Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

schrijven jullie gedichten?

Vorig jaar heb ik de cursus Jeugdverhalen Schrijven van de NTI gedaan. Ik moest toen ook af en toe een gedicht schrijven. Eigenlijk dacht ik altijd dat gedichten schrijven niks voor mij was, maar blijkbaar deed ik het toch niet zo verkeerd. Ik haalde iedere keer het cijfer 9.

Wie van jullie schrijft ook wel eens een (kinder)gedicht.

Houden kinderen wel van gedichten?

Rosali

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik doe die cursus op het moment, ja. Ik zelf schrijf sneller een songtekst dan een gedicht, maar dat is gewoon een simpele hobby. Schrijven is mijn passie, dichten is voor mij niet erg belangrijk en ik zou ook niet een dichtbundel willen uitbrengen, of zo. Ik heb ook niet het idee dat kinderen veel gedichten lezen. Nou ja, tot een bepaalde leeftijd (8 jaar denk ik, als ik naar mezelf kijk) lezen ze wel boekjes met gedichten, zoals ZieZo. Maar later vinden ze het saai, en hechten ze meer waarde aan een verhaal.

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik maak ook gedichten. Meestal nonsensdichten met vreemde woorden die ik zelf verzin (vergelijk de Blauwbilgorgel van C. Buddingh).
Kinderen vinden dat erg leuk. Ook om zelf te doen.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik schrijf soms gedichten... maar niet voor kinderen
meer om gedachten op een rijtje te krijgen...

op dit moment ben ik bezig met een sinterklaas gedicht voor mijn ouders/zusje en oma :D

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Vroeger wel, maar de laatste tijd niet meer. Ik vinden verhalen en boeken schrijven veel leuker.
Wat Zjors zegt zou ik wel leuk vinden. Rare woorden verzinnen en daar dan iets van maken. Kanapiet, de man van Kanarie bijvoorbeeld.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik dicht zelden....alleen idd met sinterklaas :lol:
Maar ik weet dat kinderen het erg leuk vinden .Ook kleintjes, zoals de boeken van Nijntje die zijn vaak op rijm.
Ook Annie MG Schmidt doet het vaak goed op rijm.

Mijn zoon van 9 houdt er ook van om zelf gedichten te schrijven.

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

In mijn gedichten zitten Smoerkels en Weperds en meer van dat soort ongein. Vreemde beesten dat wel.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik schrijf soms, héél soms, gedichten. Een tijd lang vond ik het leuk, tegenwoordig heb ik zo'n 3 gedichten per jaar, ik wil alleen dichten als ik inspiratie heb of weet dat het dan wel kwalitatief goed zal zitten. En ik heb één gedicht waarop ik vele versies maak, hangt van mijn stemming af. Met dat gedicht kan ik serieus alle kanten op :P

Lid sinds

17 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik schrijf sinds een jaar of drie ook gedichten ( voor volwassenen. )
Ik ben namelijk nog steeds op zoek naar de vorm en het genre die ( of moet het hier dat zijn??) het beste bij mij past.


Marria

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

ik schrijf gedichten, maar heb eigenlijk geen behoefte om daarmee naar buiten te treden. Dat vind ik nog iets persoonlijker dan verhalen schrijven

Lid sinds

18 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Zjors wrote:
In mijn gedichten zitten Smoerkels en Weperds en meer van dat soort ongein. Vreemde beesten dat wel.

:D Wat zouden dat zijn, Smoerkels en Weperds... Kachelbeestjes? Ondertbedbewoners? Watermannetjes? Wat?

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
hoi allemaal Ik schrijf dus gedichten, uit gevoel, waarmee ik mensen vaak raak, volgens veel mensen. Ook schreef ik ooit een gedichtje voor mijn oppaskinderen, toen 2 en 4 jaar oud en zij vonden het zo mooi, dat ik het nog eens moest voorlezen. Het was een herkenbaar thema denk ik voor de kinderen ?! leuk nieuws nogmaals ? Dankzij een uitgeverij wordt mijn aller eerste gedichtenbundel uitgegeven, waar ik zeer blij mee ben. (Toch nog iets bereikt in mijn leven he ?;))) Welk soort gedichten staan er in de bundel ? Dat zijn dus vooral de gedichten waarmee ik mensen vaak help om bewust teworden over bepaalde dingen. Maar ook een paar iets meer literaire achtige gedichtjes. Ik raak soms zo de mensen dat ze moeten huilen ervan. Heb dat ook zelf meegemaakt eens, met het voordragen ervan. Alleen: Het isbn nummer is nog onderweg en ik hoop dat ik mijn eerste gedichtenbundel, in de week van 29 september mag ontvangen. (Hoop al op de 27ste, maar vrees, dat ze dat niet gaan redden.) Ik mag ook zelf de bundel in en verkopen. Toch is het geen eigen beheer, want ik betaal geen druk en zetkosten. Ze wilde wel eerst dat ik het in eigen beheer deed, maar daar heb ik dus geen geld voor, dus toen besloten ze het toch voor mij uit te geven. Mazzel he ? Het voordeel is van zelf ook mogen in en verkopen, dat ik, als ik ze in en verkoop er meer over houd, dan als mensen ze via de site gaan bestellen van de uitgeverij. Als mijn bundel uit is, dan laat ik weten, waar je hem kunt zien o pde site en eventueel kunt bestellen. xxxMar

