Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

schrijfopdrachten die op de site staan

Hallo Ik had twee vragen over de schrijfopdrachten die op deze site staan. 1) Als je de oefeningen uitvoer worden deze dan ook nagekeken door iemand. (ik vermoed van niet, maar vraag het toch maar even na) 2) Indien deze niet nagekeken worden mag je deze oefeningen kopieren en gebruiken voor in je eigen schrijfgroep? Gr, Jeri

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
*verplaatst naar 'over de site'* 1) Nee. Het maken van de oefeningen kost al erg veel tijd. Het nakijken ervan nog veel meer. De oefeningen zijn ook zo gemaakt dat je er ook van leert zonder dat ze nagekeken worden. 2) Nee, in principe mag dat niet. Het is auteursrechtelijk beschermd materiaal en mag als zodanig niet vermenigvuldigd of verspreid worden zonder onze toestemming. Je kunt natuurlijk wel alle leden van de schrijfgroep naar de site sturen om hun eigen kopie uit te draaien.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als onzeker zonnetje ben ik aan de eerste schrijfoefening begonnen. Ik vind het jammer dat deze niet beoordeeld kan worden. Is het wel mogelijk/geschikt om je verhaal op het subformum proeflezen te plaatsen zodat je toch nog van andere kan leren?

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als onzeker zonnetje ben ik aan de eerste schrijfoefening begonnen. Ik vind het jammer dat deze niet beoordeeld kan worden. Is het wel mogelijk/geschikt om je verhaal op het subformum proeflezen te plaatsen zodat je toch nog van andere kan leren?
@Sunshines: Ja dat is voor mij ook vaak de reden om dan maar niet de oefeningen te doen omdat ze niet nagekeken worden. Ik begrijp nu echter van Dries dat je de link naar de schrijf opdracht wel mag gebruiken in een schrijfgroep. We hebben sinds kort online schrijfgroep opgericht en daarin zouden we deze professionele opdrachten kunnen volgen en elkaars werk kunnen laten lezen. Zie ook http://www.schrijvenonline.org/forum/12743

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor de tip. Ik heb de link gevolgd, maar ik zie dat jullie ook andere dingen gaan doen. Voorlopig wil ik het alleen op de schrijfoefeningen houden. Eerst maar eens starten :-)

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Sunshines: Ok. Prima. Mocht je de gedane opdracht aan iemand willen laten lezen, dan mag je mij een berichtje sturen indien je wilt. Dus buiten de hele schrijfgroep om. Geheel vrijblijvend. Voel je niet verplicht. Als je ook nog verteld welke opdracht je gaat doen, dan wil ik hem misschien ook wel doen, en kunnen we elkaars interpretatie van de opdracht vergelijken. Nogmaals. Wat jij wilt. Voel je niet verplicht

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Met acht minuten op de teller kan ik niet zo heel snel meer denken. Wat een gezweet en gepuf.... het internet in de bieb is genadeloos snel :-) Ik heb momenteel even geen beschikking over internet thuis. Op mysterieuze wijze hield hij er van het weekend mee op. Natuurlijk net nadat ik weer opgang was gekomen. Ik was van plan gewoon alle schrijfoefeningen te doorlopen. Vol moed en doorzettingsvermogen.... was het bij de tweede oefening van de advertenties als SLIK, misschien iets te veel van het goede?! Ik geniet nu van het mooie weer en ga vooral inspiratie buiten op doen (nog 6 minuten) Als ik enkele oefeningen afgerond heb wil ik denk ik wel een forum starten, of niet?! Ik zie het tegen die tijd wel. Maar ik houd je ridderlijke redding zeker in het vizier. Nu gauw naar de volgende oefening. Misschien dat ik in 5 minuten tijd het een en ander kan over schrijven :-) warme groeten