Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Shift-F5 en Shift-F3 in Word (2007)

Ik heb de Shift-F5 altijd een erg handige toetsencombinatie gevonden, maar in Word 2007 werkt die alleen nog maar tijdens een sessie, en niet meer als je het document waaraan je werkt de volgende dag opent. Shift-F5 brengt je naar de vorige cursorpositie in je document, wat overigens nog wel handig is als je met Ctrl-F naar een andere plaats in je document wilt gaan en dan terug wilt naar waar je was. Weet iemand hoe je het document in Word 2007 kunt openen op de cursorpositie waar je de vorige sessie was gestopt? Shift-F3 werkt gelukkig nog steeds. Deze toetsencombinatie is een uitkomst voor clowns zoals ik die niet blind kunnen typen. Je kunt hiermee hoofdletters en kleine letters heen en weer springen, wat mij overtypen bespaart als ik weer eens per ongeluk die vermaledijde CapsLock toets heb geraakt en dat niet in de gaten had....

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk dat Microsoft de mogelijkheid om de cursorpositie te bewaren in Word2007 inderdaad heeft afgeschaft. Wat je wel kan doen is een "bookmark" ofte bladwijzer zetten op de plaats waar je de volgende keer wil starten. Cursor zetten waar je wil, menu Invoegen openen, Bladwijzer kiezen bij Koppelingen en het kind een naam geven. Is iets omslachtiger dan Shift-F5.