3 weken

Rol

• Gewone gebruiker

Tijdlijn maken

26 november 2024 - 10:35

Ha allemaal,

Graag wil ik een tijdlijn maken voor mijn historische roman. Ik heb al van alles geprobeerd, maar met gratis oplossingen heb je maar heel beperkte mogelijkheden. Betaalde opties zijn gauw super prijzig. Dat vind ik voor alleen een tijdlijn een beetje jammer. Iemand de gouden tip hoe je dit handig aanpakt? Ik wil het liefst gewoon een makkelijk menuutje waarin je data van periodes en gebeurtenissen kunt invoeren, waarna er een tijdlijn van wordt gemaakt. 

Bedankt!

5 maanden 2 weken

Rol

• Gewone gebruiker
  • Pluslid
30 november 2024 - 16:29

Hallo Lies, het ligt eraan wat voor software je gebruikt. Excel biedt voor het maken van een tijdlijn goede mogelijkheden. Een Excel bestand kun je meestal ook exporteren naar Word.

14 jaar 1 maand

Rol

• Gewone gebruiker
1 december 2024 - 15:05

Ik denk dat Canva.com goede opties voor je heeft. Ze willen dat je eerst een account maakt, maar daana hebben ze superveel gratis templates die je kunt gebruiken en editen, en als je tevreden bent, downloaden. Ik vond er meteen al een paar toen ik hun site doorzocht op "history timeline" of "history timeline horizontal".

Hoop dat dit helpt!

3 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
16 december 2024 - 13:18

Hey Lies, 

Ik zou je Aeon Timeline aanraden. Deze app heeft een gratis proef versie, en is speciaal bedoeld om tijdlijnen te maken voor (fictie) verhalen. Er is best veel in mogelijk, en het heeft mij erg geholpen om uit te vogelen hoe de gebeurtenissen in mijn boek zich chronologisch tot elkaar verhouden.

Succes!