Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

boek zelf (op)gemaakt

Omdat mijn boek een auto-biografie is heb ik er voor gekozen om echt alles zelf te doen. Schrijven, opmaak van het binnenwerk en kaft. Het past gewoon in het thema. Nu het bijna af is heb ik er geen spijt van, al kost het wel veel tijd en energie! Mijn hele familie is er mee bezig geweest, ik heb het geschreven, mijn dochter heeft de tekening voor de kaft getekend. Mijn man de technische aspecten van het geheel. Nu stuit ik op het probleem dat de hoofdstukken niet allemaal gelijk eindigen.Het ene hoofdstuk begint op pag. 7 en een andere op pag. 68. In Open office kun je geen pagina-break uitvoeren zoals in word. Ik wil eigenlijk dat alle hoofdstukken beginnen op de oneven (rechter)pagina's zonder blanco pagina's er tussen want dat geeft geen eenheid en rust. Wie weet een oplossing? Groet, Sleeping Sun

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je zou kunnen spelen met de ruimte tussen de titel van het hoofdstuk en de eerste regel van dat hoofdstuk. En zo per hoofdstuk kijken op welke pagina de laatste regel van dat hoofdstuk staat. Het is wel een hele uitzoekerij zo. Misschien toch kiezen om soms een lege pagina te hebben?

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waarom niet omzetten naar Word. CONTROL en ENTER en klaar... toch ...? :?

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb erover nagedacht, maar met control-enter (dat ook gewoon in OO werkt), krijg je dus lege pagina's, en dat wil je niet. Het enige dat ik kon bedenken was hier en daar extra witregels toevoegen aan het einde van een pagina, waardoor het geheel allemaal een beetje opschuift, maar eigenlijk heb je hier gewoon een programma als Quark voor nodig, daar kun je dat soort dingen echt vastzetten.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je wilt dat alle hoofdstukken op een oneven pagina beginnen en dat het vorige hoofdstuk altijd nog een paar alinea's heeft op de pagina ervoor? Kun je een voorbeeld noemen van een boek dat zo is vormgegeven? Volgens mij is dat namelijk onmogelijk. Ieder hoofdstuk heeft een andere lengte, dus hoe kun je de tekst zo uitkienen dat elk hoofdstuk een even aantal pagina's lang is (en dus steeds op de rechterpagina begint)? Volgens mij moet je het gewoon doen zoals ze het in de meeste boeken doen; ctrl+enter na een hoofdstuk. De ene keer begint het dan dus op een even, dan weer op een oneven pagina.

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb me er bij neer gelegd dat de hoofdstukken niet gelijk beginnen. In heel veel boeken is dat ook niet het geval. Maar ik was gewend om artikelen en verslagen te schrijven en daar was het een vereiste. Groetjes Sleeping S :) n