Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

lay-out zoals in boek

Hoi allemaal, Ik wil heel graag weten, maar kan het nergens vinden, hoe je een tekst in Word zo kan transformeren dat hij (tijdens het schrijven!) lijkt op de gedrukte tekst in een boek (A5). Dus niet alleen bij het afprinten, maar bij het werken ermee. Wie kan me hierbij helpen? Ik ben heel dankbaar voor elke tip! Miriam

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maak een template met stijlen voor paragraaftitels en bloktekst (en eventuele andere elementen). Kies per stijl lettertype, regelafstand, marges, etc die lijkt op het boek dat je wilt printen. Ook kun je gespiegelde marges maken (voor links/rechts). Als het later anders moet hoef je alleen de betreffende stijlinstelling te veranderen.

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leonardo slaat de welbekende spijker op zijn kop. Maak in Word een template aan die voldoet aan jouw behoeften. Een pagina in formaat A5. Stijl voor je hoofdstukken/koppen en tekst Wat ook lekker werkt tijdens het schrijven is, als je scherm groot c.q. breed genoeg is, twee pagina's te tonen tijdens het schrijven, je ziet dan meteen hoe je opengeslagen boek er uit komt te zien als hij wordt gedrukt. Vergeet niet de binnenmarges groter de maken dan de buitenmarges. Voorbeeldje: linkerpagina met bv. links een marge van 1 cm, de rechterkant (de binnenkant van de linkerpagina) 1,5 cm, en deze marges spiegel je dan met de rechterpagina.