Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Van Dale Woordenboeken probleem

Beste medeschrijvers/studenten Schrijver ben ik in mijn vrije tijd maar in het dagelijkse leven ben ik een hardwerkende student. Nu weet iedereen dat voor veel studenten de examens er zitten aan te komen en hierdoor duiken wel eens heel wat problemen op. Zo heb ik voor een vak op school 7 vragen over Van Dale gekregen waar ik echt geen raad mee weet:( Ze gaan als volgt: 1. Wat is het meest voorkomende probleem bij de installatie onder Windows Vista van de diverse Van Dale woordenboeken en naslagwerken die al voor Vista op de markt waren gekomen? Waarom is dat zo? Biedt Van Dale hiervoor een oplossing? 2. Wat is het meest voorkomende probleem bij het gebruik onder Windows Vista van de diverse oudere Van Dale woordenboeken en naslagwerken? Waarom is dat zo? Biedt Van Dale hiervoor een oplossing? 3. Werkt de eerste elektronische versie van het Groot woordenboek van de Nederlandse taal - 14e editie zonder activering, die in 2005 uitgekomen is - onder Windows Vista? (hier denk ik dat het antwoord ja is, maar dit kan ik niet met zekerheid zeggen) 4. Bij welke versie van het Groot woordenboek van de Nederlandse taal (14e editie) krijg je het meest waar voor je geld? Leg uit waarom! 5. Werkt de voorlaatste elektronische versie - of versie 2.1 - van de Van Dale Grote vertaalwoordenboeken onder Windows Vista? 6. Wat moet je doen om de voorlaatste versie van het Van Dale Groot vertaalwoordenboek Frans te integreren in MS Word 2007 zodat een woord kan opgezocht worden vanuit een Worddocument? 7. Wat moet je doen als er geen pictogram in Word verschijnt na de installatie van de allerlaatste versie van de Van Dale Grote vertaalwoordenboeken, die in januari 2008 uitgekomen zijn? Enige hulp zou heel erg geapprecieerd worden en ik weet dat de meesten onder jullie schrijvers in spe zijn en dus ervaring hebben met deze woordenboeken en/of problemen. Bedankt! Een wanhopige student :)

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Zjors, waar was je dan? O ja, ik heb geen van Dale, anders zou ik je wel een antwoord geven, helaas.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Het lijkt mij dat je dit soort vragen het beste bij de supportdesk van Van Dale moet stellen. Hier krijg je wel antwoord, maar supportdesks zijn voor dit soort vragen gemaakt. p.s. welke studie is dat dan? Opleiding tot helpdeskmedewerker?

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Of zoals Dries als zegt het helpdesk van Van Dale benaderen of 10 tot 20 minuten google-en en je hebt alle informatie bij elkaar. Er zijn zeker veel technische fora waar dit soort dingen besproken en opgelost wordt. Veel succes met je studie!