Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Titel kwijt: kinderboek over mensen die kunnen vliegen

Beste mensen, Zo'n 19-20 jaar geleden heb ik op de basisschool met klasgenoten een boek gelezen dat ging over een jongetje die er achter kwam dat hij kon vliegen. Gewoon door met zijn armen te wapperen. De auteur is op school geweest en heeft daar een aantal klassen vermaakt met rare maar leuke verhalen. Een wat oudere meneer met wild grijs haar en sandelen. ;-) Je raadt het al, ik kan me de titel EN de naam van de auteur niet meer herinneren. It may be a long shot, maar kan iemand me helpen? Navraag bij meerdere winkels en google leveren niks op. Het weinige wat ik me nog van het verhaal zelf herinner, is dat het jongetje op een duikplank staat, dreigt te vallen, wild met zijn armen wappert en even in de lucht blijft hangen. Hij wordt op een gegeven moment opgenomen in een groep mensen die ook allemaal kunnen vliegen. Alvast bedankt...

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedoel je misschien Willis het doet er niet toe hoe van Daan Remmerts de Vries? Het komt niet helemaal overeen met wat je beschrijft, maar vliegen en een duikplank komen wel in dat verhaal voor. Edit: nee, dat boek zul je niet bedoelen. Het is pas tien jaar oud ontdekte ik net al googlend.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vond 'Meester Pompelmoes en het vliegende jongetje' van Hans Andreus, 1965. Eerder uitgegeven als 'Op avontuur met meester Pompelmoes'. Later zijn er verzamelwerken uitgegeven: 'Het grote boek van meester Pompelmoes', 1969 'Een boek vol verhalen van meester Pompelmoes', 1975 Misschien heb je hier wat aan. Zo niet, dan maar hopen op meer reacties...

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor jullie reacties! Het boek wat ik bedoel staat er nog niet tussen, maar je weet maar nooit :-). Ik vermoed dat het boek rond 1985-1990 is uitgekomen.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
O, wat grappig, dat boek moet ik ooit gelezen hebben op de basisschool. Wat leuk dat je het hier omhoog haalt :) Ik kan me er alleen niks meer van herinneren, helaas.