Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

profetie schrijven?

hallo, ik ben bijna op het punt aangekomen dat ik een profetie moet schrijven. deze profetie wordt verteld door een elf dus ik zou hem ook in het elfs (de elfentaal) kunnen vertelen, maar ook gewoon in het nederlands. Wat lijkt jullie het best? en als het jullie het best lijkt om het in het nederlands te schrijven, hoe schrijf je dan een goede profetie. in deze profetie moet voorkomen: de hoofdpersoon wordt door de elf verteld dat hij de uitverkorene is in een strijd om het duister te verslaan. dat dit gevecht in de toekomst moet plaats vinden. dat de hoofdpersoon voor het gevecht zal veranderen in een elf (dus dat hij naar het land er elfen moet om daar de training en verandering om een goede elf te worden ondergaat). IK HOOP DAT DIT VOLDOENDE IS! anders hoor ik het graag

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik stel voor dat je maar eens probeert om het te schrijven en dan plaats je dat bij proeflezen. Dan kunnen mensen er verbeteringen in voorstellen.

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik stel voor dat je maar eens probeert om het te schrijven en dan plaats je dat bij proeflezen. Dan kunnen mensen er verbeteringen in voorstellen.
oke ik ga het proberen, maar je moet er niet veel van verwachten.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vertel het maar gewoon in het Nederlands. Anders moeten je lezer zo zoeken en bladeren, dan ontgaat het hele punt ze. Een enkel woord in elfentaal, dat moet toch kunnen En probeer het kort te houden, bijna als een gedichtje. Dus als je het geschreven hebt, kijk dan heel heel goed, welk woord nodig en welk woord niet nodig is, hoe je de zinnen kleiner en korter kan maken. Tot je alleen beschijft wat echt het aller aller belangrijkste is. Is dit voldoende? Dat weet jij beter dan ik. (en niet meer schreeuwen in je mails hoor .... ;) )

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vertel het maar gewoon in het Nederlands. Anders moeten je lezer zo zoeken en bladeren, dan ontgaat het hele punt ze. Een enkel woord in elfentaal, dat moet toch kunnen En probeer het kort te houden, bijna als een gedichtje. Dus als je het geschreven hebt, kijk dan heel heel goed, welk woord nodig en welk woord niet nodig is, hoe je de zinnen kleiner en korter kan maken. Tot je alleen beschijft wat echt het aller aller belangrijkste is. Is dit voldoende? Dat weet jij beter dan ik. (en niet meer schreeuwen in je mails hoor .... ;) )
bedankt. en die hoofdletters deed ik gewoon even om de aandacht te trekken voor die zin. maar het is niet gebruikelijk

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Succes met schrijven Youris. En onthoud, we zijn allemaal ergens ooit een keer begonnen, stoetelig en wel. Maar ... vergelijk het maar met het leren spelen van een nieuw bordspel, of een nieuwe game. Je kan honderd keer de gebruiksaanwijzing lezen en duizend vragen stellen, maar je leert het spel pas kennen als je het speelt. :nod: Gewoon lekker schrijven dus, van de oefening leer je het meest!

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Succes met schrijven Youris. En onthoud, we zijn allemaal ergens ooit een keer begonnen, stoetelig en wel. Maar ... vergelijk het maar met het leren spelen van een nieuw bordspel, of een nieuwe game. Je kan honderd keer de gebruiksaanwijzing lezen en duizend vragen stellen, maar je leert het spel pas kennen als je het speelt. :nod: Gewoon lekker schrijven dus, van de oefening leer je het meest!
bedankt voor de tip.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Succes met schrijven Youris. En onthoud, we zijn allemaal ergens ooit een keer begonnen, stoetelig en wel. Maar ... vergelijk het maar met het leren spelen van een nieuw bordspel, of een nieuwe game. Je kan honderd keer de gebruiksaanwijzing lezen en duizend vragen stellen, maar je leert het spel pas kennen als je het speelt. :nod: Gewoon lekker schrijven dus, van de oefening leer je het meest!
Leuke vergelijking, vol met waarheid. :thumbsup: Youris, inderdaad beginnen met schrijven ik weet zeker dat het je gaat lukken.

