Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Vraagje: Hoeveel uur per dag/week/maand schrijf jij?

Zomaar een vraag. Hoeveel uur schrijf jij per dag/week/maand? En wat doe je er naast? Heb je een baan? Parttime of fulltime? En moet je dan ook schrijven voor je werk? Of run je een huishouden? Of ben je ondernemer? Zomaar een vraag van een 40 urige loonslaaf die graag zou kunnen schrijven.

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vraag 1: Pffff, 3 uur per week of zo? Niet echt heel veel. Vraag 2: ik heb en fulltime baan (40 u) en ben verantwoordelijk voor wat 's avonds op tafel staat, wat er in de kast ligt en alle andere organisatorische zaken homesweethome. Daarnaast doe ik een schrijfcursus (1 jr.) die volgens de gegevens gemiddeld 4 uur per week vergt (tot nu toe misschien 2 uur hi hi, geen idee wat er misgaat) Vraag 3: nauwelijks, brieven misschien (incidenteel) Vraag 4: ja dus, vriendlief is zelfst.ondernemer en heeft ook weinig tijd. Vraag 5: ik niet dus maar ik heb er wel de lasten van :D . Loonslaaf, bijt je vast in je passie en breek los van de ketens die je mentaal gevangen houden! Schrijven kan altijd, als de drang maar groot genoeg is. Succes! Ps. deze vragen zijn niet compleet! Dan krijg je een scheef beeld. Je moet op deze site minstens vragen hoeveel tijd ze hier doelloos rondhangen: gaat ook veels te veel tijd inzitten :D .

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb een parttime baan, run een huishouden en schrijf van niets tot 4 á 5 uur per dag. En jij?

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Trouwens, schrijven op dit forum neemt ook veel tijd, maar je kunt er wel wat van opsteken! :D

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik probeer iedere dag te schrijven, meestal komt dat neer op ongeveer een uur. Ik werk daarnaast 40 uur per week (ook achter een computer), en run ook nog het grootste deel van het huishouden aangezien mijn vriend fulltime student is met onregelmatige uren. En ik heb ook nog een sociaal leven :P In het begin vond ik het heel vermoeiend, maar op een gegeven moment moet je accepteren dat je, als je niet minder kan werken, je er naast moet schrijven als je ooit ergens wil komen met je schrijfwerk. Nu ben ik eraan gewend en kost het me geen extra energie. Ik vind het juist lekker als ik flink opschiet. Ik denk, dat als schrijven echt je passie is, dat je naast die 40 uur tijd moet vrijmaken als je echt wil :)

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik schrijf sinds vanochtend weer. Ik plan het in om eerder op te staan dan noodzakelijk en heb zo een half uurtje per dag. Anders lukt het me niet. Ik werk 40 uur. Mijn vrouw werkt parttime. En mijn dochter vraagt ook de nodige aandacht. Dus vandaar in de ochtend. Ik zou nu kunnen schrijven aan mijn wannebie korte verhaal maar ik mis de techniek nog. :nod: En ook de fitheid. Hoewel ik al weer een paar dagen ben begonnen met werken, valt het nog niet mee na de vakantie. :nod:

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
hallo, ik studeer en heb het afgelopen jaar weinig serieus kunnen schrijven op gedichten na. die maak ik soms onder coleges:P nu ben ik in de vakantie weer ideeen gaan opschrijven want door een jaar niks doen heb ik wel weer veel plkannen. maar ja nu begint maandag school weer. ik doe de pabo dus werk veel met kinderen. ik heb dan ook een paar ideeen voor kinderen en als ik dat daqn op papier zet kan ik dat in de klas testen of ze het wat vinden. ik hoop gewoon elke dag wel iets te kunnen gaan schrijven. nu ik vrij ben nog een week denk ik aan 4 tot 6 uur op een dag.

