Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Vraag over Weblog als boek

Beste Mensen. Na lange tijd kom ik nu toch met de vraag over het lezen van mijn Weblog als boek. Mijn vraag is nu dit: Het is toch niet noodzakelijk om mijn verhalen als gedrukt boek te laten uitgeven? Die kosten kan ik niet dekken van mijn AOW,dus ik schreef alles op mijn weblog met foto`s en slideshows. Kan de inhoud van mijn weblog wel tot een boek op het Internet worden gevormd? Ik bedoel dat die Weblog dan als een boek te lezen is op het Internet. Dat wil ik wel graag weten. Om dit te beoordelen kunt u alvast kijken op: http://antond1939.web-log.nl Daarna verneem ik heel graag uw reactie,waarvoor ik u vriendelijk dank en groet. Anton Doove.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk dat je in de huidige vorm het meeste lezers trekt. Dan kunnen mensen zelf kiezen of ze alles in chronologische volgorde lezen, of alleen de nieuwste berichten blijven volgen enzo. Wat zou een boekvorm toevoegen, denk je?

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Beste Micha M.Allereerst dank ik je vriendelijk voor je snelle reactie. Over die boekvorm van mijn weblog heb ik het vermoeden,dat dit wellicht prettiger leesbaar zou kunnen worden,maar dit weet ik dus niet zeker. Misschien heb jij hierover nog wel tips,want als er toch nog iets aan mijn werk op die weblog kan worden verbeterd,dan doe ik dat heel graag op mijn oude dag van 70 jr. Vorige maand bereikte ik die leeftijd,nadat ik in Oct.j.l.een Hart-operatie onderging voor 4 by-passes,terwijl ik in 1939 werd geboren met een niet-werkende schildklier. Nu ben ik dus thuis langzaam aan het herstellen en vind een prima afleiding in het schrijven van mijn weblog,welke ik toch graag wil verbeteren voor zover dit lukt. Ik lees morgen wel je reactie zodra ik terug ben van het gesprek met de Cardioloog die mij adviseert over de Hart-Revalidatie die ik nog dien te ondergaan. Bijvoorbaat mijn dank voor je mogelijk nieuwe reactie en ik groet je vriendelijk. Anton Doove

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb je blog een beetje bekeken en je bent voor zover ik kan zien echt in gesprek met je bezoekers. Je vraagt om reacties enzo. Ik denk dat die interactie wegvalt als je er een boek van wil maken. Verder zitten er natuurlijk al die filmpjes en slideshows en foto's in. Dat zou in een boek op internet wel kunnen, maar wat is dan de meerwaarde van dat boek?

Lid sinds

19 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Anton, het is me niet helemaal duidelijk of je nu je blog op papier wilt hebben, of er alleen een boek van wilt maken qua uiterlijk (maar nog wel op het scherm)? Verder ben ik het met Micha eens dat een deel van de huidige vorm verloren gaat bij een boekvorm.

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
wat ik heb gedaan (dat was om mezelf als schrijver te promoten op het wereldwijde web, maar de toepassing maakt niet uit): Ik heb bij com2me.nl een home-page aangemaakt, dáár zou je je online-boek kwijt kunnen, en daar verwijs je dan naar dat blog. (ik 'misbruik' een blogsite om steeds nieuwe verhalen bovenaan te zetten) Dan kunnen mensen kiezen of ze het verhaal in blogvorm kunnen kiezen of in chronologische volgorde. Die site van Schrijverke is voor jouw doel mss wel geschikter? Ik zou zeggen: Ga bij allebei eens kijken? Bij com2me krijg je 10 menu's. Die kun je tekstueel wel zolang maken als je zelf wil. Daar zou je je gezondheid op één pagina kunnen zetten, andere familieperikelen wordt dan hoofdstuk 2. vakanties hoofdstuk 3 enzovoort. Maar nogmaals, misschien is die van Schrijverke wel een beter idee?

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Beste Mensen.Allereerst mijn vriendelijke dank voor jullie reacties. Het antwoord van MichaM over het "wegvallen van de Interactie bij een boek"beviel mij het beste,dus ik verkies mijn blog boven een boek. Ik vind dat voor mijzelf een prima argument om van die Blog geen Boek te vormen. Het contact met de Blog-bezoekers is immers veel leuker dan het probleem om je boek te kunnen verkopen,waarvan je niet eens weet of dat zal lukken. Bij mijn blog heb ik immers al bezoekers die dit wel willen lezen en de foto`s met de slideshows bekijken,wat ik bij een boek nog moet afwachten. Mijn antwoord aan schrijverke is dus: Nee,ik wil geen boek naast mijn Blog. Wel wilde ik weten of ik een boek zou kunnen maken van die Blog. Daarover gaf MichaM dus al de juiste argumentatie waarmee ik prima uit de voeten kan en er dus vanaf zie om er een boek van te maken. Ik zou trouwens ook niet weten hoe ik dat zou kunnen doen en bovendien onnodig dubbel werk oplevert,waaraan ik niet eens aan toe zou komen. Mijn besluit staat dus vast en ik maak er dus geen boek van,want anders mis ik die leuke interactie met de bezoekers,waarvan ik ook heel veel kan leren. Ik zal wel proberen om die Blog te voorzien van nieuwe bruikbare opties voor de bezoekers die daartoe eventueel hun interesse tonen en wat ik zelf kan bijhouden. Graag kom ik hier later op terug met nieuwe ervaringen en ik groet jullie vriendelijk. Anton Doove.