Start » Forum » Het schrijfproces » Opmaak en computerzaken » Welke stylus en app gebruiken jullie om handgeschreven tekst om te zetten naar digitale tekst?

Welke stylus en app gebruiken jullie om handgeschreven tekst om te zetten naar digitale tekst?

2 reacties [Laatste bericht]
Tearz
Laatst aanwezig: 1 jaar 39 weken geleden
Sinds: 12 Sep 2014

Welke stylus en app gebruiken jullie om handgeschreven tekst om te zetten naar digitale tekst?

Ik schrijf het liefst met de hand, maar word inmiddels gek van al mijn schrijfboekjes en om handgeschreven stukken over te typen. Daarom wil ik graag een iPad waarmee ik met een stylus kan schrijven en de tekst automatisch omgezet kan worden naar digitale tekst.

Hebben jullie hier ervaring mee? Ik ben heel benieuwd welke stylus en app jullie hiervoor gebruiken.

Reacties

Akaatje
Laatst aanwezig: 20 weken 5 dagen geleden
Sinds: 28 Aug 2014

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar misschien heb je wat aan deze link:
https://www.schrijfop.nl/myscript-memo-van-geschre...

Ikzelf schrijf ook met de hand, dus op de ouderwetse manier, maar ik vind het typen wel fijn. Juist ook ergens omdat ik tijdens het typen al foutjes ontdek, aanpassingen maak.

Dit is natuurlijk voor iedereen verschillend. Ik schrijf ook vooral met de hand omdat ik notitieboekjes verzamel en ik deze heel graag wil gebruiken.

Ik hoop dat je iets aan de link hebt.

Ik kan niemand anders zijn dan puur mezelf.

Harryhol
Laatst aanwezig: 9 weken 1 dag geleden
Sinds: 26 Jul 2010

Wat jij wil kan technisch gezien wel, maar in de praktijk eigenlijk nog niet.

Met een iPad Pro en Pencil kun je redelijk goed met de hand schrijven. Deze app (https://itunes.apple.com/nl/app/notes-plus/id37421... ) kan ook handgeschreven tekst herkennen, tot op zekere hoogte.

Maar dat is bedoeld voor korte notities, niet voor een roman.

Ik weet dat je dit niet wil horen, maar: leer typen.

Geen enkele uitgever accepteert handgeschreven manuscripten.

Lees Schrijven Magazine
  • Leer schrijven als Stephen King
  • Alles wat een schrijver moet weten over uitgeverijen
  • Schrijftips van Sander Kollaard (Stadium IV)
  • Wat verdien je aan een boek?
  • Crashcourse publiciteit & promotie
  • De schrijfdip en wat je ertegen kunt doen

Dit nummer niet missen, maar nog geen abonnee? Neem vóór 23 september 16:00 u. een abonnement!

MELD JE AAN
Verkoopt jouw boekhandel Schrijven Magazine?

Benieuwd of jouw boekhandel of kiosk Schrijven Magazine verkoopt? Zoek het op in de storelocator.

Zoek een verkooppunt