Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Help, ik zit vast!

Hey, iedereen. Ik zit met een probleem. Ik zou graag doorgaan met het schrijven van mijn boek, maar zit wat vast in de keuze tussen verschillende situaties. Korte samenvatting boek: Brian Eagen is lid van een organisatie criminele meesterbreinen, waaronder zichzelf. Samen met drie leden beslist hij uit de organisatie te stappen om nog één laatste slag te slaan. Een nieuw museum gaat open en om de opening onvergetelijk te maken regelt het Extraord-Museum de tentoonstelling van één van de duurste diamanten in de wereld. Brian ziet zijn kans goed om een meesterslag te slaan tot het onvermijdelijke gebeurt. Hij wordt gevat samen met zijn vrienden, maar Brian vlucht. Na een lange achtervolging staat Brian oog in oog met de FBI en wordt hij in het hoofd geschoten. Het volgende moment ligt hij in het ziekenhuis. Maar hij is alleen maar een hersenspinsel meer van zichzelf. Hij weet niet meer wie hij is, waar hij is of wat er gebeurt is. De FBI maakt hier gebruik van en vertelt hem dat hij Alex is, een FBI-agent, bezig met een zaak. Waarmee Brian als crimineel mee in confrontatie kwam. Komt Brian weer bij zijn positieven en gaat hij weer het slechte pad op of niet? Nou, ik zit aan het gedeelte wanneer hij net geschoten is geweest. Maar ik vraag me af waar nu te beginnen... 1./ In het ziekenhuis waar hij herstellende is 2./ Bij de FBi waar je uitgebreid uitleg krijgt over de missie en het probleem. 3./ In het ziekenhuis waar de FBI hem bezoekt. 4./ Andere mogelijkheden zijn altijd welkom. Helpme, aub ;)

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
(ehm, een nogal belangrijk deel van het schrijven is het verzinnen he ... ). Ik zou bij 1 beginnen, dan doorgaan met 3 en 2 helemaal overslaan. Maar ja, dat ben ik, en het is mijn verhaal niet. Misschien verspring jij wel telkens in het verhaal tussen het FBI kantoor en Brian. Of denk ik dat Brian je hp is, maar is eigenlijik iemand anders de verteller. Of heb je een alwetend perspectief en is 3 de logische keuze. Of slaap je er een nachtje over en bedenk je optie 4; de FBI geeft hem een verzonnen echtgenote, die hem alle details leert die de FBI hem wil leren. Kom op Kenneth, knok jezelf door het lastige stuk heen!

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoezo zit jij vast? Er zijn toch diverse mogelijkheden om verder te gaan? Aan de schrijver van het verhaal en aan zijn fantasie is het om te beslissen welk vervolg het meest succesvol is.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Nou Netty, je kunt best wel even vertellen hoe Kenneth verder moet. Flauw van je. ;) @ Kenneth: Natuurlijk gaat Brian weer op het slechte pad, anders is het boek veel te snel klaar, en kun je geen serie maken. Van dit soort boeken maken ze altijd series.

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt Ceridwen, ik doe 1, 3 en 2 voor een gedeelte. Brian zal erbij zijn als soort van briefing. Dat nepvrouwgedeelte zal ik eens goed overwegen. Lijkt me wel wat. Bedankt! Edit: Misschien blijft hij wel en doet hij in de rest van de boeken ook wel door met missies ;DD

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou Netty, je kunt best wel even vertellen hoe Kenneth verder moet. Flauw van je. ;)
Ja, dat is zo. Sorry :o

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jij kent Brian, dus jij weet wat voor Brian op dat moment in zijn leven een logische stap is. Wij kennen hem niet en kunnen dat dus niet beoordelen. En: het hangt ook van de spanningsopbouw van de rest van je verhaal af. En dat kennen wij ook niet. Heb je al eens boeken over schrijven gelezen? Dat lijkt me in jouw geval handig. Kan je ook in de bieb halen.