Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

afscheid bijzonder lager onderwijs

Hallo, Ik ben op zoek naar een gedicht of tekst om de leerkrachten te bedanken die mijn dochter de laatste vijf jaar hebben lesgegeven. Mijn dochter zat vijf jaar in het bijzonder onderwijs en gaat volgend jaar naar het gewoon middelbaar onderwijs. Mijn dochter had het geluk om in zo'n prachtige school, school te lopen. Het lerarenkorps was en is een echt team waar het kind centraal staat. Mijn dochter zou nooit zo geworden zijn zoals ze nu is. Van een schuchter,teruggetrokken meisje is ze gegroeid tot een opgewekte assertieve jongedame. Niet alleen het leren stond centraal, maar het mens zijn, wie je bent was even belangrijk. Onze dochter werd nooit bestempeld als lastig kind en wij ook niet als ouders met al onze vragen. Steeds konden we er terecht zelfs na school met al onze vragen en bekommernissen. Ik heb al gezocht op internet maar nog niet echt iets passend gevonden, wie kan mij helpen? MVG

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je nu zelf iets probeert te schrijven? En dan bij proeflezen plaatst? Dan kunnen we je verder helpen. Niemand hier kent je dochter, en de school, of de leerkrachten. Probeer het gevoel van je dochter en van jezelf te verwoorden.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Zoals Fimke zegt: 'Als je nu zelf iets probeert te schrijven?' Schrijf zoals je dit topic opent; wat je voelt en wat je wilt zeggen. Dan komt het over. Probeer maar eens. Het is niet zo moeilijk.

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haal voor jezelf de leuke anekdotes naar boven, en die ene specale lerares. Waar wil je voor bedanken en hoe ziet de toekomst eruit? Als je dit soort zaken voor jezelf neerpent, krijg je een uniek verhaaltje dat alleen jullie past. Hiermee kun je vervolgens verder aan de slag en inderdaad; plaats het daarna hier op de site, dan kunnen wij misschien wel verder helpen. Succes!

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb jaren voor groep 8 gestaan en schreef dan altijd een heeel lang gedicht (of moet ik zeggen een verhaal op rijm :o ) waar elk kind (zo pos. mogelijk) in voorkwam. Was altijd een groot succes. Dus ik zou inderdaad zelf iets maken en op proeflezen plaatsen, er zijn hier veel goede dichters heb ik gemerkt (daar behoor ik niet toe hoor :D ) die je zouden kunnen helpen

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Off-Topic: Ik snap iets niet: je dochter ging van het bijzonder onderwijs naar een gwone middelbare school? Bedoel je nu met bijzonder onderwijs een school met een geloofsrichting, geen openbare school dus, of het speciaal onderwijs, voor kinderen die leer of gedragsproblemen hebben? We hebben in Nederland gewoon basisonderwijs en speciaal onderwijs. Speciaal is voor kinderen die het gewone onderwijs niet kunnen volgen door leer of gedragsproblemen, handicap(blindenonderwijs, dovenscholen). Daarnaast is er onderscheid in openbaar onderwijs en bijzonder. Dat laatste is onderwijs op bijzondere grondslag, meestal een geloofsrichting, dus Katholiek, Christelijk, Islamitisch. Maar er wordt gewoon basisonderwijs gegeven. Tip voor het afscheid: Als oud leerkracht in het speciaal onderwijs vond ik het mooiste als ik iets las, hoorde of zag wat de kinderen gemaakt hadden. Laat je dochter, of meerdere klasgenoten, een Elfje maken over het mooiste van hun schooltijd, of over de leerkracht(en). Of laat haar over elke groep en leerkracht een herinnering opschrijven. Iets persoonlijks is veel mooier dan een bestaand gedicht.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Klimop, dit is een forum voor schrijvers. Het is niet bedoeld om gedichten te zoeken, tenzij je een persoonlijk gemaakt gedicht wilt hebben. Dan eventueel wel, maar dan vind ik persoonlijk wel dat er iets tegenover moet staan.