Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Drs. P 90 jaar

Op 23 augustus 2009 wordt Drs. P 90 jaar. Ik ga hem hier niet feliciteren want daar houdt hij niet van, maar ik wil wel deze gelegenheid benutten om eens te zeggen dat ik hem g-e-w-e-l-d-i-g vind. Wat een virtuoos. Het is hem bijvoorbeeld gelukt om te rijmen op herfst. Doe het hem maar eens na :confused: . Nog vele jaren, Drs. P :thumbsup: .

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Rijmen op herfst... dat is inderdaad lastig.. Als je stil bent hoor je het blad rillen rondom de nerf.. stttttt.... Neh... toch niet zo goed als die van Drs P: 'Ze riepen driewerf schande, juffrouw Zomer het driewerfst.' Ik lach nog altijd mee met dat heerlijke lied: Knolraap en lof, schorseneren en prei.'

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
90 jaar alweer. Inderdaad een geweldige taalvirtuoos, met een soort onderkoelde humor waar ik enorm van kan genieten.

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, "knolraap, lof,schorseneren en prei"! Hij heeft ook zo'n heel aparte stem vind ik!

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Die man is geweldig. :thumbsup: Van mij mag hij honderd worden. Waarschijnlijk de grootste taalvirtuoos aller tijden in het Nederlands. Ik vergeet nooit dat lied van hem over die familie in de slee, met de wolvenhorde erachteraan. :music: Troika hier, troika daar, Ma, daar loopt een adelaar :music: :D Ben toevallig net met zijn versvormen-boek bezig. Een absolute aanrader voor elke dichter met aspiraties. Doctorandus P? Driewerfst hoezee! :{}

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
De Dodenrit, geweldig ja. Bij mij op de Pabo is het ooit eens uitgevoerd door een aantal leerkrachten, hilarisch helemaal omdat de zang gedaan werd door een man met een stem die net zo 'onervaren' klonk als Drs. P zelf. Prachtige teksten heeft die man gemaakt, echt geweldig.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@tantebetje: sorry, had het bericht gisteren laat getikt en het stond er niet zo duidelijk. (Had het inmiddels alweer aangepast)

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Houdt hij niet van felicitaties? Dan bij deze niet gefeliciteerd met uw verjaardag, meneer P. Ik ben weer helemaal vrolijk nu ik knolraap en lof, schorseneren en prei herontdekt heb :D

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Altijd weer een feest om naar zijn liedjes te luisteren - geweldig! Op naar de honderd, in goede gezondheid, Drs P!

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien is het een idee om zijn uitvinding - de ollekebolleke dichtvorm - nieuw leven in te blazen. Erg lastig te doen, heb ik gemerkt!

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Begin maar een nieuw topic, Jocoja! :thumbsup: Ter ere van dan deze oude meester wil ik best een poging wagen. :nod:

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Alleen als ik er in slaag een redelijke ollekebolleke te schrijven... Ik gun de eer aan wie het eerder lukt. [Edit] Toch eentje gemaakt. Zie nieuw topic [ollekebolleke].

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Even nog de Meester aan het werk mijn zijn versie van de HAIKU; :D De wrede haiku Vraag haar om wat melk, en zap Je bent je arm kwijt