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb in het verleden wel eens een gedicht geschreven, om gevoelens te uiten, maar in principe dicht ik nooit. Dat ga ik wel weer doen als mijn kinderen Sinterklaas en -gedichten wat mee zullen krijgen! Want Sinterklaasgedichten maken vind ik erg leuk, zeker om daar grapjes in te zetten over het afgelopen jaar. [OT]Mar, het is eigenlijk niet de bedoeling om hetzelfde bericht meerdere malen te plaatsen. Daarbij denk ik dat je onderwerp meer bij boekpresentatie past. Misschien het andere topic daarheen verplaatsen? Je had inderdaad niet al een topic over je bundel, want het komt me zo bekend voor? In ieder geval gefeliciteerd ermee en veel succes.[/OT]

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja ik schrijf gedichten zoals uit mijn naam al wel duidelijk is. Ik schrijf al van jongs af aan en schrijf vaak om mijn gevoelens te uiten of gewoon omdat het schrijven van een gedicht zo leuk is! Ik doe ook een opleiding Nederlands en we hebben aandacht besteed aan poezie en eigen gedichten voorgedragen. De klas was wel onder de indruk van mijn gedichten. Ik heb er al wel genoeg om een bundel uit te geven, maar dat gaat me meer kosten dan het me opbrengt. Daarbij, mijn gedichten zijn te vinden op www.gedichten-freaks.nl zoeken op: Prometheus.

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
hoi Ik dicht nog wel, alleen afgelopen jaar erg weinig. Wil het wel weer doen, als ik inspiratie voel. Sorry voor dat foute stukje nog hier. Kom het nu weer tegen na lange tijd. Hoe bevalt de cursus van/bij Nti, (jeugdverhalen) bevalt dat goed ? Daar zit ik ook aan te denken namelijk. Hoe werkt dat met opsturen van huiswerk ? Kan dat allemaal via email en hoe duur is diue cursus ? En heb jij er veel aan? Heb je goede begeleiding ? xxxMar

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik schrijf al zeker vanaf mijn 9e gedichten.. Ik heb er ook zoooveel.. Op een gegeven moment heb ik een dik A-4 dagboek gekocht en daar al mijn gedichten in geschreven..die is onlangs vol, een paar jaar geleden heb ik er maar een tweede bij gekocht. Wie weet ga ik ze ooit bundelen en proberen uitgeven ofzo? ik zie wel. Ik heb er net ook een geplaatst. Maar ik schrijf geen kindergedichten... Ik kan ook niet echt een genre geven aan mijn gedichten..Ze zijn raar en vaak onbegrijpelijk voor andere mensen. Misschien maar beter ook. Het zijn wel gedichten die puur uit gevoelens en het leven zijn geschreven. Salute,

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik schrijf ook wel eens een gedichten. Die gedichten komen dan spontaan boven drijven en die moet ik dan gewoon even opschrijven.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik schrijf ook wel eens een gedichten. Die gedichten komen dan spontaan boven drijven en die moet ik dan gewoon even opschrijven.
Ik doe hetzelfde! Af en toe komt er een gedicht langs in mijn hoofd, dat ik snel opschrijf voor-ie weer verdwijnt :D

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben geen dichter, maar af en toe doe ik wel eens een poging. Meestal loopt het dan uit op iets geks of iets sentimenteels. Soms lees ik het later terug en lijkt het wel aardig, maar of dat echt zo is... geen idee :) Ik heb er ook weinig verstand van, dus ik gebruik niet bewust poëziestijlmiddelen.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, ik schrijf gedichten. Maar ik ben nog lerende, kindergedichten schrijf ik bijvoorbeeld niet zo vaak. Maar ja, wat is vaak?

Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben lid (en sinds kort trouwens ook voorzitter) van de plaatselijke dichtersgroep. We organiseren elk kwartaal een poëziecafé. En ja, ik dicht dus, en met veel plezier. Ooit zou ik wel iets van mijn poëzie willen publiceren, maar voorlopig ben ik daar nog niet op uit. Publiceren komt wel een keer, eerst maar eens een stuwmeer aan gedichten afleggen.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
[ik schrijf heel vaak gedichten. vind het erg leuk om te doen en het helpt me ook om mijn gevoel op papier te zetten. als mensen het leuk vinden wil ik er wel een op het forum zetten.

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Je kunt altijd iets bij proeflezen plaatsen en zeggen wat je graag wilt weten.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik was eigenlijk helemaal niet van plan om te gaan dichten, leek me veel te moeilijk, maar een vriend drong er op aan, gewoon voor de gezelligheid. Het eerste gedichtje van ongeveer vijf regels daar heb ik ongeveer twee dagen over gedaan! Nu gaat dat even sneller, krijg het wat gemakkelijker op papier en ben ik bijna aldoor zinnetjes aan het maken in m'n hoofd. Uiteindelijk vind ik echt ontzettend leuk, past misschien wat beter bij mijn plusminus vijf minuten attentiespan!

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het ook heerlijk om gedichten te schrijven. Ik ben 14 dus mensen willen het meestal niet horen. Tja.. En dan kom je niet verder dan het zelf doorlezen hé.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als ik jou was zou ik eens naar de bibliotheek gaan. Er staan allerlei boeken over het maken van gedichten. En natuurlijk bundels waar gedichten in staan. Daar kun je veel van leren als je net begint. Daarnaast blijven oefenen! Dan gaat het vanzelf gemakkelijker. Veel succes! :nod: