Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Acrostichons

Wie kent de dichtvorm acrostichon? Lijkt me leuk om een keer te proberen, maar wel lastig :P

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ooh dat ken ik wel. Alleen ze gaven er toen de naam 'naamdichten' aan. Is wel ontiegelijk moeilijk. Ik heb het ook wel eens geprobeerd...

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Deze heb ik ooit gemaakt als voorbeeld voor een lesidee. Nu teruglezend klopt het ritme niet echt. Felle wind, fijne regen En de kou houdt nog steeds aan Buiten kom je niemand tegen Recht naar huis zijn ze gegaan Uitzondering die man met zijn hond Ach, de koude boeit hen niet meer Rennend, springend, steeds maar rond In het februari-weer

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
't Is leuk voor bijvoorbeeld een trouwerij, dat je dan zo'n acrostichon voorleest, en bij elke nieuwe zin een letter weggeeft - met bv een cadeautje erin. Of bij een jubileum. Voor de rest is het volgens mij nauwelijks te gebruiken. O ja, als geheugensteuntje zal het wel bedoeld zijn, oorspronkelijk.

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo moeilijk is het toch niet? Vroeger maakte ik allemaal van dit soort gedichten met namen of woorden onder elkaar maar tegenwoordig dicht ik niet meer.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Als puber heb ik er ooit een op parijs gemaakt: Passion eternelle, Amour si bel, reigne de mon coeur, Invincible fureur, simplement: Paris.