niet op de verkeerde plek de vraag stel. Het is niet alleen zware kost, er is een sausje van humor en liefde doorheengemengd. Mijn twijfel betreft de titel van mijn boek. Het boek bevat: *een persoonlijk verslag van een mensonterende bevalling en alle nasleep/operaties. *een bezoek aan het medisch tuchtcollege *chronische pijn en beperkingen * medicijnverslaving en afkicken hiervan. Tot zover twijfel ik over: Bevallen is niet bevallen (dekt de lading niet) Mag het ietje meer zijn, dokter? Medische misser of complicatie? Ik wil los van de titel onderaan op het boek de punten noemen die de lading niet dekken van de titel. Mijn hoofdtopic is: de medicijnverslaving, maar het probleem is dat het merendeel van het boek bestaat uit het verhaal over de medische misser (bevalling/opraties/revalidatie). Wel komt als rode draad de pijnmedicatie langzaam het verhaal insluipen. Inclusief het afkicken etc..weer afkicken..... De witte jassen schreven de pijnmedicatie uit met een vork. Zelf neem ik ook een stuk verantwoording. Ik slikte en plakte.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
een titel? 'Waarom gebeurde dit?' zo iets misschien? en dan in kleine lettertjes op de kaft je onderwerpen die in je boek voor komen. veel succes!!! ly

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank jullie wel voor het meedenken, E'tje, je staat in mijn top 5! Tja, als je mee wil doen verzin dan: Niet goed, geen geld!

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
'Woelige baren'
:!: En dan zonder e: Woelig baren. :)
Bevallen is niet bevallen
Of: Slecht bevallen :?

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hoezo? Ik ben alleen maar behulpzaam. Waarom geef je Eigen geen antwoord? Dat is toch een prima idee?

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Bloem, Woelig baren, dat vond ik een mooie ;) Maar, als het boek over veel meer gaat dan bevallingen alleen, dan is het niet zo handig om je titel dusdanig specifiek te maken. De eerste vereiste van een titel is natuurlijk dat hij de inhoud of essentie van je verhaal weergeeft. Jou eigen idee 'mag het ietsje meer zijn, doctor' is het beste. Titels in die trent zijn een soort van succesformule: het is herkenbaar, humoristisch en sceptisch ineen, en het wekt nieuwsgierigheid. (Nu ben ik persoonlijk meer voor de originele, vernieuwende zaken, in alle aspecten van het schrijven, maar ik zit in een heel ander genre en mijn persoonlijke voorkeur in deze is daarom vrij irrelevant.) Succes ermee!

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee E'tje, alleen reactie 2 en 6. De andere drie staan in mijn oproep!Niet verkeerd Theresa. Tja, ik heb je een pb gemaild! Daarom!

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tot zover twijfel ik over: Bevallen is niet bevallen (dekt de lading niet) Mag het ietje meer zijn, dokter? Medische misser of complicatie?
Je eerste titel vind ik op de een of andere manier wat vreemd. Een boek met die titel zou ik denk ik voorbij lopen. Je andere twee titels vind ik goede titels. Ik ken je boek niet dus ik weet niet welke ik aan zou moeten raden. Je tweede titel is denk ik het pakkends van de twee, maar daarbij verwacht je wel een boek met iets luchtigs eraan (en ik vermoed dat dat bij jou wel zou kunnen als ik je andere stukjes hier lees). Bij je derde titel verwacht je wel duidelijk iets serieus.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tussenstand top 10 in willekeurige volgorde: 1)Woelige baren 2)Als ik je voor mijn auto krijg 3)Woelig baren 4)Medische misser of complicatie 5)Bevallen bevalt niet 6)Bevalling zonder einde 7)Nooit goed, geld terug 8)Niet goed bevallen 9)Een mensonterende bevalling met nasleep 10)'Waarom gebeurde dit?' JA, maak er een tosje van!!! Top!

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vraag Dries maar of hij dit allemaal weghaalt :unibrow: Dan maak ik er een tosje van.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ga me niet met jouw topic bemoeien :D Misschien komt Dries hier wel even kijken, en dan sluit hij het wel :!:

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oke, ik vraag het wel. Bij deze heb ik Dries virtueel vriendelijk aangekeken! Dus laten we even zijn reactie afwachten.

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
mag ik éen ding vragen? Hoe kan je een goede titel bedenken als je het boek niet kent ;) Niemand anders kent naar mijn idee het boek beter dan de persoon die het schreef.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Daar gaat het denk ik niet om... Bij TOS kan je ook iets geks of vreemds verzinnen ;) Met een bevalling kun je alle kanten uit :D

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Alle kanten. Helemaal met je eens. Ook de verkeerde kant. :D Het lastige is, dat het boek zoveel meer omvat, de medische misser, maar zeker niet onbelangrijk: medicijnverslaving! Je kunt wel degelijk zo verslaafd raken als een deur. Maar ik wil niet in jouw vaarwater zitten hoor Dagor, als er al een TOS op de rol stond door jouw bedacht dan hoort dat voor te gaan.