Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Proeflezers bedanken

Hoe bedanken jullie je proeflezers die je hele manuscript lezen, en niet zomaar een scène? Geld, een gesigneerd exemplaar als het uit is (vooropgesteld dat het uitkomt), hoe anders?

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sowieso een gratis en gesigneerd exemplaar. Afhankelijk van het soort boek en uitgever noemen in het dankwoord en afhankelijk van de hoeveelheid werk een keer samen eten/borrelen of iets van dien aard.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, als jij mijn boek proefleest, zal ik dan een week bij je langskomen? :D

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
haha, Dikke kus en knuffel, een boek of zelfs twee boeken, vermelding in het dankwoord. Mijn d,t, interpunctie, korte ei lange ij éénkoppig team, vond mijn idee leuk om haar naam in mijn boek te koppelen aan een personage. Maar echte vrienden doen het graag! En er komt altijd wel weer een moment waarop ze blij met jou zijn! Geen geld. Dat vind ik een belediging voor vrienden! xsg

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een boekenbon is inderdaad een goed idee! :) Sowieso vermeld ik het in het dankwoord en ik vind een gesigneerd exemplaar ook wel heel mooi.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En hoe doen jullie dat met mensen die alleen (een) korte stukje(s) hebben (heeft) proefgelezen? Een bedankje, is dat genoeg?

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gewoon bedanken. Anders wordt je dankwoord ZOOOOOOO lang en je beurs ZOOOOOO leeg dat er niets meer van je overblijft, tenminste afhankelijk van de grootte van de hulptroepen! Heb je een boek af?Helemaal Fin? xsg NB: Ik zou het als een erezaak zien uitverkoren te worden als proeflezeres door een goede vriend(in) mijn vriendinnen vinden dat net zo, zeggen ze ( maar ze zijn heel eerlijk en direct, dus...)

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik ben het helemaal met je eens, Astrid. Vrienden helpen je voor niks. Dat betekent niet dat ze op de een of andere manier niet gewaardeerd mogen worden (dat doe ik ook, hoor). Een stukje lezen vind ik geen proeflezen. Ja Waus, je mag hier een week komen. Klussen genoeg. En Astrid jij moet je bij mij uit kunnen leven als je het gezellig vindt als er overal schoenen staan. Ik zit ergens mee. Ik mail iemand en kennelijk komt het bericht steeds niet door. Vanavond kreeg ik een bericht van die persoon die zich erover verwonderde dat die niets van me hoorde terwijl ik me wezenloos mail. Kan het dat als iemand jou een bericht stuurt en je reageert via beantwoorden (dat heb ik nu maar voor het eerst geprobeerd) dat de geadresseerde het niet onvangt? Normaal mail ik wegens privacy altijd gewoon het adres.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Sgoojur, ok, dat zal ik onthouden :) Nee, boek is nog niet af, ben met versie drie bezig. Vind het een heerlijk verhaal, al stoei ik nogal met hoofdstuk 1... @Tja, afgesproken, als jij mijn boek gaat proeflezen wil ik wel een week helpen klussen. Als je reageert op een mailtje vanaf SOL, moet diegene het gewoon kunnen ontvangen. Raar dat het dan niet kan, probeer het eens via mailadres kopiëren + plakken in een nieuw mailtje?

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@Waus: ik heb gedaan wat je zei. Als ik het nu maar goed gedaan heb. Het vreemde is dat ik die persoon ook de hele week niet op SOL heb gezien. Dus ging ik ervan uit dat die niet kon internetten. Het kluslijstje zal ik voor je klaarmaken.