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Klinkt leuk; je zou het in de vorm van een oud document kunnen gieten, dat de elf in zijn bezit heeft. En de elf die het beste de mensentaal spreekt vertelt het aan de hoofdpersoon. Maak er maar iets magisch van, mogelijkheden genoeg. In het 200e jaar bij de 100e maan komt de nieuwe uitverkorene, de hp dus (wat een verrrassing), ofzo. En het hoeft niet meteen perfekt te zijn, ik herschrijf sommige dingen wel acht keer.

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Youris, ik kan je helaas niet helpen en dat spijt me oprecht. Fantasy is een terrein waarop ik totaal onwetend ben, nog nooit zoiets gelezen, zelfs. Ik wil je echter wel een compliment maken, je snapt het nu. ZO hoort het, inderdaad en :ontopic: Dries, sorry voor het off-topic gaan maar dat mag voor één keer toch wel?

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Youris, ik kan je helaas niet helpen en dat spijt me oprecht. Fantasy is een terrein waarop ik totaal onwetend ben, nog nooit zoiets gelezen, zelfs. Ik wil je echter wel een compliment maken, je snapt het nu. ZO hoort het, inderdaad en :ontopic: Dries, sorry voor het off-topic gaan maar dat mag voor één keer toch wel?
bedankt voor het compliment, ik probeerde me wel aan te aanpassen de vorige keren. maar ik wist niet hoe ik dat kon doen en nu eindelijk wel

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Om op de profetie terug te komen: ik zou het ook in het Nederlands houden, misschien met een originele elfse versie als aantekening ergens onderaan de pagina of achterin het boek (hangt een beetje van de rest en je eigen voorkeur af). Omdat het een profetie is, is het bijna per definitie in het (verre) verleden geschreven, dus wat ouderwetse woorden gebruiken zou leuk zijn (wel een beetje afgezaagd, maar wellicht afgezaagd omdat het effectief is). Succes

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zou niet teveel onbegrijpelijke taal in een boek zetten, het is om te lezen nietwaar, dan moet je het ook kunnen begrijpen. Ik zou dus voor Nederlands gaan. Profetieën hebben voor mijn gevoel vaak iets dubbelzinnigs, ze vallen zelden op slechts een manier te interpreteren. Het eerdere voorstel van het gedicht kan een goede zijn, maar ik zou er ook iets raadselachtigs in verwerken. Een profetie wordt zelden vervuld op de manier die je verwacht.

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zou die profetie voorlopig schrijven en een andere kleur geven. (Zo doe ik het altijd met iets waar ik later nog eens opnieuw naar wil kijken) en dan doorschrijven! Er komt later vast een moment dat je ineens weet: 'JA, ZO wil ik het hebben' en als je het dan een kleur geeft* heb je het zo gevonden. *Een andere mogelijkheid is: iets waarover je nog niet tevreden bent te markeren met een @ of #, omdat je die later met de zoekfunctie snel kan vinden. ( :) zie je nou wel dat wij niet de beroerdsten zijn? :) )

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zou die profetie voorlopig schrijven en een andere kleur geven. (Zo doe ik het altijd met iets waar ik later nog eens opnieuw naar wil kijken) en dan doorschrijven! Er komt later vast een moment dat je ineens weet: 'JA, ZO wil ik het hebben' en als je het dan een kleur geeft* heb je het zo gevonden. *Een andere mogelijkheid is: iets waarover je nog niet tevreden bent te markeren met een @ of #, omdat je die later met de zoekfunctie snel kan vinden. ( :) zie je nou wel dat wij niet de beroerdsten zijn? :) )
ik zal dat in ieder geval gaan markeren, en als ik het geschreven heb zet ik het op deze site voor controle.

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ook een idee. Maar even een waarschuwinkje: Denk niet dat je er bent met je boek één keer schrijven, hoor. De meesten herschrijven het minimaal een keer - en sommigen veel vaker. (wel altijd werken met een kopie, nooit oude exemplaren echt wegdoen!)

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat is goed, maar kijk dan nog wel even met een schuin oog naar de regels voor proeflezen (anders krijg je het misschien weer met anderen aan de stok :D )

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat is goed, maar kijk dan nog wel even met een schuin oog naar de regels voor proeflezen (anders krijg je het misschien weer met anderen aan de stok :D )
ik zal alleen die profetie erop zetten. (zijn er nog mensen die echt willen proeflezen, stuur me dan even een mailtje, op dit topic mag ook)