Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Website woordenstroom.org

Dag iedereen, Ik vraag mij af of er iemand is die weet hoe groot - of klein - de website woordenstroom.org is. Is het een bekende site, kan ik hem serieus nemen, hoeveel inzendingen krijgen ze ongeveer? Dat soort dingen.. Als er iemand is die hier een idee van heeft hoor ik het graag, alvast bedankt! Vriendelijke groet, Jan Willem Dijk

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geen idee hoe groot ze zijn, maar serieus vond ik ze wel. Ik heb een paar jaar geleden een verhaal ingestuurd, eindigde bij de hoog eindigenden, (zesde of zo). Kreeg netjes de vraag of ik gastauteur wilde zijn. Dat was niet meer dan publicatie van het verhaal op de site, maar het ging allemaal correct. Laatst las ik dat het de lezers van het blad Woordenstroom zouden zijn die de beoordeling doen. Dat vond ik dus minder, ik had begrepen dat je een prof. manuscript beoordeling kon winnen. Maar of het ook zo is dat de lezers beoordelen heb ik niet uitgezocht.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geen idee hoe groot ze zijn ...
Woordenstroom heeft ongeveer 15 schrijvers. Slechts twee daarvan waren eerder redactieleden, maar eentje heeft zijn taken neergelegd en ik weet niet of er een nieuwe is gekomen. Ik weet ook niet of deze site nog bijgehouden wordt, de schrijfgroep is een nieuwe site gestart toen het tweede redactielid, dat ook de site bijhield, ermee ophield. (Ik ben nu niet thuis en kan niet nakijken hoe hun nieuwe site ook alweer heet)
Laatst las ik dat het de lezers van het blad Woordenstroom zouden zijn die de beoordeling doen. Dat vond ik dus minder, ik had begrepen dat je een prof. manuscript beoordeling kon winnen. Maar of het ook zo is dat de lezers beoordelen heb ik niet uitgezocht.
Als je verhaal wint krijg je sowieso een beoordeling van alle lschrijvers van de schrijfclub, waar behoorlijk gevorderden onder zitten, dus schuif het niet zomaar aan de kant. Daarnaast win je ook nog een professionele manuscriptbeoordeling. Heel professioneel dus. Ik ben zelf lid geweest van de club en heb er veel van geleerd.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Die manuscriptbeoordeling is dus wel zoals beloofd? Ik schuif het niet weg, hoor, vond het alleen jammer dat er niet vermeld stond dat de leden die beoordeling doen. Het maakt me niet uit, maar wil het graag weten wie wat doet.

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi, Bedankt voor jullie reacties. Ik heb zelf een verhaal ingezonden voor de ronde van maart/april. Ik kreeg vandaag een mail waarin staat dat mijn verhaal geselecteerd is om op hun website gepubliceerd te worden (dus niet de eerste prijs/scriptbeoordeling), vandaar dat ik graag wil weten hoe groot die site nu eigenlijk is. Ik heb zelf het idee dat het niet echt een grote site is, maar ik heb de organisatoren gemaild met de vraag hoeveel inzendingen ze gemiddeld per ronde krijgen. Mocht ik antwoord krijgen zal ik het hier even posten, dan krijgen we een duidelijker beeld over de populariteit van de site.
Die manuscriptbeoordeling is dus wel zoals beloofd? Ik schuif het niet weg, hoor, vond het alleen jammer dat er niet vermeld stond dat de leden die beoordeling doen. Het maakt me niet uit, maar wil het graag weten wie wat doet.
Voor zover ik weet wordt de beoordeling van het winnende verhaal gedaan door Gerard Klappers. Hij heeft een manuscriptenbureau en de beoordeling wordt ook op hun site gepubliceerd. Groeten Jan Willem

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het aantal inzendingen verschilt erg per maand. Veertig is heel normaal. En ja, Gerard Klappers doet de beoordeling.

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
[quote=Trenke]Het aantal inzendingen verschilt erg per maand. Veertig is heel normaal. Ik kreeg vandaag een mailtje dat er iedere ronde tussen de 30 en 50 inzendingen zijn, dus dat klopt inderdaad. Weten we dat ook weer!

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Toen ik nog zo blue als een smurf was, in het begin van mijn 'schrijfcarrière' (haha, moet er zelf om lachen) heb ik ook ooit een verhaal ingestuurd naar Woordenstroom. Tot mijn grote verbazing werd het geplaatst. Ik was toen heel achterdochtig: Ze zullen wel heel weinig inzendingen krijgen, dus gewoon mazzel gehad. Maar 40 per week?! Ik voel me met terugwerkende kracht vereerd. :-) On topic: Ik kreeg ook netjes een mailtje dat ik geselecteerd was. Mijn achternaam was verkeerd gespeld en daar stuurde ik nog een mailtje over, werd ook direct aangepast. In de tijd dat mijn werk werd geplaatst (2003 of 2004 of zo), was Hans ter Mors een van de beoordelaren. Hij is/was zelf auteur, maar meer nog scriptbeoordelaar (Script Noordwijk, als ik me niet vergis) en schrijfdocent bij het NTI.