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sinds kort werk ik niet meer. Ik schrijf ongeveer 4 uur per dag daarin meegeteld zwerven over de SOL website en veel van mijn teksten opnieuw lezen, schrappen, aanvullen. etc. Ik was gewend veel te schrijven [notities, beleidstukken, juridische stukken] Ik ben [eind] redacteur en auteur geweest van twee losbladige handboeken. Daarvan heb ik mij bewust helemaal losgemaakt. Ik heb wel gemerkt dat ik mijzelf discipline moet opleggen. Momenteel schrijf ik een [spannend] jeugdverhaal voor de leeftijd 10-16 jaar. Ik heb 4 kleindochters in die leeftijd en zij lezen per hoofdstuk mee. Zij maken opmerkingen of iets wel kan ja of nee en zitten mij achter mijn vodden als een hoofdstuk te lang wegblijft. Veel [plezierige] tijd gaat ook zitten in research zoals zwerven door een stad als Rotterdam, een ochtend in de aankomsthal van Schiphol, een natuurgebied. Het nuttige en aangename. Ik maak ook veel foto's om de juiste beschrijvingen te maken. Ik heb daarnaast ook een aantal bestuursfuncties die tijd vergen en die ik goed wil doen. Ik hou die niet van bestuurders die de status wel leuk vinden maar er niks voor doen. Niet te vergeten, ik help ook in het huishouden terwijl mijn vrouw mijn teksten nog eens nakijkt want ik schrijf van mij af wat betekent dat ik mijn eigen fouten over het hoofd zie.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
k schrijf maanden heel weinig, dus een uur of 10 in een maand en dan weer 10 uur in de week. Daar is bij mij geen pijl op te trekken. Ernaast studeer ik en dan moet ik ook redelijk wat schrijven. Ik doe journalistiek :). Ik doe het nu nog echt voor het plezier.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Als ik deze vraag een maand geleden had moeten beantwoorden, dan was het ongeveer 5 uur per dag. Nu schrijf ik even niet. Mijn werk weer opstarten na de zomervakantie gaat voor. Ik heb een eigen Remedial Teaching praktijkje waar ik per week zo'n 25 uur mee zoet ben, daarnaast teken en schilder ik portretten van mens en dier in opdracht en dat vraagt natuurlijk ook veel tijd. Zodra het weer rustiger wordt begin ik weer met schrijven, maar in mijn hoofd ben ik er nu al weer mee bezig.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik schrijf op de twee avonden dat mijn vrouw van huis is. Zij sport en volgt een cursus. Op die dagen schrijf ik, daarvan is de maandag Heilig (met hoofdletter). Andere avonden kan er wat huishoudelijk werk tussen glippen, of een vergadering van de verenigingen waar ik bij zit. Overdag ben ik systeembeheerder, 36 uur, een baan waarbij ik nauwelijks iets hoef te schrijven. Op het moment dat ik helemaal in hetgeen zit wat ik schrijf dan lijdt alles eronder. Dan is het alsof ik een goed boek lees: elke vrije minuut gaat op aan het schrijven. Ik bedenk scènes terwijl ik naar het toilet loop op mijn werk, onderbreek het fietsen naar huis vele malen om aantekeningen te maken op een stukje papier, prop eten in de kinderen, gooi ze op bed en open de laptop om tot diep in de nacht in het licht van het LCD scherm te staren. Zo'n heerlijk productieve avond in een doodstil huis, daar kan geen televisie tegenop concurreren.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik schrijf iedere dag maar als ik niet achter de pc zit (ik werk 28 uur in de psychiatrie) ben ik er vaak in mijn hoofd nog mee bezig. De grote lijnen bedenk ik in de nacht, dan word ik niet altijd volkomen uitgerust wakker maar ik kan het of wil het niet stopzetten. Ik sta er 's nachts niet voor op, het lukt me goed om te onthouden hoe ik verder wil. Geen idee hoeveel tijd er daadwerkelijk in gaat zitten want ik tel de (schrijvers) boeken die ik lees ook mee. Ik ben helaas geen multitalent, schilderen en foto's maken kan ik er niet bij doen. Op dit moment kies ik dus voor het schrijven. Dat duurt alweer een paar jaar en slokt veel van mijn vrije tijd op. Het is wel zo dat ik, sinds ik op het forum zit, me veel bewuster ben geworden van het ambacht en daardoor kan ik voor mijn gevoel beter richting geven aan het schrijven.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In de vakanties schrijf ik zeker vier of vijf uur per dag, in de avonduren. Als ik werk is dat stukken minder, hooguit een uurtje per dag, in het weekend wat meer, op vrijdag als ik vrij ben een uurtje of drie. Ik werk als leerkracht in het basisonderwijs, zorg voor drie kinderen en het huishouden. Maar schrijven moet en zal ik. Ik droom er van om er van te kunnen leven.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoeveel uur schrijf jij per dag/week/maand? > te weinig, vind ik. Het schiet niet echt op, maar dat lukt nu ook ff niet. Heb je een baan? Parttime of fulltime? > huisman, uur of drie tot zes per week denk ik En moet je dan ook schrijven voor je werk? > boodschappenlijstjes :D Of run je een huishouden? > jep Of ben je ondernemer? > nee

