Dialoog weergeven
Hallo,
Ik was benieuwd hoe jullie een dialoog neer zetten, en wat jullie achter een dialoog plaatsen.
Ik doe altijd een tab en een aanhalingsteken bij wanneer iemand iets zegt, en als het onduidelijk is wie wat zegt probeer ik op een speelse manier of een hele directe manier aan te geven wie het zegt.
Maar wat doe je als je een dialoog hebt en de persoon die spreekt doet gelijk iets, plak je dan gelijk de hele tekst eronder?
Even voor de duidelijkheid een voorbeeldje:
'Mooi weertje he?' Zei de boer.
'Ja dat zeker, maar het mag van mij ook wel weer winter worden.' Zei van klaasen terwijl zijn hand door zijn blonde haar gleed.
'Ja maar in de winter is het altijd zo koud.' en de boer leunde even zuchtend op de hooivork. 'Vandaag is een ideale dag om in het land te werken.'
Klaas lachte vrolijk als een olijke jongen.
'Nou ik ga naar grietje de melk brengen.' en klaasen keerde zich om en begon te wandelen over het weiland. Het zonnetje scheen helder en de vogels vlogen hoog. Een mooi voorteken op vele mooie dagen die komen gaan.
Let even niet op de tekst dit trek ik zo uit mijn duim. Maar wat zouden jullie aanpassen en anders doen met dit dialoog?
Bedankt alvast
Als ik enkel kijk naar het
Ik zou het zo doen: 'Mooi
Ik sluit me volledig aan bij
blackwolf schreef: Ik doe
gewoon een tab ervoor, dat je
Iedere dialoog op een nieuwe
Het is beter de tab te