Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Woorden tellen

Daar voor elk verhaal voor een schrijfwedstrijd een beperkt aantal woorden toegestaan is en ik geen zin heb om met mijn zweterige vingertjes langs het scherm te gaan (iets waar ik zo onderhand behoorlijk bekwaam in ben geworden), luidt mijn vraag: Is er een programma dat automatisch de woorden telt?

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Microsoft Office Word en Open Office Writer hebben dat ingebouwd... Staat bij beide programma's onder 'Extra > Woorden tellen' in de bovenste menubalk. Word heeft zelfs een speciale werkbalk die het mogelijk maakt om nog sneller te tellen: Beeld > Werkbalken > Woorden tellen Is dit wat je zocht?

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Weet iemand ook hoe dit werkt met Microsoft Word 2007? Dat fijne iconenprogramma (not)

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@debutant: dat kon ik ook niet vinden. Toch bedankt voor de tip. Ik heb net zelf nog even gekeken, maar wat zie: het staat automatisch al in de werkbalk onderaan de pagina. Wel wennen, ik heb de nieuwste Word versie en dat ziet er zo anders uit dan alle voorgaande versies.

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@janneman: ja ik weet ook niet wat dat is, maar volgens mij is de nieuwste Word-versie simpelweg te logisch voor mij. ;) ik kan behoorlijk uit de voeten met Word, maar sinds ik de nieuwste versie heb zoek ik mij suf naar allerlei functies.

Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De nieuwe Word is inderdaad aardig logisch, maar wel enorm onoverzichtelijk. Daarnaast gebruikt dat programma volgens mij ook veel meer geheugen dan de oude versie, want mijn computer moet altijd 'nadenken' wanneer ik op een icoontje klik. Erg vervelend. Maar goed, een nutteloze toevoeging van mijn kant. Veel plezier met het tellen van je woorden, Frans :)!

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Taske: In Word 2007 zit het onder het tabblad "Controleren". Het heet letterlijk 'woorden tellen". Daar heb je net wat meer aan dan de balk onderin het scherm waarop het voortaan standaard in beeld is. Je kunt bij Controleren nl. ook zien of het met inclusief/exclusief spaties is, het aantal regels enz. Groetjes, Miss M.