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
wat ik aan fictie schrijf is vooral afhankelijk van de inspiratie, soms bijna niet, soms heel wat uurtjes per dag. Verder schrijf ik ook voor mijn eigen tekstbureau stukken (journalistiek, maar ook voor bedrijven) Ik werk daarnaast nog als jurist. pfff soms is het wel veel. Maar als ik nadenk over fulltime schrijver worden, dan merk ik dat ik de collega's en het dagelijkse kantoorgedoe ook wel zou missen................

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hm, 's winters of in de herfst als het vies weer is veel, zeker vijf uur per dag. Maar nu met dat mooie weer, kan ik het niet. Ik heb dan ook geen ideeen. Alleen, als we op vakantie zijn en manlief maakt bergwandelingen, zit ik wél achter de laptop, in de schaduw en dan is mijn dag voorbij eer ik het in de gaten heb. Maar thuis lukt dat niet, er zijn altijd dingen te doen, afspraken enz. Nee, ik werk niet meer maar ben fultime WAO-er en niet zonder reden. Dat zorgt er ook voor dat ik niet altijd evenveel energie heb, me niet altijd toppie voel en dus niet achter een pc kan zitten. Dus, ik geniet van het mooie weer en als het vies weer is geniet ik van het schrijven. Meer niet.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoeveel uur schrijf jij per dag/week/maand? Verschilt, nooit meer dan een uur per dag of zo. Afgelopen week niet, geen zin. En wat doe je er naast? Vakantie houden, binnenkort (donderdag) weer studeren. Heb je een baan? Parttime of fulltime? Net ontslag genomen. En moet je dan ook schrijven voor je werk? Denk dat bijna iedereen moet schrijven voor hun werk. Of run je een huishouden? Over twee kamers wel...

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik schrijf 's avonds, als mijn studiewerk af is en het huishouden is gedaan en mijn kind in bed ligt. De uren zijn volledig afhankelijk van mijn stemming en creativiteit. Gaat het goed, dan schrijf ik tot diep in de nacht door en dan heb ik 's ochtends spijt als zoonlief weer wakker is. Gaat het niet goed dan beland mijn krabbelschrift als goed voornemen op de hoek van de bank terwijl ik naar de tv staar. Dit speelt zich overigens alleen af op de 'thuis' avonden, dus nog los van alle sport-, vrienden- en buurtavonden. Dus uiteindelijk, mwah, niet zoveel als ik zou willen, een uur of 10-15 per maand. Zodra ik mijn studie heb afgerond hoop ik echt meer tijd thuis over te gaan houden om te schrijven.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zomaar een vraag. Hoeveel uur schrijf jij per dag/week/maand? - Momenteel een uurtje of twee per week En wat doe je er naast? - Opleiding tot Verzorgende IG op revalidatie, vrijwilligerswerk op donderdag. Verder besteed ik heel wat uurtjes op de computer (websites maken/onderhouden, SOL), zingen in een band, fotograferen, autorijden, tekenen, schrijven, muziek. Heb je een baan? Parttime of fulltime? Ja, parttime met 28 uur. En moet je dan ook schrijven voor je werk? - Ik moet veel rapportages schrijven van clienten. Daarnaast voor mijn eigen studie natuurlijk. Of run je een huishouden? - Ehm...Ja, een eenpersoons- . Of ben je ondernemer? - Ik onderneem ook graag, ja, maar vast niet op die manier :P. Zomaar een vraag van een 40 urige loonslaaf die graag zou kunnen schrijven.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik schrijf heel wisselend, afhankelijk van mijn inspriratie. Soms 3 uur per dag, dan 3 uur per week. Daarnaast werk ik fulltime in het onderwijs en run ik het huishouden.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb een fulltime baan en schrijf momenteel bijna niets. Ik denk echter wel heel veel na over wat ik ga schrijven. Zodra het weer wat koeler wordt en de avonden langer zal ik aan het schrijven meer tijd besteden. Ik geef mezelf dan de opdracht een verhaal of hoofdstuk voor een bepaalde datum af te hebben. Het denkwerk is dan al gedaan dus het schrijven gaat dan vaak snel en dan schrijf ik 5 tot 10 uur per week.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De laatste maanden herschriijf ik vooral, aan vier verschillende manuscripten gemiddeld vier uur per dag.

