Start » Forum » Het schrijfproces » Opmaak en computerzaken » namenlijst van personen achterin boek

namenlijst van personen achterin boek

5 reacties [Laatste bericht]
Sofie.157
Laatst aanwezig: 21 weken 2 dagen geleden
Sinds: 12 Mrt 2010

namenlijst van personen achterin boek

Hoe kan ik een namenlijst maken van de personen uit mijn verhaal? In Excel heb ik ze al ingevoerd met gegevens en familie waar ze bij horen. Dus Pietje komt voor op blz. 10, 35, 60 en 120 en behoort tot ...
Is dit mogelijk?

"Veel mensen mislukken omdat ze zich niet realiseren hoe dicht ze bij het succes waren toen ze opgaven"

Reacties

Yrret
Laatst aanwezig: 3 uren 2 min geleden
Sinds: 16 Jul 2012
Sofie.157 schreef:

Dus Pietje komt voor op blz. 10, 35, 60 en 120 en behoort tot ... Is dit mogelijk?

Misschien ietwat veel. Stel de drukker drukt Pietje op blz. 11, 36, 61 en 121. Wat dan?

Ooit protesteerde ik tegen het 'monopolie der oude heren'. Nu ben ik er zelf één.

Leonardo Pisano
Laatst aanwezig: 40 weken 23 uren geleden
Sinds: 7 Nov 2010

Referentie naar pagina's is meer voor non-fictie.

Word heeft een Index-functie. De woorden die je gerefereerd wilt hebben moet je eenmalig definiëren en dan genereert Word die namen, desgewenst met paginanummers. Het is dynamisch: met de groei van je document worden de paginanummers aangepast.

Auteur van Achter de nevel en Noblesse Oblige  // www.leonardopisano.nl Mede-auteur van Mosterd voor de maaltijd (over schrijven van dialogen) - maritschrijft.com/mvdm 

Thérèse
beheerder
Laatst aanwezig: 1 uur 1 min geleden
Sinds: 2 Aug 2009

Yrret, dit gebeurt in de pre press. Als het goed is, krijgt de drukker vaste bestanden, dus geen Wordbestand; dat zal hij waarschijnlijk ook weigeren.

Voordat het werk gedrukt wordt, moet je natuurlijk checken of alles goed staat.

Als je in eigen beheer uitbrengt, kun je het best een proefboek aanvragen, dan kun (moet) je wéér alles checken.

Tijdens de zomervakantie schrijfmeters maken in De scribbe? Lees er meer over op deze pagina.

Sofie.157
Laatst aanwezig: 21 weken 2 dagen geleden
Sinds: 12 Mrt 2010

Gelukt! Bedankt Leonardo.

"Veel mensen mislukken omdat ze zich niet realiseren hoe dicht ze bij het succes waren toen ze opgaven"

anoniem67
Laatst aanwezig: 3 jaren 37 weken geleden
Sinds: 24 Okt 2012

Ah, de INDEX. De hemel voor letterpeuteraars.
Zou het iemand boeien? Wordt het verhaal beter?
Overigens voornamelijk toegepast in non-fictie, want naslag, geen verhaal.

Lees Schrijven Magazine
  • Leer schrijven als Stephen King
  • Alles wat een schrijver moet weten over uitgeverijen
  • Schrijftips van Sander Kollaard (Stadium IV)
  • Wat verdien je aan een boek?
  • Crashcourse publiciteit & promotie
  • De schrijfdip en wat je ertegen kunt doen

Dit nummer niet missen, maar nog geen abonnee? Neem vóór 23 september 16:00 u. een abonnement!

MELD JE AAN
Lees Schrijven Magazine!

Lees het komende nummer van Schrijven Magazine. Meld je aan vóór 23 september!

Topaanbieding