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
We hadden laatst weer opnames voor een boektrailer. In het filmpje komen zes kinderen voor. Ik heb ze in klinkende munt uitbetaald. In klinkende chocolademunten wel te verstaan. Ze waren erg blij met hun loon.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb een gesigneerd exemplaar gegeven toen het boek uit kwam en na het lezen en verbeteren van mijn manuscript een enorme bos bloemen gegeven.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Sgoojur, ok, dat zal ik onthouden :) Nee, boek is nog niet af, ben met versie drie bezig. Vind het een heerlijk verhaal, al stoei ik nogal met hoofdstuk 1... ?
Ik lees graag voor je 'proef' als je dat bedoeld. Zal je op alle 'huisverkoopblaad/ gesprek dingetjes wijzen. Dus onthoudt maar gerust. Oh, chapter one, hihihi en nu al zorgen over bedanken, WAUS!Oh nee, excuus derde versie, Hé dan ben je verder dan ik ben! :o

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
* verwijderd was offtopic. (reactie mailen, Tja) Sorry xsg * edit ontopic Je moet natuurlijk uitkijken met je dankwoord dat het geen boek op zich wordt! Dus alleen echte bedankjes!, denk ik ( wat een probleem, was ik maar zover! :( ) xsg

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat idee om één van de personages in je boek naar iemand te noemen die je geholpen heeft, is goed. Een Amerikaanse thrillerschrijfster, naam helaas vergeten, doet dat ook. Voor haar staan ze in de rij, net als voor de lijken in Baantjer-afleveringen. Verder natuurlijk vermelding in dankbetuiging, gesigneerd exemplaar, knuffel, boekenbon. Geld is onder vrienden overbodig, zelfs onwenselijk. Vind ik. :p

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat idee om één van de personages in je boek naar iemand te noemen die je geholpen heeft, is goed. Een Amerikaanse thrillerschrijfster, naam helaas vergeten, doet dat ook. Voor haar staan ze in de rij, net als voor de lijken in Baantjer-afleveringen. Verder natuurlijk vermelding in dankbetuiging, gesigneerd exemplaar, knuffel, boekenbon. Geld is onder vrienden overbodig, zelfs onwenselijk. Vind ik. :p
Yep en daarom doet er in mijn verhaal een Angèle mee en ze is heel erg knap en inneemlijk.( Net als de echte Angèle- mijn vriendin)Ze is mijn spellings, ( d,t, ij, ei) grammatica en interpunctie team! xsg Hier is ze: (moet ik nog herschrijven, hoor. Dus niet definitief) Vol afgunst bewonderde ik haar mooie lange vingers met nagels, beschilderd door een kunstenaar. De persoon die tegenover mij zat droeg de naam, Angèle. Mijn beste vriendin. Halflang donker haar dat werd weggebonden in een van maandag tot vrijdag staartje. Met een typische tandpasta commercial lach en .........whatever komt. xsg

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb eigenlijk nooit meer 'externe' proeflezers. Mijn man leest wel al mijn teksten en mijn vader soms ook. Toen ik vorig jaar met de Picawedstrijd meedeed, heb ik drie kinderen dat verhaal laten lezen. Ik gaf hen een leuk notitieboekje met een setje pennen. Ik vond dat wel toepasselijk. Verder deed ik er een kaartje aan met een dankwoord. Ik had overigens niet zo heel veel aan hun leesactie. Ze bleven erg op de vlakte en waren niet kritisch genoeg, vond ik. Ze vonden het al snel leuk. Ik had er overigens wel een klein lijstje met vragen bijgedaan. Voor de Vlaamse Filmpjes heb ik een kennis laten proeflezen. Zij kreeg ook een kleine attentie: bedankthee uit een theewinkeltje hier uit de buurt en nog een keer zoiets. Ze vond het heel leuk om te doen.

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb hen bedankt door hen in mijn speech bij de boekpresentatie als eersten te noemen, en heb hen uiteraard een gesigneerd exemplaar cadeau gedaan. Ik heb daarbij geen onderscheid gemaakt tussen mensen die het hele manuscript gelezen hadden en mensen die slechts een paar hoofdstukken hadden gelezen. Ze hebben allen op hun eigen manier een bijdrage aan "Aangeraakt" geleverd, vond ik. Ik heb ervoor gekozen geen dankwoord in mijn boek op te nemen, dus daar staan ze ook niet in. ;) (Daar heb ik ooit een topic over geopend, hier ergens op SOL)