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dankje Sabarinde, weet dan dat de tweeling van 13 op dit ogenblik op het balkon [30 m2] schilderles krijgt van mijn vrouw. De drie andere kleinkinderen [11,9 en 3 jaar] mailen, bellen en bezoeken wij in Drenthe. Een gevoel van geluk herken ik dagelijks. :)

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eens kijken... Ik schrijf gemiddels vier tot vijf uur per dag, en in de herschrijfronde ben ik er wel iets langer mee bezig. Daarnaast ontwerp ik t-shirts voor mijn online winkel, schrijf ik recensies voor chicklit.nl en werk ik (normaal gesproken, nu even niet) parttime in een winkel. Ik run geen huishouden, woon nog steeds thuis en als ik niet snel een vast contract krijg, duurt dat ook nog wel een tijdje. :ninja:

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zomaar een vraag. Hoeveel uur schrijf jij per dag/week/maand? - wisselt, van 0 tot 4 uur per dag En wat doe je er naast? - huishouden, lezen, wandelen Heb je een baan? Parttime of fulltime? - nee En moet je dan ook schrijven voor je werk? geen werk, dus nee Of run je een huishouden? - ja, zie boven Of ben je ondernemer? - nee Zomaar een vraag van een 40 urige loonslaaf die graag zou kunnen schrijven.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij mij wisselt het ook, van een half uur tot een paar uur per dag. Daarnaast zorg ik voor mijn dochtertje van 1, mijn zoontje van 3, 2 konijnen en een verloofde. Ik werk twee dagen per week en het huishouden doen we gelukkig zoveel mogelijk samen ;). Voor mijn werk schrijf ik patiëntverslagen, af en toe notulen, allerlei andere ontwikkeldingetjes en mails natuurlijk. Verder vul ik mijn vrije tijd met wandelen, fietsen, films kijken, internetten, koken en heel veel lezen. Ik ben geen ondernemer, maar misschien dat ik in de toekomst een eigen praktijk ga beginnen. Ik ben het trouwens met de anderen eens die zeggen: als je wilt schrijven, kun je daar wel tijd voor vrij maken. Ook al werk je 40 uur per week en heb je daarnaast ook je andere verplichtingen. Een half uurtje eerder opstaan is toch al een goed begin? :)

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel verschillend. Als ik op dreef ben schrijf ik van smorgens vroeg tot savonds laat. Dat houd ik hooguit een maand vol (mijn partner een paar dagen :D ). In rustiger atmosferen (her)schrijf ik van niets tot enkele uren per dag. Ik ben daarnaast freelancer in het een of ander en mijn vriend heeft een eigen onderneming die we deels samen runnen. Vooral in de winter ben ik daar druk mee.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik schrijf denk ik een uurtje per dag, soms (veel) meer, soms (veel) minder. Nu in de vakantie is het ook anders. Daarnaast ging ik naar school en ga ik nu over een week studeren. Ik heb geen idee hoe zwaar mijn studie zal zijn, maar ik verwacht dat ik in het eerste semester een grote inhaalslag moet maken en dat schrijven dan even verwaarloosd moet worden. Studie gaat immers (voorlopig) wel voor. Voor school/studie moet ik natuurlijk ook werkstukken, brieven en af en toe verhalen schrijven, maar dat tel ik bij huiswerk, niet bij schrijven.