Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Een blog in boekvorm gieten

Om alles een beetje van me af te schrijven ben ik begonnen met het bijhouden van een blog. Mijn partner en ik zijn al enige jaren naarstig op zoek naar het 'ideale' Bed and Breakfast in het zuiden van Spanje. Omdat ik er zoveel leuke reacties op krijg heb ik het plan opgevat dit blog om te zetten in boekvorm. Toch vroeg ik me af of er ook boeken uitgegeven worden in blogvorm. (als een soort dagboek). Het zijn korte, op zichzelf staande verhaaltjes en dat zou best leuk uit kunnen pakken. Heeft iemand hier ervaring mee? Anne. http://spanjewensen.web-log.nl/mijn_weblog/

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het boek Plastic Soep is gebaseerd op blogs. Sommige POD drukkers hebben de mogelijkheid om je blog automatisch te uploaden in je boek.

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat is precies wat veel gerenomeerde columnisten ook doen eigenlijk (nu schop ik vast mensen tegen de schenen), voordeel voor hen is alleen dat ze al een platform hebben in een krant of tijdschrift en daardoor al een ingang hebben naar een uitgeverij. Dat zal voor bloggers een stuk lastiger liggen en dan kom je al snel uit bij een boek uitgeven in eigen beheer of POD. Het eerste dat me overigens opvalt aan jouw weblog, hoe leuk de stukjes ook geschreven zijn, is dat ze misschien net iets te kort zijn om te bundelen in een verhalen- of columnbundel. Voor internet is een stukje van 300 tot 600 woorden perfect, lekker vlot geschreven en voor bezoekers ook snel te lezen (tussen de bedrijven door). Als ik echter een boek op schoot neem lees ik het liefst langere tijd door en zou ik het vervelend vinden als verhalen slechts 1 pagina groot zijn. Het is tenslotte een boek, geen scheurkalender ;) Het lijkt me als lezer dan leuker als je je eigen blog als een uitgebreid notitieboek ziet en gewoon een mooi, goed lopend verhaal ervan maakt. Op die manier verschilt het boek dan uiteindelijk ook van je blog, maar blijft de hoofdmoot hetzelfde. Als je overigens met Google zoekt naar ‘Print on Demand’ zul je zien dat wat je wil wel heel goed mogelijk is. Of via http://www.web-log.nl/page/boek/

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je blogt bij Web-log.nl is het een standaardoptie. Wel prijzig maar ja, er zitten ook kleurenfoto's bij ingegrepen.