Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoe lang is een boek ?

Ik vroeg me af hoelang een doorsnee boek van 300 pagina's is, als je het in word zou omzetten, met lettertype Calibri, puntgrootte 11. Ik wil namelijk weten hoe lang het mijne ongeveer zal moeten zijn ;)

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik gebruik gewoon het Times new roman lettertype 16 normale regelafstand en zit met 200 bldz op 62000 woorden. Dus met 300 bldz zou ik op 93000 zitten. Ik begreep dat je op ongeveer hetzelfde aantal bldz op boek a5 formaat uitkomt. Vraag me nu opeens ook af of mijn info klopt, maar dacht het echt.

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, diezelfde berekening had ik ook al gemaakt, maar in boekformaat ( A5 wss zoals je zegt ), kan ik me moeilijk inbeelden dat dat hetzelfde blijft. Daarom dat ik het me afvroeg ;) En hoeveel wordbladzijden per hoofdstuk was ook nog zo'n vraag, en of het in een boek mogelijk is om met hoofdstukken van iets meer dan een pagina te werken. Heb namelijk een afgrond geheel, waarna ik plots met iets anders begin, maar na 1 pagina al een nieuw hoofdstuk beginnen lijkt me moeilijk ... Nu ik dit herlees, klinkt het idd allemaal wat stom, maar goed

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik gebruik ook Times lettertype 12. Even gecontroleerd. 102.000 woorden is ongeveer 390 blz. 85.600 woorden is 310 blz. 69.000 woorden is 273 blz.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Het hangt ervan hoeveel woorden op een pagina staan - niet van het bladformaat, en dus ook niet van de lettergrootte. Als je kijkt naar een gemiddelde roman, dan staan er zo'n 300 woorden op een pagina. Dus 300 woorden x 300 pagina's = ... hoeveel woorden in totaal? Voor kinderboeken, gedichtenbundels, strips, kinderboeken en encyclopedieën gelden andere standaarden (hoewel die natuurlijk variabel zijn). Er is geen Wet van Meden en Perzen, maar je omschrijving een doorsnee boek laat veel ruimte voor berekeningen, want we weten niet wat voor boek je bedoelt. P.S. Hoewel veel romans en ook andere boeken niet in de Times New Roman worden gezet, kun je voor jezelf die letter, punt 12, wel aanhouden, wanneer je je manuscript wilt opsturen naar een uitgeverij. Dat wordt op prijs gesteld, soms ook gevraagd. Maar ik weet niet of je dit wilt. Misschien heb je aan deze informatie toch iets.

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor alle berekeningen, ik ben er zeker en vast wat mee :) Mijn manuscript zal zeker en vast nog niet meteen opgestuurd worden ( gezien er nog maar 3000 woorden, dus 10 pagina's zijn ), maar ik zal het onthouden ;)