Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

cursief of niet

Hallo allen, een vraag. Horen de titels van een voordracht cursief te worden gedrukt? Ik heb geprobeerd om dit op te zoeken, maar op www. Onze Taal, Taaladvies en in Renkema kan ik het antwoord niet vinden. Wie helpt me?

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Cursief is geen taalregel, daarom zul je het ook niet vinden op dat soort websites of in boeken over taal. Het heeft met huisstijl en opmaak te maken. Misschien is het handig om te kijken hoe anderen het in dezelfde situatie hebben gedaan? Hoe kom je er eigenlijk bij om het cursief te doen?

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoe bedoel je het precies? In de voordracht zelf, als op een powerpoint-presentatie, of in een tekst wanneer je naar een presentatie verwijst?

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is mij ook niet duidelijk wat je bedoelt. Titels in een tekst worden doorgaans vetgedruk geplaatst, niet cursief. Maar zonder context kan ik je niet helpen.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee hoeft niet cursief; gewoon met hoofdletter, zonder punt.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank jullie. Schlimazinik, ik ben eindredacteur van een blad en daar stonden deze keer samenvattingen in van presentaties. De schrijver van de samenvattingen maakte me erop attent, Ze dacht dat het cursief moest, de titels dan. Diana, het is inderdaad met een verwijzing naar de presentaties zelf. Harryhol, ik gebruik mijn huisstijl. Dat is de titel in Bauhaus en iets groter dan de rest. En dikker. Dat doet de vormgever. Mc Arthur, natuurlijk beginnen met een hoofdletter en jawel, zonder punt. Dank jullie, dat weten we dan weer zeker voor de volgende keer. Een mens is nooit te oud om te leren..

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik geloof dat de vragensteller het antwoord heeft gekregen. Ik snap alleen de vraag nog steeds niet :D

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eh, Harryhol, beschrijf mij eens wat je niet begrijpt, dan leg ik het uit. Maar ik heb nu een antwoord op de vraag of de titel van de samenvatting, met verwijzing naar een presentatie die al geweest is, cursief moet of niet. Antwoord (kort en bondig): het ligt aan de huisstijl van het blad en de persoonlijke voorkeur of je consequent titels cursief doet of niet. Dank je.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eh, Harryhol, beschrijf mij eens wat je niet begrijpt, dan leg ik het uit. Maar ik heb nu een antwoord op de vraag of de titel van de samenvatting, met verwijzing naar een presentatie die al geweest is, cursief moet of niet. Antwoord (kort en bondig): het ligt aan de huisstijl van het blad en de persoonlijke voorkeur of je consequent titels cursief doet of niet. Dank je.
Ah. Helder.