Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

eerste lijn inspringen

Ik heb mijn manuscript vertaald in het engels voor publicatie op Amazon. Het is hier verplicht de eerste lijn te laten inspringen (wat ik persoonlijk niet mooi vind, maar ja...). Als ik de richtlijnen volg en 'eerste lijn inspringen' aanklik, gaat telkens enkel de titel van mijn hoofdstuk naar rechts, maar de rest van de tekst niet. Vermoedelijk moet ik de titel op een speciale manier opmaken, opdat Word dit niet zou interpreteren als eerste lijn, maar ik heb geen idee hoe dit moet. Kan iemand me hierbij helpen? Ik gebruik Word 2010.

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk dat je eerst de hele tekst moet selecteren (Ctrl + A). Vermoedelijk staat je cursor nu in de regel van de titel, dan maak je alleen die "paragraaf" op. Waar ben je precies mee bezig? Moet het een Kindle-bestand worden? Welke richtlijnen gebruik je?

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ctrl + A heb ik gedaan, maar het probleem blijft. Mijn cursor staat net voor de eerste regel. Inderdaad het wordt een Kindle-bestand en ik volg de richtlijnen van KDP. Ik denk dat het probleem zit bij de opmaak van de hoofdstuktitel.

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Earthlady, dat had ik inderdaad ook gevonden als mogelijkheid, maar mijn probleem blijft bestaan... mijn hoofdstuktitel gaat naar rechts in plaats van de eerste regel, zelfs als ik mijn cursor uitdrukkelijk voor de eerste lijn zet. :(

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gebruik je windows koppen voor je titels of voer je zelf een lettergrootte in? Kan er misschien iets mee te maken hebben, al ben ik geen expert op WORD gebied :P

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kristine, als je de cursor voor je hoofdstuktitel zet, zie je dan op je lint van Word dat: "AaBbC, kop1" actief is, c.q. er zit een randje omheen? Het lint moet wel op het tabblad "start" staan Wat zie je als je de cursor voor de eerste normale tekstregel zet? Bij mij is dan op het lint: "AaBbCc, standaard", actief. Als ik de cursor op die eerste regel laat staan en dan de inspring naar links instel, schuift de eerste paragraaf naar rechts. Selecteer ik het hele hoofdstuk, dan gaat alles naar rechts. Dit is het hele hoofdstuk, zonder de hoofdstuktitel. Bij mij lukt dit alles dus zonder problemen, dit is wel met Word 2007. Volgens mij zijn de verschillen tussen 2007 en 2010 niet zo groot, dus kijk eens hoe de opmaak van jouw hoofdstuktitel en de normale tekst. Volgens mij ga je er daar ergens mee de mist in. Suc6, Richard.

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Waarom is een tab verboden? Ik zit eigenlijk ook wel met dat inspringen. Spatiebalk mag ook niet. Nog afgezien van het feit dat ik het helemaal niet mooi vind, maar sommige uitgevers vinden dat noodzakelijk. Ik vind het storend.

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Richard, noch voor de titel, noch voor de eerste tekstregel zijn de kopjes actief. Het lijkt allemaal platte tekst. Als ik over alle mogelijkheden van kopjes navigeer, wijzigt het hele hoofdstuk, zowel van layout als van tekstgrootte. Ik vrees dat ik hiermee hopeloos in de knoei zit. Tja, het formaat van Kindle accepteert geen tabs. Ik vind dat inspringen ook echt storend en helemaal niet mooi.